Kan geen bestanden installeren via CD-RW met XP als besturingssysteem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruggink

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2003
Berichten
12
Ik heb onlangs een nieuwe CD-RW (Merk MSI) gekocht nadat mijn vorige CD-ROM speler kapot was gegaan door kortsluiting. Ondertussen is mijn computer gecrasht geweest en ik heb alles opnieuw moeten installeren. Heb eerst Win98 geinstalleerd en daarna XP. Onder 98 kon ik wel programma's installeren, onder XP niet. Hoe kan dat?? Want ik wil weer graag kunnen installeren onder XP. PLEASE HELP ME, want ik kom er echt niet meer uit. Heb alles geprobeerd.
 
kan je informatie gewoon copiëren van je RW naar je hard disk???
 
Heb ik al geprobeerd, maar het ***** ding geeft dan aan dat het geen geldige WIN-32 toepassing is. Dus dat werkt helaas niet. Heb je nog een ander idee??
 
probeer is eerst alle overbodige toepassingen zoals mc affee, winzip-tray enzo af te zetten en probeer dan opnieuw
 
Nope, ben begonnen met Win98 als OS, heb toen de RW erin gezet, heb toen wat software geinstalleerd en toen daarop XP als OS. Sindsdien kan ik geen software meer installeren, hoe k.l.o.t.e. dat ook is........
 
in je device manager( start-configr...-performance(wat dat ook in ndl mag zijn)-system-hardware-dev...)), staat er een uitroepteken of een rood kruis voor die RW???
 
Kun je uberhaubt dingen installeren (die niet vanaf rw komen)?
 
Als het op de hardeschijf wel staat ja, dan lukt het wel.
Daar heb ik geen problemen mee.
Volgende oplossing a.u.b.
 
En als je die programma's onder Win98 eerst kopieert naar de harde schijf en ze dan onder Win XP gaat installeren, wat dan?

Groetjes,
Bennie
 
Dat is hem nou net juist, ik kan het niet kopieren onder 98. Ik heb een upgrade gedaan van 98 naar XP. Heb dus 98 niet als 2e OS..
 
Kan je opstarten met een opstartdiskette en dan de inhoud van de CD naar de HD kopiëren? Eventueel kan je een Win98-opstartdiskette hier downloaden.

Groetjes,
Bennie

P.s. krijg je die melding bij alle CD's? Kan je bijv. wel muziek-CD's afspelen?
 
Ik zal die optie eens proberen en kijken of het lukt. Maar ik wil het probleem in ijzn geheel op kunnen lossen. Ik wil het zo doen dat ik niet die opstartdiskette nodig ben en gewoon kan installeren vanaf de cd-rw op de XP OS. Maar in ieder geval bedankt voor de tip.
 
in XP niet kunnen installeren

Arre, ik heb in het configuratiescherm geen 'performance' link (of een Nederlandse vertaling zoals prestatie) staan waar ik eerst naar toe moet om vervolgens bij 'system' te komen.

Bruggink, ik ben bang dat je de vraag van Bennie P.s. krijg je die melding bij alle CD's? Kan je bijv. wel muziek-CD's afspelen? over het hoofd heb gezien. Graag antwoord.


sgrav000
 
Ik kon trouwens wel muziek cd's afspelen, maar ik kan helaas geen gebruik maken van de optie om de opstartdiskette te gebruiken.

Ik heb het geprobeerd en ik kwam in het opstartmenu. Maar vanaf daar kon ik 98 niet opstarten, het enige wat ik er kon doen was 98 installeren of als ik nog verder ging kwam ik in een menu terecht waarin ik bijv. de HD kon formatteren, of systeembestanden kon installeren.

Helaas werkte die optie niet.
 
systeem toereikend?

Ik las de reacties nog eens door. Vreemd genoeg staat er geen enkele vraag naar de hardware: wat voor pc, hoeveel ghz, hoeveel ram geheugen enzovoorts. Niet iedere pc is immers geschikt voor Windows XP.

In de tweede plaats: wat versta je precies onder 'installeren'? Exe-bestanden die geschikt zijn voor Windows 98 hoeven nog niet geschikt te zijn voor XP. XP geeft dat overigens zelf aan. Te installeren programma's moet voorzien zijn van een XP waarmerk. Als dat bij drivers gebeurd is het een kwestie van zoeken naar de juiste drivers die werken onder Windows XP. Bij sommige bestanden (niet drivers) kun je in Windows XP voor de werking van dát programma een Windows 98 omgeving simuleren.

sgrav000
 
Geplaatst door Bruggink
Ik kon trouwens wel muziek cd's afspelen, maar ik kan helaas geen gebruik maken van de optie om de opstartdiskette te gebruiken.

Ik heb het geprobeerd en ik kwam in het opstartmenu. Maar vanaf daar kon ik 98 niet opstarten, het enige wat ik er kon doen was 98 installeren of als ik nog verder ging kwam ik in een menu terecht waarin ik bijv. de HD kon formatteren, of systeembestanden kon installeren.

Helaas werkte die optie niet.

Dit verhaal volg ik niet. Als je geen Win98 hebt, kan je die ook niet opstarten. Win98 installeren? Waarom? Wie zegt dat?

Als je opstart met een opstartdiskette (met CD-rom-ondersteuning), kom je volgens mij uit bij de A-prompt. Vandaar moet je toch met het DOS-commando "Copy" de inhoud van de CD naar de harde schijf kunnen kopiëren?

Nog een vraagje: is die CD wel te lezen op een andere PC? Veelal krijg je die foutmelding als de CD corrupt is, d.w.z. niet goed gekopieerd. Of het kan aan het apparaat zelf liggen.

Groetjes,
Bennie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan