Ik heb helaas niet genoeg verstand van de instellingen van Routers om je daar een fatsoenlijk advies voor te geven.
Wel vraag ik mij een paar dingen af:
- het probleem was er niet en toen op een dag wel....
- wat is er direct voorafgaande aan de eerste keer dat het gebeurde (door jou, of door een update van 'iets') aan je systeem (beveiligings / instellingen) veranderd? Mocht jijzelf niets aan je systeem veranderd hebben, dan kun je bij Windows update wel zien of er rond de datum van het ontstaan van het probleem, een belangrijke update binnen is gekomen. Zo ja, dan zou die eens moeten verwijderen,
- heb je de router al een keer gereset?
- heb je een andere virus en / of malwarescanner in gebruik genomen toen het probleem zich voor het eerst manifesteerde?
Kortom, je voelt wel aan waar ik naartoe wil met deze vragen?
- WAT is veranderd aan het systeem kort voor het moment dat het probleem zich voor het eerst voordeed? Als je hier het antwoord op weet te vinden dan ben je m.i. ook erg dicht bij de oplossing.
***********************************************************************************************************************************************
Wat je ook even mag doen is controleren of Windows nog wel helemaal 'zuiver' is. Een bepaalde Windows update kan de integriteit van Windows hebben aangetast.
Dat doe je als volgt :
klik op de Windows knop links onder, typ CMD, klik rechts op het woord Opdrachtprompt en kies ervoor om deze als Administrator uit te voeren.
In het zwarte schermpje met witte letters dat nu verschijnt typ je :
sfc /scannow
(let op de spatie na de C en voor de /).
Windows gaat nu Windows 'onderzoeken' (voortgang wordt in procenten weergeven) en na ongeveer 10 tot 25 minuten verschijnt het resultaat in 1 of 2 regels tekst.
Hoe luidt het resultaat?