Kan driver niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crazynightfever

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2005
Ik ook

ik ben ook al dagen op zoek naar de juiste driver voor mijn geluidskaart. Vergeef me, ik ben niet zo goed in hardware enzo... Ik weet dus niet of ik nou een onboard geluidskaart heb of niet (en ik ga echt mijn pc niet open schroeven!).

Ik heb het probleem zelf veroorzaakt door met mijn stomme hoofd de originele driver weg te gooien.
Ik was alle onnodige software aan het verwijderen middels de softwarelijst, en heb toen waarschijnlijk dus de driver van mijn geluidskaart ook verfrommeld.
Natuurlijk kan ik me niet herinneren hoe de driver heette enzo...

Systeem herstellen helpt niet. Een CD van mijn moederbord heb ik niet (Databyte computer, helemaal laten installeren), wel 1 van Windows maar daar heb ik niks aan.

Heb hier wel een screenshot van mijn gegevens:

Ik heb al een hele serie drivers geprobeerd (ook van Sis en Asus), en het wil maar niet lukken.
Iemand eeeenig idee wat ik hieraan kan doen? :confused:

[edit] Lekker is dat. ik krijg het niet eens voor elkaar een attachment bij de post te doen. Goed bezig he!
Dan maar typen:

Computer
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition
OS Service Pack Service Pack 2
Internet Explorer 6.0.2900.2180

Moederbord
CPU Type Intel Pentium 4E, 3200 MHz (4 x 800)
Moederbordnaam Asus P4S800 (5 PCI, 1 AGP, 3 DIMM, LAN)
Moederbord Chipset SiS 648FX
Systeemgeheugen 512 MB (PC3200 DDR SDRAM)
BIOS Type Award Modular (02/23/04)

Multimedia
Geluidskaart SiS 7012 Audio Device

Laatst bewerkt:
Re: Ik ook

Geplaatst door Crazynightfever
ik ben ook al dagen op zoek naar de juiste driver voor mijn geluidskaart. Vergeef me, ik ben niet zo goed in hardware enzo... Ik weet dus niet of ik nou een onboard geluidskaart heb of niet (en ik ga echt mijn pc niet open schroeven!).

Ik heb het probleem zelf veroorzaakt door met mijn stomme hoofd de originele driver weg te gooien.
Ik was alle onnodige software aan het verwijderen middels de softwarelijst, en heb toen waarschijnlijk dus de driver van mijn geluidskaart ook verfrommeld.
Natuurlijk kan ik me niet herinneren hoe de driver heette enzo...

Systeem herstellen helpt niet. Een CD van mijn moederbord heb ik niet (Databyte computer, helemaal laten installeren), wel 1 van Windows maar daar heb ik niks aan.

Heb hier wel een screenshot van mijn gegevens:

Ik heb al een hele serie drivers geprobeerd (ook van Sis en Asus), en het wil maar niet lukken.
Iemand eeeenig idee wat ik hieraan kan doen? :confused:

WElkom bij HELPMIJ.

Stel je vraag in een nieuw topic,is het ook wat overzichterlijker.
En Download dit , kan je gelijk eerst kijken wat er in zit.
http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en

Crazynightfever, welkom op Helpmij. :)

Je vraag is uit een bestaand topic gehaalt.
Als je nu weer eens een probleem hebt probeer dan in het vervolg even zelf een nieuw topic te openen.
Op die manier houden we het overzichtelijk.

Veel succes met je probleem verder. :)

Even downloaden bij ASUS zo te zien heb je een geluidskaart onboard.:thumb:

Misschien even handig om te vermelden dat gisteren in de chat, alle voornoemde drivers geprobeerd zijn en niet werkten.
Sterker nog TS meldde zelfs dat er bij het starten van het installatie bestand helemaal niets gebeurde, geen foutmelding, geen voortgangsmelding, gewoon helemaal niets.

Ik heb het vermoeden dat er nog iets essentieels verdwenen is bij de schoonmaakactie, maar wat???

Bedankt voor de support so far mensen, maar het heeft nog niet geholpen.
Zoals Maestro12 al zegt, we hebben tijdens de chat ook al van alles geprobeerd.

Ik heb het vermoeden dat er nog iets essentieels verdwenen is bij de schoonmaakactie, maar wat???
Nou, als ik opstart krijg ik ook een foutmelding dat er iets niet opgestart kan worden omdat het bestand "p2esocks_1016.dll" niet (meer) aanwezig is.
Ik dacht dat het hier niks mee te maken had, maar bij nader inzien zou dat best kunnen eigenlijk dat er een registry weg is ofzo :confused:

zo te zien heb je een geluidskaart onboard.
Hoe zie je dat?

Laatst bewerkt:
Ik heb Adaware gedraaid na de schoonmaakactie. Hij heeft toen idd een hoop spyware gevonden en verwijderd.
Zou ik Spybot ook nog een keer moeten laten checken?

Geplaatst door Crazynightfever

Nou, als ik opstart krijg ik ook een foutmelding dat er iets niet opgestart kan worden omdat het bestand "p2esocks_1016.dll" niet (meer) aanwezig is.
Ik dacht dat het hier niks mee te maken had, maar bij nader inzien zou dat best kunnen eigenlijk dat er een registry weg is ofzo :confused:

Waarom heb je dat niet in de chat gemeld?

Wees wijs en doe wat Franz zegt en ga als eerste een log plaatsen bij ASO.

Nou mensen het is gelukt hoor!! Ik heb weer geluid!!! :D

Ik heb hulp gekregen van iemand op het ASO forum, die heeft me geholpen mijn computer helemaal spyware-vrij te maken met behulp van HijackThis en de site van Pandora (zie link in vorge bericht).

Vervolgens heeft Maestro12 mij vanavond via de chat een linkje gestuurd met de juiste driver voor mijn kaart en ziedaar - het heeft gewerkt!! :cool:

Maestro en alle anderen, onwijs bedankt voor jullie hulp, ik kan nu eindelijk weer normaal op mijn computer werken (kan niet zonder muziekje erbij, heh)! :thumb:

Die had ik je ook al vermeld en ik vraag me af of spyware je geluidskaart drivers uitschakeld of verwijderd :rolleyes:

Geplaatst door lokoloko
Die had ik je ook al vermeld en ik vraag me af of spyware je geluidskaart drivers uitschakeld of verwijderd :rolleyes:

Nee, maar het is wel goed mogelijk dat er een installer niet meer werkt door spy-/adware.

@Crazynightfever, welkom terug in de wereld van de herrie :D :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan