kan discette niet openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

margareth

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2001
Ik heb een software programma wat heet compustam,
die installeert zich goed maar daar na moet ik de discette er in doen om de bestanden te copieren maar hij pakt de discette dus niet(bestand niet gevonden) als ik de discette via a station wil openen dan zegt hij reg dat bestand staat niet op u computer???

Wat zegt hij precies?

Ik heb even gekeken, via Google, bij Compustan. Welke versie heb je?
Als je de diskette in de Windows verkenner probeert te lezen (openen).. gaat dat?

hoi,

De nieuwste 4.35 windowsverkenner waar vind ik dat nog maar

in XP, start> programma's>bureauaccesoires

Oei! Dat is wel een beginnersvraag... ;)

Start > Programma's > Bureau-accessoires > Windows Verkenner.
En dan zie je onder Deze Computer (of zoiets): 3,5 inch diskettestation (A: ), daarop klik je om de diskette te openen.

ok bedankt,en nee ook daar opent hij hem niet hij vraagt met welk programma ik dat wil openen en krijg dan een aantal opties maar ik weet niet welke ik moet proberen straks pak ik de verkeerde

(Dit gaat snel!)

Probeer eens met Wordpad, maar zorg er voor dat er geen vinkje staat bij 'Dit bestand altijd openen met dit programma.

... en probeer eens of je wel een willekeurige andere diskette kunt openen.

En indien mogelijk: probeer de diskette op een andere computer te openen.

ok dan krijg ik dus alleen bartels te lezen en zijn registratie nummer,heb het ook bij word geprobeerd maar daar het zelfde verhaal.
op die discette moeten dus al zijn duivenuitslagen staan van de laatste 5 jaar,maar niet dus???
ik snap er niks meer van dit programma koste wel 99 euro pfff

Als je wel andere diskettes kunt lezen, begint het er op te lijken dat de diskette beschadigd is.
Compustam heeft toch wel support?

en als dat zo is kan je nog proberen de data te 'redden' met
dit of deze

Mijn schoonzuster heeft dus en nieuwe pc en daar kunnen geen diskettes meer in pffff nou ja eerst bedankt jullie twee er komt straks iemand die het programma ook heeft we wachten maar af....

Groetjes Margareth

houd ons even op de hoogte :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan