Kan geen uitgaande mail met bijlagen verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jreimer

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2006
Berichten
11
Ik werk met outlook 2000 en Onton internet security 2006. Ik mail normaal gesproken via Tele2 maar sinds 2 weken krijg ik de melding dat mijn emailberichten niet verzonden kunnen worden omdat de verbinding met de mailserver is onderbroken. De foutcode an Norton is 1003,9. De helpdesk van Tele2 zegt dat het probleem bij mij ligt al kan ik ook geen webmail van hun gebruiken. Leuk dus! Ik blijf mooi zitten met het probleem. Het rare is dat inkomende mail of mail zonder tekst of bijlagen wel goed gaan. Wat kan ik nog proberen. Firewalls en scanners uitzetten heb ik al geprobeerd maar lost niets op.
 
Heb je in outlook 2000 bij de instellingen van de uitgaande mail wel de juiste gegevens staan.
het gaat dan dus om de smtp gegevens.
Zit in norten een virusscanner die jouw uitgaande mail scant ??
zo ja zet die dan eens uit een ip nummer van 127.0.0.1 in je instellingen (van outlook) kan deze fout ook veroorzaken
 
emails met bijlagen

Ik heb geen idee waar ik de outlook IP-adres zou moeten vinden. De virusscan werkt in ieder geval niet. Andere suggesties?
 
De virusscanner zou een probleem kunnen geven met het verzenden.
maar kijk in outlook eens onder extra
dan accountsof email accouns.
dan wijzigen
en kijk dan eens wat er bij pop en smtp staat.
 
De account staat goed ingesteld, zowel POP3 als SMTP. Ik kan echter het IP adres dat Outlook gebruikt nog steeds niet vinden. Waar zou dit moeten staan?
 
Nee outlook heeft GEEN ip adres.
je virusscanner kan uitgaande mailscannen en dan kan het zijn dat je een scan krijgt naar 127.0.0.1 maar dat staat dan in je virusscanner.
welke virusscanner gebruik je en laat je de uitgaande mail scannen.
 
Ik gebruik Norton Internet Security 2006 waar Norton AntiVirus bij in zit.
 
en daar zit een optie in omuitgaande mail te scannen en te controleren.
Zet dat eens uit.
 
Het uitzetten van Norton mailscannen heeft geen soulaas geboden. Heeft u mogelijk nog andere ideeen?
 
Als je engels goed is kijk eens hier.
 
Helaas, ook deze opties uitschakelen werkt niet. De helpdesk van tele2 advisert mij momenteel om alles te verwijderen en Windows in zijn geheel opnieuw te installeren. Lijkt me echter pas een allerlaatste redmiddel. Zijn er nog opties de niet geprobeerd zijn?
 
cd van office 2000 erin en kiezen voor een herstel.
 
Ja van andere pc's heb ik geen probleem maar daar gebruik ik geen Outlook en geen Norton Internet Security. Ik begrijp wel van de reacties van anderen dat dit vaker voorkomt maar niemand echt een antwoord heeft?
 
heb je nu al geprobeert om outlook 2000 te repareren.
 
Heb ik. Werkt niet. Hij geeft bij de installatie wel de foutmelding kan geen toegang krijgen tot Microsoft Personal Web Server met code 0x800ccc0f. Enig idee wat dat inhoudt?
 
Helaas, biedt ook geen soulaas. Ik realiseer me nu dat dit probleem groter is dan ik gehoopd had.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan