Kan geen e-mail verzenden!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

anja22

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2003
Berichten
44
Hallo helpers,
Ik kan geen mail verzenden. Ik krijg steeds te lezen: In msimn.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Ik heb al tig maal geprobeerd het systeem te herstellen naar een andere datum maar niets helpt. Wie kan mij (denk erom! ik ben een kluns in dit soort dingen) duidelijk uitleggen wat ik moet doen??
Ik heb Windowx XP en Outlook Express 6.
Liefs, Anja
 
kan geen e-mail verzenden

Hallo Ron,
Ik heb Northon AntiVirus.
Liefs, Anja
 
kan geen e-mail verzenden

Hallo Bennie,
Is dat wat jij geschreven hebt voor mij? En wat betekent dat dan? Ik wacht eigenlijk een uitleg van Ron, want hij heeft mij een vraag gesteld welke virusscanner ik heb.
Zo raak ik in de war hoor!
Liefs, Anja
Liefs, Anja
 
Ja, die is voor jou, want ik reageer toch in deze thread? Het lijkt me dat jou probleem in de link wordt genoemd\behandeld. Ik zie niet in wat een virusscanner ermee te maken heeft:8-0:

Groetjes,
Bennie
 
Hoi Anja,

Uit het berichtje van Bennie blijkt het niet om een virus te gaan. Hoewel...als ik de MS site en follow-up lees zit het er niet eens ver vanaf.

Als ik goed heb begrepen wat MS schrijft wordt je probleem veroorzaakt door MSN. Die wil dat je kiest voor OE6 of (mag ook) Outlook als primair mailprogramma.

Natuurlijk moet het mogelijk zijn dit te omzeilen, maar via Bennie's link zie ik dat niet direct, dus ik ga even zoeken.

En misschien geeft iemand anders intussen wel een oplossing.
 
Geplaatst door rmschoof
Hoi Anja,

Uit het berichtje van Bennie blijkt het niet om een virus te gaan. Hoewel...als ik de MS site en follow-up lees zit het er niet eens ver vanaf.

Als ik goed heb begrepen wat MS schrijft wordt je probleem veroorzaakt door MSN. Die wil dat je kiest voor OE6 of (mag ook) Outlook als primair mailprogramma.

Natuurlijk moet het mogelijk zijn dit te omzeilen, maar via Bennie's link zie ik dat niet direct, dus ik ga even zoeken.

En misschien geeft iemand anders intussen wel een oplossing.

Op de MS-site lees ik helemaal NIETS over een virus. Ik lees ook helemaal NIETS over MSN. Ik lees wel dat je *.dbx-bestanden mogelijk op "alleen lezen" staan en ik lees dat de mogelijke oorzaak gelegen kan zijn in een corrupt register.

Grappig hoe berichten gelezen kunnen worden.:)

Groetjes,
Bennie
 
kan geen e-mail verzenden

Hallo Falco,
Als ik download wat je hebt gezegd in welke map moet ik dit dan plaatsen?
Ron en Bennie, dank je wel voor de reactie. Ik ben nog niet zo goed thuis in het systeem van helpmij.nl. Daarom reageerde ik misschien wat raar maar nu begrijp ik het. Dus nu wacht ik even het antwoord van Falco af, o.k.?
Liefs, Anja
 
Jawel, maar die patch van Falco gaat over een heel ander probleem... Ik zie eerlijk gezegd geen relatie. De oplossing staat naar mijn idee op de eerder door mij genoemde site\link. Toch?:eek:

Groetjes,
Bennie
 
Mijn link: als je dat download daarna open je het en dan installeren. Maar check eerst zoals in dat link van Bennie, dus:
Zoek de bestanden: *.dbx Deze zijn dus de bestanden dat bij Outlook Express horen. Klik op deze bestanden met rechte muis en kies Eigenschappen. Kijk daar als Alleen Lezen aangevinkt staat. Als dat zo is, haal vinkje weg en klik op toepassen.
Er zijn dus totaal 4 DBX bestanden dus je moet alle 4 checken en desnoods veranderen!
Start PC daarna opnieuw op. Werkt OE nu wel ?
Als niet dan moet stap 2 van dat link van Bennie. Dus meld het even.


Groetjes
Falco
 
Ik ben op de site gaan staan die Falco me aan gaf en zie het onderstaande.

Internet Explorer 6 SP1 Update: Internet Explorer or Outlook Express Quits Unexpectedly with an Error in Mshtml.dll
This update fixes an issue caused after installing the MS03-004: February, 2003, Cumulative Patch for Internet Explorer (Q810847.exe) on a computer that is running Internet Explorer 6 Service Pack 1(SP1), Microsoft Outlook or Microsoft Outlook Express may quit unexpectedly.



Quick Info
File Name:
q816506.exe

Download Size:
1226 KB

Date Published:
3/14/2003

Version:
6 SP1


Overview
After you install the MS03-004: February, 2003, Cumulative Patch for Internet Explorer (Q810847.exe) on a computer that is running Internet Explorer 6 Service Pack 1(SP1), Microsoft Outlook or Microsoft Outlook Express may quit unexpectedly, or you may receive an error message when you type in an e-mail message or you use the Copy and Paste commands to paste text into an e-mail message.

IE6 SP1 Update: Q816506
English
Download




Related Resources

Knowledge Base Article 816506

moet ik nu op: IE6 SP1 Update: Q816506
English
Download klikken?
En in welke map moet ik dit dan zetten?????
Liefs, Anja
 
kan e-mail niet verzenden.

Hallo Falco,
Ja ik zal eerst doen wat Bennie zegt, o.k.?
Liefs, Anja
 
Bennie,

eerste verwijzing op de door jouw genoemde site:

NOTE: If you install and run MSN Explorer version 6, your MSN POP3 e-mail account will be migrated to an MSN Hotmail account. If you have Outlook and Outlook Express configured for POP3, you will no longer receive your new MSN e-mail messages.

For additional information about what to do when Outlook does not receive MSN e-mail messages, click the following article number to see the article in the Microsoft Knowledge Base:
268732 OLEXP: Outlook Does Not Receive MSN E-mail Messages

To view a Microsoft Support WebCast about what to do if you cannot receive your MSN e-mail messages in Outlook or Outlook Express, visit the following Microsoft Web site:


En dat ik dit gedrag bijna een virus noem, oké, dat is voor mijn rekening.
 
Doe dat eerst Anja, over de DBX bestanden.
We blijven online (denk ik).

Overigens: je hebt een leuke website! Knap gedaan!

Falco
 
Geplaatst door rmschoof
Bennie,

eerste verwijzing op de door jouw genoemde site:

NOTE: If you install and run MSN Explorer version 6, your MSN POP3 e-mail account will be migrated to an MSN Hotmail account. If you have Outlook and Outlook Express configured for POP3, you will no longer receive your new MSN e-mail messages.

For additional information about what to do when Outlook does not receive MSN e-mail messages, click the following article number to see the article in the Microsoft Knowledge Base:
268732 OLEXP: Outlook Does Not Receive MSN E-mail Messages

To view a Microsoft Support WebCast about what to do if you cannot receive your MSN e-mail messages in Outlook or Outlook Express, visit the following Microsoft Web site:


En dat ik dit gedrag bijna een virus noem, oké, dat is voor mijn rekening.

Het zal wel aan mij liggen, maar ik lees dit nergens. Hebben we het wel over dezelfde site????
Q258034

Groetjes,
Bennie
 
kan e-mail niet verzenden.

Hallo Bennie en Falco,
Heb via start>zoeken>*.dbx bestanden gezocht maar kon niks vinden. Wat moet ik nu doen. Hoe kan ik die .dbx bestanden vinden. Of had ik de asteriks (*) eraf moeten laten?
Liefs, Anja
 
DBX-bestanden zijn in XP verborgen bestanden. Je moet ze eerst zichtbaar maken: configuratiescherm\mapopties. Klik dan op tabblad "weergave". Helemaal onderaan. "Verborgen bestanden en mappen weergeven".

Groetjes,
Bennie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan