Opgelost Kan deze SSD in die behuizing?

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.
Extra Snelle aluminium externe behuizing geschikt voor M.2 NVME SSD
EDIT : Ik heb de tekst deels verwijderd.
De door jou aangedragen SSD kun je in de behuizing gebruiken !
 
Die Samsung op de link is zonder heatsink.
 
Elke NVMe SSD (van 80 mm lang) zonder heatsink past in die behuizing ..
Je zult dan de bijgeleverde thermal pad en koperen heatsink (opvulplaat) moeten gebruiken, de behuizing word dan je gehele heatsink
 
Slechte reviews zul je altijd vinden bij welk product dan ook. Blijft dan de vraag, wat is wel een goed werkend alternatief! Kant en klare SSD met die snelheid ken ik niet. Beetje dom dat die er niet zijn, want er is zeker een markt voor.

Overigens, waarom zet Amazon dergelijke rommel dan op hun site! Amazon vind ik toch een slechte site! Altijd links die niet werken en een hoop gezeur met cookies e.d. Zet dat maar in een review op Amazon. Ze zijn toch zo eerlijk...
 
Wat heb je zelf dan aan reviews boven water gekregen, ik zie je anderen altijd aardig wat links bij vragen aanbieden? Hoe doe je dat voor jezelf? Je weet immers hoe je zaken uit moet zoeken.
 
@route99,
Beide antwoorden van jou dragen niet bij aan het komen tot een oplossing! Dat schiet niet op zo.

Ik zoek een veel sneller externe SSD of de snelste in gegevensoverdracht, dat is de vraag. Als iemand ervaring heeft dan hoor ik het graag. Ik wil supersnel 100 GB en meer overzetten en dat honderd keer.
 
Laatst bewerkt:
Het is me een totaal raadsel, die ik zelf niet ga oplossen, waarom er nu wel een normale vraag staat waar er naar gezocht wordt.....

De technische inhoudelijke vraag zelf: in de Tweakers pricewatch staan categorieën met zulke hardware, zoek die op en kijk welk resultaat er mee behaald wordt. Succes.
 
Edit v/h antwoord:
De technische inhoudelijke vraag zelf: in de Tweakers pricewatch staan categorieën met zulke hardware, zoek die op, pas de filters die daarvoor zijn aan en kijk welk resultaat er mee behaald wordt. Succes
 
in de Tweakers pricewatch staan categorieën met zulke hardware
De kant en klare SSD's zijn mij niet snel genoeg. Zeggen read en write 2000 en in de praktijk nauwelijks 1500 halen is mij niet snel genoeg. Ook 250 euro of meer betalen slaat nergens op. Ook kun je 1000 filters instellen maar dat wil nog niet zeggen dat je een goed antwoord krijgt op jouw vraag. Daar is een forum goed voor. Mensen met ervaring en die er mee werken weten dat vaak 100 x beter dan Tweakers of andere sites.
 
?? Je moet niet op de kant en klare SSD's zoeken, dat wil je toch helemaal niet begreep ik, maar op behuizingen en hoe snel hun interne hardware in dat doosje dus is.
Kom je er daarmee niet uit kom je met wat er wel bekend is hier mee terug en dan stel je een aanvullende vraag.
De kans dat er een kant en klaar antwoord komt... is puur toeval. Ik houd meer van gestructureerd opzoeken van de technische gegevens van zo'n speciale case, lijkt me toch echt dat die terug te vinden zijn, want daar is vast een markt voor, en jij kunt vast heel goed zoeken.
 
Volgens mij is je vraag, zie #1, al beantwoord.
Ik zou zeggen kopen en proberen !
 
Met whittey eens, dan had ik moeten vragen naar 'ideeën'.
Maar goed, je kunt altijd op andere gedachten komen. Natuurlijk zou mijn voorkeur gaan naar 'kant en klaar', maar dat is er niet. Waarom weet ik ook niet. Gewoon dom van die fabrikanten en die weten dan blijkbaar niet hoe de mensen werken. Die willen die slome externe USB 3.0 niet meer! Een die aanduidingen rammelen aan alle kanten. Je moet al heel goed opletten over welk type aansluiting je het hebt. USB3.2 Gen 2x 2 waar slaat dat nog op! Je koopt zoiets en moet maar afwachten of er een dergelijk poort op jouw pc zit. Knap waardeloos!
 
Bij de behuizing die je geselecteerd hebt zit zit een kabel met zowel een USB-A aansluiting (de ouderwetse USB) én een USB-C aansluiting ..
 
Ja, dat zal wel juist zijn. Echter, ik heb zo'n vijftien externe schijven en wel twintig kabels en dat is USB 2.0, USB 3.0 wit en blauwe stekker maar vanaf 3.0 > 3.1 en 3.2 laat staan gen tot de macht vijf, ben ik de draad kwijt en ik kan het ook niet onthouden. Is hoger dan weer een andere kleur? Welke kabel moet ik nu in de toekomst aanschaffen die 'rückwärts' compatibel is, dat ik altijd de goed kabel heb? Overigens heb ik beide onderdelen besteld.
 
Er is, als het goed is, 1 blauwe Thermal pad, en 1 koperen strip (copper heatsink).
Zie de plaatjes bij de link in je eerste post ..

En anders contacteren met de verkoper dat het niet goed is !
 
Het is ook altijd hetzelfde. De internet manual wijkt af van de bijgeleverde handleiding. Bij de eerste laat men totaal overbodig eerst de printplaat verwijderen. Staat niet zo in de bijgeleverde handleiding. Ook de bevestiging van de SSD is iets anders (eindschroef). Ik denk dat vermoedelijk de ssd's langer kunnen zijn en je er dan twee nodig hebt maar de koperen plaat is dan te kort.

Er zitten er drie in de pc. En zo'n replicator kopen moet je wel helemaal gek zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan