Kan geen mail ontvangen en versturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hawkie

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2002
Berichten
994
Sinds ik NIS 2006 heb geinstalleerd kan ik geen mails meer verzenden en ontvangen.
Ik krijg de volgende foutmeldingen:

De server heeft de verbinding onverwachts afgebroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit. Account: 'madede-planet', Server: 'pop.planet.nl', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x800CCC0F

Kan de host mail.home.nl niet vinden. Controleer of u de naam van de server juist hebt opgegeven. Account: 'Schotsegast0126en', Server: 'mail.home.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 11001, Foutnummer: 0x800CCC0D

Kennelijk heeft het te maken met mijn firewall maar ik heb geen idee wat en waar ik dingen moet veranderen. Ik heb dit programma net nieuw.

De opties: emailscanning in en uit uitzetten heb ik al geprobeerd, net als autoprotect uitzetten.
Zelfs wanneer ik het hele programma afsluit, kan ik nog steeds geen mail versturen en ontvangen.

De firewall van windows staat uit.
 
Je klikt op het icoontje van Norton.
Nu kom je in de configuratie.
Klik op personal firewall in en ga via een klik op configuratie ga naar programma's
Daar krijg je een hele lijst te zien met allemaal programma's die de deur uit gaan. Heb je een keer per ongelukt nee gezegd en bevestigd dan zou OE dus niet er uit kunnen.
Dit moet je dan veranderen in toestemming.
Mocht je niet zo veel inzicht in je eigen programma's hebben dan kun je het beste daar 'automatisch' instellen. Dan doet Norton het meeste voor je.

Zit het hier niet in zet dan het Spam filter eens uit.

En tenslotte kan natuurlijk ook je provider er tijdelijk uitliggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan