Kan geen Systeemherstelpunt meer maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanFilarski

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2014
Berichten
632
Hallo Allemaal,

Ik momenteel op een computer van een vriendin, heb al instellingen van Helpmij.nl en mijn account hiernaartoe laten wijzen, dus ik ben er klaar voor om antwoorden te ontvangen.

Het probleem is: Plotseling waren diverse programma (Onderdelen) verdwenen.'

Ook kan ze geen Herstelpunt maken (de C: schijf staat echter wel op Ingeschakeld)

En toch lukt het niet om dus een Herstelpunt te maken.

Als foutmelding wordt opgegeven:

Het Herstelpuntr kan vanwege de volgende redenen niet worden gemaakt:

Er is een fout getecteerd in de Service Volume Shadow Copy Service (VSS)
Het probleem is opgetreden tijdens het verbinding maken met VSS-Schrijvers


Prachtig allemaal, maar wat moet ik doen? Wat kan ik doen?

MVG
Jan Filarski
 
Hallo Jan. proberen.

Systeemherstel uitzetten, de PC herstarten, en systeemherstel weer aanzetten, en dan met de hand een herstelpunt maken, en zien of er geen foutmeldingen komen. ;)
 
@manamana: Ik geef je oplossing weinig kans, maar het kan geen kwaad om het te laten proberen.
@JanFilarski: Als de tip van manamana niets oplevert: Open op de betroffen computer cmd.exe "Als Administrator uitvoeren"
Doe in het CMD-venster: vssadmin list writers
Kijk of je writer tegenkomt die in "foute staat" is, dus waar niet staat:
Status: [1] Stabiel
Laatste fout: Geen fout

Tijs.
 
Hallo Allemaal,

We hebben er een punt achter gezet, de fouten zijn niet te achterhalen, laat staat te verhelpen.

Er zat niets anders op dan opnieuw Win7 en de rest (office) te installeren.

MVG
Jan Filarski
 
Dus, wat leverde mijn instructie op? Zal wel zijn geweest dat een van de VSS writers in foutstatus stond?

Tijs.
 
Geef ook de vraag de status opgelost.

Tijs.
 
Hallo dnties

De fout is nog steeds niet opgelost

Vanavond ga ik er weer naar toe en zal ik dat commando neerzetten.

En wat dan, als er een fout is, hoe los ik die dan op?

MVG
Jan Filarski
 
Als er inderdaad in vssadmin list writers slechtwerkende writers worden genoemd dan hangt de oplossing helemaal af van welke VSS writer het is. Je kunt dan gaan googelen naar die VSS writer en dan (bijv.) de woorden Restore Point (=Herstelpunt) er achter zetten.
Dus stel (voorbeeld) dat het de System Writer is, dan zou je kunnen googelen op: "system writer" "restore point" (evt. het woord error er achter zetten in Google)

Verder zijn er nog hulpmiddelen zoals Windows Repair all in One die je verder kunnen begeleiden in het oplossen van problemen. In het Repair tabblad is er (bijv.) de optie Repair Windows Shadow Copy Service

PS: Ik neem aan dat niet (bijv.) TuneUp Utilities zijn ingezet, want die slopen meer (bij leken) dan dat ze de gebruiker vooruit helpen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Indien je met de systeemherstelschijf opstart en je gaat naar repair, kun je vaak nog wel systeemherstelpunten zien, neem er eentje naar een datum van voor het probleem.
 
Hallo Lange Pier,

De computer was gecrashed, er er was geen Systeemherstelschijf voorhanden en kon dus ook niet meer gemaakt worden. (zie berichten hierboven)

De computer heeft een verborgen partitie waar vandaan we nu installeren, voor de rest zit er niet bij.

En volgens mij besteed Microsoft ook niet veel aandacht meer aan de update's van Win7.

Ik telde er 258 totaal, wel een beetje veel.

MVG
Jan Filarski
 
Afhankelijk of SP1 geïntegreerd was in die recovery partitie kan het aantal updates (dus van ná SP1) flink minder zijn. Dus je zou er over kunnen denken om (als winver aangeeft dat Service Pack 1 niet aanwezig is in W7) die eerst hier te downloaden en daarna te installeren. Download/installeer windows6.1-KB976932-X64.exe voor 64-bits Windows 7, windows6.1-KB976932-X86.exe voor 32-bits Windows 7.

Overigens blijven beveiligingsupdates voor W7 t/m 2020 uitkomen (zie hier).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan