Kan geen goede voeding kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Grey Fox

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2004
Hallo mensen ik ben net nieuwe op deze forums, nou zoals ik al heb aangegeven in mijn titel, weet ik niet waar ik een goede voeding kan kopen, en heb ik mijn PC heel hard nodig om mijn profielwerkstuk af te krijgen dus het is niet dat ik arrogant ben omdat mijn eerste post hier meteen een nieuwe thread is, maar ik heb gewoon snel hulp nodig.

Ik heb een beetje rondgezocht en ik weet dat Antec, Fortron, Enermax, Thermaltake, Tagen, (misshien Ultra)goede fabrikanten van voedingen zijn, ik woon in Rotterdam maar kan hier geen winkel vinden met voedingen van die merken, ik heb bij Mediamarkt gekeken maar daar hebben ze alleen van Q-tec, Sweex en dat zijn voor zover ik weet slechte merken. Dus als iemand weet of hier in Rotterdam een winkel is die, die voedingen verkoopt, laat het dan weten, en het maakt niet uit of je het eerst vie het net moet bestellen, als je het maar kan ophalen in Rotterdam of in de buurt ervan.
Alvast heel erg bedankt voor jullie antwoorden.

BTW mijn specs zijn:
2.4 Ghz AMD(VIA KT400 moederbord), 512MB ram, Radeon 9800 pro 128 mb

Laatst bewerkt:
Met een Q-TEC voeding is niets mis hoor, draait hier perfect.

Maar een "goede" voeding vinden is onmogelijk, je weet nooit of ie wel het gewenste resultaat zal geven. Volgens mij maakt het niet uit wat voor voeding er in je pc zit, zolang er maar eentje inzit:)

Waarom ophalen, je kunt het toch ook onder Rembours thuis laten bezorgen?

bestel t gewoon bij een betrouwbare internetzaak...

Overigens zijn de voedingen van mediamarkt prima voedingen, alleen maken ze best veel herrie. (ik heb er zelf 2)

Een zaak in rotterdam waar je kan ophalen is bijv mycom. Die verkoopt heus wel dergelijke voedingen.

Laatst bewerkt:
Ik weet het niet hoor over mycom, op hun internet site staat allen maar 1 psu en die is veel te duur, voor de rest niks, ik weet niet, hebben ze dan misschien in hun winkel meer dan wat ze op hun site zetten.

http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/Store/section.do?masterGroupCode=CAS&productGroupCode=PSU

Maar anders moet je eens bij informatique kijken. Die zit in Bergschenhoek, ook niet zo ver weg dus.

http://shop.informatique.nl/cgi-win/iqshop.xgi?M=ART&G=171

Of anders heb je nog dunnet:
http://shop.dunnet.nl/dunnet/pagehg.asp

http://www.paradigit.nl/ zit ook in rotterdam (op internet staat niet veel overigens)

en vobis:
http://www.vobis.nl/content/view/full/423

En anders zal je echt via internet moeten bestellen...

Laatst bewerkt:
zalman maakt goede koelers, ik vermoed dat de voedingen heel stil zijn, maar meer weet ik ook niet.
Ik heb er nog een paar toegevoegd in mijn vorige bericht

Zalman voedingen zijn inderdaad vrij stil, maar ik heb her en der ook gelezen dat ze niet altijd de juiste voltage kunnen leveren bij maximaal gebruik.

Geplaatst door marsmannetje
waarom wil je eigenlijk een super-voeding, je hebt toch ook geen super systeem?
Als ik de gedeeltelijke specificaties zie, dan lijkt me toch een redelijke kwaliteits voeding wenselijk.
Vergeet niet dat een stabiele voeding ook een stabieler systeem kan geven.:)

Ik hoef geen sterke voeding hoor, maar eentje van 350 watt die stabiel is, is wel heel wenselijk, ik heb al eerder problemem gehad met dat mijn pc zich gewoon afsluit omdat de voeding te weinig stroom brengt, en bij die goedkope ben je niet echt zeker of ze wel voldoende strom geven, en dan heb je nog het geluid, de meeste van die goedkope maken veel geluid en koelen niet goed, en sinds ik veel nieuwe spellen speel haal ik steeds het maximum uit mijn PC en heb ik een betrouwbare voeding nodig.

Geplaatst door marsmannetje
een amd 2400 is toch niet zo speciaal?
Niet speciaal nee, maar je moet ook niet daar naar kijken.
Eigenlijk zou iedere pc een kwaliteits voeding nodig hebben.
Dit bevorderd ook de stabiliteit van een pc zelf.

Met kwaliteit bedoel ik ook de betrouwbaarheid.

Hey maar weet iemand de precieze adress van die winkel in Bergschenhoek, want hoe dom dit ook klinkt ik kan het niet vinden op die site.

Oops sorry heb hem net wel gevonden, nee ik dacht toen ik bij de link op home drukte dat ik kwam waar ik wou, maar heb gewoon in de adress scherm het adress teruggebracht tot dit http://shop.informatique.nl , in ieder geval, ik hoef geen antwoord op deze vraag.

Laatst bewerkt:
wel via internet bestellen, want anders sta je zeer lang te wachten bij die zaak.
Aan de zijkant kan je dan je bestelling ophalen en betalen.

Ik heb nog een vraag over mycom.

Is het mogelijk voor mij om iets te bestellen en dan op te halen of direct in de winkel te kopen.

De reden waarom ik het hier vraag is omdat ik denk dat ik hier sneller antwoord krijg dan op mijn mail die ik hun heb gestuurd.

geen idee...
Bij informatique kan je in elk geval wel bestellen via internet, om het dan later op te halen en betalen in hun zaak. (ik koop hier regelmatig voor mijn werk)
Informatique is alleen zeker niet de goedkoopste...

Echt heel erg bedankt iedereen hier voor jullie geduld en begrip en de moeite die jullie hebben genomen om mij te helpen. Ik heb vandaag een nieuwe PSU gekocht bij shop.informatique, eentje van AOpen 350 Watt. En het heeft niks geholpen.

Wat er is gebeurd met mijn PC is het volgende, toen ik aan het spelen was begon die opeens te biepen, dat kwam volgens mij omdat ik bij de Bios had ingestelld dat mijn PC mij waarschuwt bij een bepaalde temperatuur. Toen heb ik gekeken en gezien dat er veel te veel stof was die de gaten van de kast verstopte en de fans, toen heb ik dat schoongeveegd en gefeund om zo de ombereikbare plekken met lucht shoon te maken, Een dag daarna kwam er branderige geur uit, die ik bij de PSU gelokaliseerd had, en de dag daarna viel de PC uit en wou die gewoon niet opstarten.
Als ik op de aan knop druk dan start niks op, niet de harde schijf, niet de fans, niets. Nou van wat ik op het net had gezien is het zo dat wanneer de processor kapot is of alleen de harde schijf dat op zijn minst de fans beginnen te draaien, dus dacht ik dat het aan de PSU lag, ook mede door het feit dat soms mijn PC zomaar uitviel wanneer mijn PC volop draaide nadat ik een nieuwe 3dkaart had gekocht. Zo'n merkloze 280 Watt PSU kan moeilijk mijn PC draain, Ik heb geen uber PC maar 280 Watt van een merkloze PSU is wel wat teveel ervoor.

Nou zou het dus iets anders kunnen zijn, ik weet niet misshien dat de processor toch kapot is, zou het kunnen zijn wanneer ik hem schoonmaakte dat iets, een haar ofzo op de processor kwam en langzaam brandde en uitendelijk mijn prcessor kapot maakte.
Nou ja in ieder geval als jullie enig idee hebben wat het nog meer zou kunnen zijn, hoor ik jullie ideeen graag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan