• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kan er iemand helpen met een formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

KeVviN

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2012
Hallo iedereen,

Heb een klein vraagje over een formule voor exel

Ik zou willen weten hoeveel dagen ik heb gewerkt omdat ik er maar 50 mag doen maar dat moet gebeuren door zeg maar mijn uren te delen door 9.
Omdat ik 9 uur per dag doe maar dat niet altijd op 1 dag werk dus dan worden die 2 dagen door gegeven als 1 dag zodat ik geen dagen/uren verspil.
Dus zeg maar als ik 100 uur heb gewerkt dan zou er moeten staan dat ik 11 dagen heb gewerkt.

Het probleem:
Die celeigenschap staat in uren en als ik dan een formule maak waarvan het eerste deel gelink is naar dat de cel die dan heeft uitgerekend hoeveel uren ik heb gewerkt en dan gewoon deel door 9 maar de uitkomst is dan 0,ZOVEEL

De beste hulp krijg je als je een voorbeelddocumentje plaatst.

ik zou denken 100/9 = 11,11. Normaal moet je nu afronden naar boven, dus is dat 12
stel dat je uren in A1 staan, dan is de formule =AFRONDEN.BOVEN(A1/9;1)

KeVviN,

Het is een beetje verwarrend met tijden maar binnen Excel worden uren geteld als 1/24 van een dag.
08:00 + 08:00 + 08:00 + 08:00 + 08:00 is geen 40:00 maar 1 dag + 16:00.
Als je de som vermenigvuldigd met 24 uur kom je op het aantal dagen uit dat je probeert te berekenen.
Zie voorbeeld,

Bekijk bijlage HelpmijTijdberekening.xlsx

Veel Succes

Als een optelling van uren boven de 24 komt moet je het celformaat aanpassen aan : :mm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan