Kan geen verbinding met netwerk maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joost157

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2009
Op mijn kamer kan ik zonder aanwijsbare reden ineens geen verbinding meer maken met draadloze netwerken. Ik zie ze wel staan dus mijn computer ziet ze wel en ze hebben ook goed bereik, bij huisgenoten werkt het overigens prima. Op het moment dat ik op verbinden druk staat er meteen "er kan geen verbinding met dit netwerk worden gemaakt." zonder een poging tot wachtwoordcontrole. Bij Windows netwerkcontrole staat er dat 1 of meer netwerkadapters een mogelijk probleem hebben. Waaronder dat er misschien problemen met realtek rtl8168/8111 family pci-e gigabit ethernet nic (ndis 6.0)

degene die mij als eerste helpt zal ik 20 euro sturen

Hoi Joost,

Probeer deze draadloze adaptor eens bij apparaatbeheer geheel te de-installeren en dan weer opnieuw te installeren (dit doe je door de pc gewoon opnieuw op te starten).
Mocht dit geholpen hebben dan stuur die 20 euro maar als donatie naar dit forum..:thumb:

Succes, ED

Het opnieuw opstarten maakt geen verschil. Het is voor mij erg belangrijk dat ik vanavond weer online op mijn pc kan. Als iemand hier komt en het oplost betaal ik 100 euro. Ik woon meteen naast de domtoren in Utrecht.

Ervanuitgaand dat niemand zich aanbied, zijn er nog andere dingen die ik kan doen? Ik kan een nieuw ontvangsttorentje kopen maar dat lijkt me onlogisch omdat ik wel goede ontvangst heb.

Heb je Vista of XP?
Met opnieuw opstarten doelde ik ALLEEN op het weer opnieuw installeren. Het de-installeren moet je zelf doen via apparaatbeheer....weet niet of je dit had begrepen..:)

ED

Beste Ed,

ik heb het stuurprogramma gedeinstalleerd en nu heb ik het volgende probleem: bij het opstarten van de pc staat er in beeld dat de installatie mislukt is en ik contact met de fabrikant op moet nemen. Waarschijnlijk wil hij de stuurprogrammas updaten maar dat gaat lastig zonder internet

Vreemd dat ie het niet automatisch weer opnieuw installeert. Moet je eens bij appaaraatbeheer kijken bij netwerkadaptors of ie daar wel bij staat.

ED

Ik zie hem daar wel staan alleen met een uitroepteken dat hij niet kan installeren omdat er geen stuurprogramma's up to date zijn

Je gaf nog geen antwoord of je Vista of XP hebt.

Je zou de draadloze netwerkadaptor via apparaatbeheer toch echt gewoon moeten kunnen installeren omdat deze drivers voorheen al bij de vorige installatie op je pc zijn gezet.
Meestal staan deze gewoon of direct onder de windowsmap of submap "system" of submap "system32" of submap "drivers".

Wellicht is 1 of zijn meerdere drivers van deze netwerkadaptor om de 1 of andere reden corrupt geraakt en is dat ook de reden dat het niet meer werkte.

Het is dan soswieso verstandig om van de Realteksite de desbetreffende drivers te downloaden (tsja via een andere pc dus of via een kabel naar je LAN-netwerkkaart als dit kan) en zo proberen opnieuw de draadloze netwerkadaptor te installeren.

Succes ,ED

K gebruik Windows Vista. Wel gek dat die drivers ineens corrupt kunnen worden omdat ik niet aanwezig was op de dag dat het internet ineens stopte. Is het mogelijk nieuwe drivers in te laten bouwen handmatig? Of kost dat veel geld.
In ieder geval top dat je mij advies blijft geven.

Vreemd dat ie het niet automatisch weer opnieuw installeert. Moet je eens bij appaaraatbeheer kijken bij netwerkadaptors of ie daar wel bij staat.

ED

Niet zo vreemd als de stuurprogramma's verwijderd zijn....

Hoi mrmusic,

Misschien een misverstand of zo maar ik heb een draadloze netwerkapdaptor en als ik deze bij apparaatbeheer de-installeer en daarna mijn pc herstart dan gaat ie automatisch deze weer opnieuw installeren. Wel moet ik dan even verwijzen naar de map System32 waar de drivers (nog steeds) staan en dan is het klaar.
Of is dit iets anders dan wat je bedoelt in je reactie...:)

ED

Op mijn kamer kan ik zonder aanwijsbare reden ineens geen verbinding meer maken met draadloze netwerken. Ik zie ze wel staan dus mijn computer ziet ze wel en ze hebben ook goed bereik, bij huisgenoten werkt het overigens prima. Op het moment dat ik op verbinden druk staat er meteen "er kan geen verbinding met dit netwerk worden gemaakt." zonder een poging tot wachtwoordcontrole. Bij Windows netwerkcontrole staat er dat 1 of meer netwerkadapters een mogelijk probleem hebben. Waaronder dat er misschien problemen met realtek rtl8168/8111 family pci-e gigabit ethernet nic (ndis 6.0)

degene die mij als eerste helpt zal ik 20 euro sturen

Hoi Joost,

Ik had precies hetzelfde problem als jou, ik heb echt van alles geprobeerd om het goed te krijgen o.a scannen op virus etc, updaten, 2 x computer herstellen met windows xp, drivers installeren, via kabel en draadloos geprobeerd, ik heb zelfs een nieuwe modem van hun ontvangen omdat ze eerst dachten dat het aan de modem lag en noem maar op maar alles zonder succes. Ook heb ik meerdere keren kpn gebelt tot dat ze een monteur gestuurd hebben. De monteur zei:

Er is wel verbinding maar geen internet en je signaal sterkte is zeer goed dit betekent dat je computer wel verbinding maakt met de modem MAAR de modem niet zo goed met de centrale. Laat ik het zo zeggen, het problem van jouw ligt bij je provider dat weet ik zeker en voor 100%. Bel je provider op en zeg dat je wel verbinding met de modem hebt maar de modem niet met de centrale en daardoor krijg je dit probleem en laat je provider de centrale checken voor uitgaande signalen die je modem proberen te bereiken. Succes

En als dit niet helpt, wat ik niet hoop. Vraag dan naar een andere modem van je provider want de monteur zei ook tegen mij "als dit problem niet aan de centrale ligt, wat ik dus wel denk en voor 99% weet dat het aan de centrale ligt" vraag dan naar een andere typ modem.

Ps Ik hoef die 20 euro van jouw niet die zul je wel nodig hebben om die 0900 nr te betallen :p.

Trouwens nu werkt mijn internet perfect en dat zonder problemen :D

Groetjes

Laatst bewerkt:
Hoi Joost,

Ik had precies hetzelfde problem als jou, ik heb echt van alles geprobeerd om het goed te krijgen o.a scannen op virus etc, updaten, 2 x computer herstellen met windows xp, drivers installeren, via kabel en draadloos geprobeerd, ik heb zelfs een nieuwe modem van hun ontvangen omdat ze eerst dachten dat het aan de modem lag en noem maar op maar alles zonder succes. Ook heb ik meerdere keren kpn gebelt tot dat ze een monteur gestuurd hebben. De monteur zei:

Er is wel verbinding maar geen internet en je signaal sterkte is zeer goed dit betekent dat je computer wel verbinding maakt met de modem MAAR de modem niet zo goed met de centrale. Laat ik het zo zeggen, het problem van jouw ligt bij je provider dat weet ik zeker en voor 100%. Bel je provider op en zeg dat je wel verbinding met de modem hebt maar de modem niet met de centrale en daardoor krijg je dit probleem en laat je provider de centrale checken voor uitgaande signalen die je modem proberen te bereiken. Succes

En als dit niet helpt, wat ik niet hoop. Vraag dan naar een andere modem van je provider want de monteur zei ook tegen mij "als dit problem niet aan de centrale ligt, wat ik dus wel denk en voor 99% weet dat het aan de centrale ligt" vraag dan naar een andere typ modem.

Ps Ik hoef die 20 euro van jouw niet die zul je wel nodig hebben om die 0900 nr te betallen :p.

Trouwens nu werkt mijn internet perfect en dat zonder problemen :D

bedankt voor je reactie! Helaas is het probleem bij mij anders omdat ik naar geen enkel modem verbinding kan leggen en het internet voor huisgenoten prima werkt. Bij mij gaat het al meteen vanuit de computer fout.

Groetjes

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan