Opgelost Kan deze SSD in die behuizing?

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb de folie op de SSD geplakt en daar de koperen plaat opgeplakt. Past net in de behuizing!
Nu vraagt die MBR of GPT initialiseren? Het is een externe 2TB zonder OS en moet op de nieuwe pc met Windows 11.
 
Ik heb een schijf van 80 GB naar de nieuwe schijf gekloond en dat ging vrij snel. Vreemd is dat het Volume Serial Number ook wordt overgenomen. Dat is toch zeer onlogisch. Iedere schijf hoort toch een uniek VSN te hebben.
 
Ik heb een schijf van 80 GB naar de nieuwe schijf gekloond en dat ging vrij snel. Vreemd is dat het Volume Serial Number ook wordt overgenomen. Dat is toch zeer onlogisch. Iedere schijf hoort toch een uniek VSN te hebben.
Wat is een VSN ?

Ik ken wel de unieke UUID nummers van partities en hard schijven. Er mogen nooit 2 schijven/partities met het zelfde nummer in een systeem zitten, dus na klonen waarbij de gekloonde schijf om wat voor reden dan ook in het systeem moet hangen moet het UUID nr aangepast worden. Kan met Diskpart onder Windows en onder Linux bijv zo.
 
VSN = Volume Serial Number

Both the volume label and the serial number are part of the filesystem metadata, not the hardware, and are copied by every tool which makes a direct block copy of the entire partition (as opposed to copying just the files to a brand new filesystem).
However, some cloning tools may deliberately set a new serial number to reduce confusion when both disks are connected to the same system.
 
Ik ga dan de laatste drie tekens van het Serial number S/N gebruiken.
wmic diskdrive get Model, Name, InterfaceType, SerialNumber
 
??? Als je 2 schijven identieke VSN/UUID in een systeem hangt lijkt me er toch een kans op problemen?
Wat bereik je met alleen de laatste 3 cijfers van de S/N te gebruiken/kennen, alleen om met je ogen het verschil te zien?
De PC zelf werkt imho toch met de VSN/UUID gegevens, die worden aangepast bij het formatteren en bij klonen kun je ze ook aanpassen als ze alle twee in hetzelfde systeem moeten hangen (wat soms moet, maar niet hoeft)
 
Ik zou er dan een simpele sticker met een handige nummering opplakken, zonder zijn die serie nummers zo klein. Dat doe ik op de servers hier om puur praktische redenen bij het inrichten vd servers ook, heeft verder niks met de UUID te maken. Succes verder.
 

@whittey


Dat ding werkt supersnel. Dertig GB 30 seconden of zoiets.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan