Kan geen herstelpunt meer maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Dorado: ik ben eraan begonnen, maar ik raakte in verwarring bij Dword. Want daar stond achter 32 bits. Eronder stond Qword 64 bits. En ik heb een 64 bits computer. Ik durfde even niet verder te gaan, want ik heb een heilig ontzag voor het register. (Dit zijn dus ook mijn eerste stappen in regedit.) Moet ik idd bij dat Dword zijn ? En wat is dat Qword ?

Ik las trouwens ergens dat er een nieuw virus is dat zich in het BIOS nestelt en niet snel te detecteren is. Zou ik dat misschien kunnen hebben, denk je ?

Dank je wel voor al je hulp trouwens. Ik stel het zeer op prijs !
 
Er is inderdaad een nieuwe trojan en rootkit die zich nestelt in de BIOS (alleen als je de AWARD Bios hebt, < Windows 7).

Vatbare systemen:
Windows 95
Windows 98
Windows ME
Windows 2000
Windows XP
Server 2003
Windows Vista

Maar dan zou je andere symptomen hebben..
 
@Dorado: ik ben eraan begonnen, maar ik raakte in verwarring bij Dword. Want daar stond achter 32 bits. Eronder stond Qword 64 bits. En ik heb een 64 bits computer. Ik durfde even niet verder te gaan, want ik heb een heilig ontzag voor het register. (Dit zijn dus ook mijn eerste stappen in regedit.) Moet ik idd bij dat Dword zijn ? En wat is dat Qword ?

Ik las trouwens ergens dat er een nieuw virus is dat zich in het BIOS nestelt en niet snel te detecteren is. Zou ik dat misschien kunnen hebben, denk je ?

Dank je wel voor al je hulp trouwens. Ik stel het zeer op prijs !

Je kunt idd ook een qword waarde gebruiken. Deze is gelijk aan een dword waarde, alleen is het een 64bits variant...
 
@Dorado: ik heb je aanwijzingen opgevolgd, maar kreeg na 10 minuten intensieve processoractiviteit weer de bekende foutmelding... :(
 
@Dorado: Dank je wel voor de tips. Ik ga dit weekend eerst aan de slag met antimalwarehelp en als dat niet helpt, ga ik posting 18 in gang zetten. Ik laat i.e.g. nog even weten hoe het allemaal afloopt....
 
@Dorado: het is niet gelukt. Alle tools van antimalwarehelp gaven aan dat er geen sprake is van een besmetting. Maar bij het maken van een herstelpunt kwam de oude, bekende foutmelding weer. Over tot de posting #18-procedure dan maar... Het probleem daarbij is dat HijackThis zich niet laat installeren. Het installatiescherm verschijnt wel en de processoractiviteit loopt op, maar daarna gebeurt er niets meer. De firewall is uitgeschakeld. Vervelend, want ik begrijp dat je een logfile moet posten op die andere site. Wat doe ik nu weer verkeerd ??
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan