Kan geen contact maken met de SQL server

Status
Niet open voor verdere reacties.

gcjvanbeek

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2006
Ik probeer met het programma MySQL workbenche contact te maken met mijn lokale SQL server. Wat ik ook doe het systeem geeft steeds aan dat de SQL server niet draait.
Toch als ik naar services kijk zie ik dat de service SQL Server (SQLExpress) gestart is.
Zijn die twee wellicht niet compatibel?
Of wat doe ik fout of zie ik over het hoofd?

Bijlagen

• SQL Server.JPG
    SQL Server.JPG
    39,8 KB · Weergaven: 110
Hoe kan ik dat controleren?

Hoe kan ik dat controleren?

Bij het verder testen heb ik geprobeerd om vanuit MS Access tabellen te exporteren naar de SQL server. Ook dat lukt niet. Telkens fouten met de server. Wellicht dat die meldingen meer licht werpen op het probleem. Ik heb ze danook bijgesloten.

Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik ben al dagen aan het puzzelen. Kun je wellicht ook iets meer uitleg in in eventueel antwoord geven, want ik ben nieuw in SQL server.

bvdSQL server problemen2.JPGSQL server problemen3.JPG
gcjvanbeek

Bijlagen

• SQLserver problemen.JPG
    SQLserver problemen.JPG
    88,7 KB · Weergaven: 66
Plaatje met foutmelding

Plaatje met foutmelding was weggevallen. Zie hier.SQL server problemen3.JPGSQL server problemen2.JPG

My SQL Workbench

Hallo Mark,
Ik gebruik MY SQL Workbench om een nieuwe connectie te maken via de local host met mijn database. Dat lukt me maar niet, zie foutmelding. Wellicht doe ik het geheel verkeerd, maar kan nergens vinden hoe het dan wel moet. Mijn PC heet : PC_van_Gerard
Ik heb een Localhost op 127.0.0.1. met gebruiker root zonder paswoord. Ik heb de instellingen overgenomen uit de tutorial van Workbench. Toch gaat het fout.
Ik wordt hier gek van.
Help me svp
GerardSQL Workbench.JPG

Wat probeer je nou precies te doen? Een connectie maken naar een MSSQL Database of naar een MySql database?

mysql of MSSQL

Beste Mark,
Om je vraag te beantwoorden heb ik maar eens gekeken naar de onderstaande link.
Dat maakte mij een hoop duidelijk.
http://www.eukhost.com/forums/f31/choosing-between-ms-access-mssql-mysql-databases-4530/

Even een uitleg :
Ik maak gebruik van VWD express 2010, onderdeel van MS visual express 2010.
Ik heb daar al contacten gerealiseerd met een Access database. Dat werkt aardig, maar voordat ik verder ga wil ik onderzoeken of voor mijn toepassing het handiger is om SQL server te gebruiken. Daarvoor is het nodig om tabellen uit Access te om te zetten naar kennelijk MS SQL server. Ik heb dat in Access geprobeerd, maar loop steeds tegen de beperking aan dat de localserver die ik daarvoor wil gebruiken niet aanwezig is.

Ik heb dus gezocht naar admin tools om te kijken of ik dat kon oplossen. Kennelijk heb ik
de verkeerde tool gekozen.(My SQL Workbench). Die ga ik dus verwijderen.

Blijft mijn probleem dat ik vanuit Access geen contact kan maken met MS SQL server(SQLExpress), terwijl die toch gestart is.

Ik heb in Access twee toepassingen gemaakt, (Verzuimregistratie en patienten bewaking), die via replica's bij een aantal gebruikers werken. We zitten met het probleem dat die telkens gesynchroniseerd moeten worden en dat replica's in MS Access 2007 niet meer ondersteund worden. Vandaar dat we naar dynamische Websites willen gaan zodat met online gegevens kan inzien en muteren.

Concreet is dus nu de vraag hoe maak ik vanuit MS Access contact met een MS SQL server (SQLexpress).

Ik hoop dat dit de zaak verduidelijkt.
In iedergeval vast bedankt door me op het juiste SQL spoor te zetten.

Ik ben benieuwd naar uw antwoord of dat van anderen.
Gerard

- Om te beginnen installeer SQL Management Studio als je dat nog niet gedaan hebt.
http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=7593

- Controleer op TCP/IP enabled is:
Start -> All Programs > Microsoft SQL Server 2008 -> Configuration Tools -> SQL Server Configuration

- Controleer onder SQL Native Client 10.0.0 -> Client Protocols of TCP/IP enabled is

- Normaal gesproken is 127.0.0.1 niet de juiste naam van de server. Normaal gesproken is dit PCNAAM\SQLExpress

Met bovenstaande oplossingen moet je volgens mij in ieder geval in staat zijn je sqlserver te benaderen. Hoe je connectie maakt via acces, geen idee dat heb ik al een jaar of wat niet meer gebruikt.. :o

data vanuit Access naar ms SQL server database

Beste Microsoft helpt,
Nu nog de andere kant op. Data vanuit Access naar ms SQL server tabase.
Dat is wat ik nodig heb.
Is daar ook iets over geschreven?
Groet,
Gerard

Import en export wizzard

Ik heb inmiddels een tool gevonden : SQL server import en export Wizzard. Onderdeel van de VWD studio.Data source.JPGDestination.JPG
Ik heb echter een probleem om met de source een connectie te maken. Ik weet niet gied wat ik daar moet invullen. Ik heb het geprobeerd met het volledige pad naar de Access database, maar dat werkt niet. (zie bijlage's)

Weet iemand wat ik daar moet invullen?
Gerard

Het opgegeven document gaat over Access 2003. Ik gebruik 2007. Ik heb wel inmiddels uitgevonden wat ik moet invullen dankzij een blog van Roel van Lisdonk. (http://www.roelvanlisdonk.nl/?p=491). Maar ik kreeg wel wat foutmeldingen o.a. dat het date en time format niet compatibel is. Een ander probleem is dat de database in SQL server 2008 RE zit en niet in SQL server (SQLEXPRESS). Nu zit ik dus weer met het probleem hoe ik de gegevens daarin krijg. Kennelijk heb ik veel te weinig verstand van de materie en zou willen vragen : "wat kan ik het beste bestuderen om om te leren gaan met deze problematiek?"
Gerard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan