kan geen afbeeldingen opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorien

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2004
Hoi!
ik kan sindskort ineens geen afbeeldingen (jp, gif etc) meer opslaan. hij wil er dan per se een bitmap van maken en hij herkent tevens de naam van de afbeelding niet, dit wordt altijd naamloos. mijn browser is internet explorer. kan iemand me zeggen waardoor dit plotseling kan komen? (ik kon echt eerst wel gewoon jpg's opslaan..) en hoe ik dit kan fixen?
dankje!

Heb je het nu over plaatjes op internet of plaatjes van Paint.?

plaatjes op internet (googlen, rechtermuisklik op plaatje, opslaan als) de enige keuzemogelijkheid is bitmap (.bmp) om m op te slaan.

Heb je al eens op spyware en Virussen gescant.? Misschien houd een of andere spion (spyware) het tegen.

Leeg je tijdelijke internetbestanden eens (extra, internetopties knop bestanden verwijderen)

bestanden verwijderen helpt niet..

ik merk nu dat ik wel gif bestanden op kan slaan..

mijn virusscanner is verlopen (norton, ik moet betalen.. ) heeft het daarmee te maken? om naar spyware te scannen, kan ik gewoon de hele schijf scannen, of moet ik daar iets speciaals voor doen?

Laatst bewerkt:
m@rio zei:
Leeg je tijdelijke internetbestanden eens (extra, internetopties knop bestanden verwijderen)

Dit is toch wel in 99% van de gevallen toch wel de oplossing.
Ga eens naar:
C:\Documents and Settings\gebruikersnaam\Local Settings\Temporary Internet Files
En verwijder alles.

Local settings is een verborgen map, dus in de verkenner > Extra > Mapopties > Tabblad Weergave, vinkje zetten bij:
verborgen bestanden en mappen weergeven

Laatst bewerkt:
moet ik dan eerst mn computer opnieuw opstarten ofzo? ik heb de bestanden verwijderd, maar er gebeurd niets.

Het is wel het beste ja, dan vernieuwd hij de sytemen om het zomaar te zeggen.

Wanneer je een Jpeg probeert te openen, met welk programma gebeurt dit dan?

Het kan gebeuren dat dit voorkomt na het installeren van een fotoprogramma of een fotoviewer.

De-installeer het programma eens waarmee de jpegs worden geopend.

Mvg P

En Microsoft heeft ook nog wat te melden naast de eerder gegeven tips, let ook op de onderste 2 links op de pagina.

kan je 'm niet gewoon handmatig .jpg noemen??? dan moet je wel eerst ff alle bestanden selecteren in het lijstje. en als je een jpg van een site dus opslaat als bmp. kan je hem dan met bijvoorbeeld paint openen, of geeft ie dan een foutmelding?

nee dat was juist het probleem, de enige keuzemogelijkheid was bitmap (ook geen alle bestanden)

maar ik heb mn comp opnieuw opgestart en nu staat jpg er weer bij! dankjewel voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan