gekkefries
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 10 okt 2008
Beste Lezers,
Ik heb een klein probleempje.
Heb een server draaien (sbs2003 sp2) via een netwerk loggen hier 5 Windows xp systemen op aan. Nu komt het regelmatig voor dat gebruikers een share die eerste gewoon benaderd kon worden niet meer kunnen bereiken. werkplekken worden dan erg traag en op de server is ook de share niet te bereiken ook niet met \\xxxxx\ of \\127.0.0.1\
Pingen van de server en naar de server gaat perfect.
Probleem is pas weer over zodra de server en de werkplekken gereboot zijn.
Services als netlogon draaien gewoon, ook alle andere "automatisch gestarte” services draaien gewoon.
Het probleem komt regelmatig voor (soms een paar keer per dag, dan weer een week niet)
Gebruikers werken 5 dagen per week op deze server.
Ondertussen al veel geprobeerd, maar nog geen oplossing gevonden.
Wie heeft nog wat tips voor mij ?
Gerard
Ik heb een klein probleempje.
Heb een server draaien (sbs2003 sp2) via een netwerk loggen hier 5 Windows xp systemen op aan. Nu komt het regelmatig voor dat gebruikers een share die eerste gewoon benaderd kon worden niet meer kunnen bereiken. werkplekken worden dan erg traag en op de server is ook de share niet te bereiken ook niet met \\xxxxx\ of \\127.0.0.1\
Pingen van de server en naar de server gaat perfect.
Probleem is pas weer over zodra de server en de werkplekken gereboot zijn.
Services als netlogon draaien gewoon, ook alle andere "automatisch gestarte” services draaien gewoon.
Het probleem komt regelmatig voor (soms een paar keer per dag, dan weer een week niet)
Gebruikers werken 5 dagen per week op deze server.
Ondertussen al veel geprobeerd, maar nog geen oplossing gevonden.
Wie heeft nog wat tips voor mij ?
Gerard