mysql of MSSQL
Beste Mark,
Om je vraag te beantwoorden heb ik maar eens gekeken naar de onderstaande link.
Dat maakte mij een hoop duidelijk.
http://www.eukhost.com/forums/f31/choosing-between-ms-access-mssql-mysql-databases-4530/
Even een uitleg :
Ik maak gebruik van VWD express 2010, onderdeel van MS visual express 2010.
Ik heb daar al contacten gerealiseerd met een Access database. Dat werkt aardig, maar voordat ik verder ga wil ik onderzoeken of voor mijn toepassing het handiger is om SQL server te gebruiken. Daarvoor is het nodig om tabellen uit Access te om te zetten naar kennelijk
MS SQL server. Ik heb dat in Access geprobeerd, maar loop steeds tegen de beperking aan dat de localserver die ik daarvoor wil gebruiken niet aanwezig is.
Ik heb dus gezocht naar admin tools om te kijken of ik dat kon oplossen. Kennelijk heb ik
de verkeerde tool gekozen.(My SQL Workbench). Die ga ik dus verwijderen.
Blijft mijn probleem dat ik vanuit Access geen contact kan maken met MS SQL server(SQLExpress), terwijl die toch gestart is.
Ik heb in Access twee toepassingen gemaakt, (Verzuimregistratie en patienten bewaking), die via replica's bij een aantal gebruikers werken. We zitten met het probleem dat die telkens gesynchroniseerd moeten worden en dat replica's in MS Access 2007 niet meer ondersteund worden. Vandaar dat we naar dynamische Websites willen gaan zodat met online gegevens kan inzien en muteren.
Concreet is dus nu de vraag hoe maak ik vanuit MS Access contact met een MS SQL server (SQLexpress).
Ik hoop dat dit de zaak verduidelijkt.
In iedergeval vast bedankt door me op het juiste SQL spoor te zetten.
Ik ben benieuwd naar uw antwoord of dat van anderen.
Gerard