Kan geen websites openen op PC, wel op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Christoff

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2005
Berichten
337
Ik heb internet verbinding op PC (LAN verbinding met router) maar kan geen website meer openen. Wel op ipad.
 
Misschien wel handig voor degenen die je willen helpen als je wat meer informatie geeft?

- kun je wel mailen via bijv. Outlook of whatever met welk mailprogramma je mailtjes verstuurt?
- welke Windows 10 versie, de allernieuwste, deze : 1607, build 14393.693 ?
- welke browser betreft het?
- heb je een andere browser geprobeerd?
- welke melding verschijnt in de (probleem) browser als je een website probeert te openen?
 
Laatst bewerkt:
Ik mail nu via mijn ipad (via dezelfde router), een andere PC op dezelfde router (Fritzbox 7490) doet het ook normaal alleen deze ene PC niet.
Het is Widows 10 Home, 64-bit, 1607, build weet ik niet. Laatste update KB3211320 25.01.2017
Geen enkele browser ( Firefox en IE) doet het, geeft melding dat hij de browser niet kan vinden.
 
Stel even het netwerk op deze machine opnieuw in om te kijken of dat helpt:

Windowsknop, ga naar de Instellingen > Netwerk en internet > Status > Netwerk opnieuw instellen.
Op het scherm Netwerk opnieuw instellen selecteer je Nu opnieuw instellen > Ja om te bevestigen.
Wacht tot de pc opnieuw is opgestart om te zien of het probleem hiermee is opgelost.
 
Helaas te vroeg gejuicht.
PC werkt soms hele dag, soms na 1 keer website bezoek wil hij niet meer en moet ik weer dezelfde netwerk reset uitvoeren waarna alles weer even goed gaat.
Ergens wordt er steeds iets verkeerd gezet in het programma.
Ook heb ik gemerkt dat ik vanuit deze PC met verkenner mijn netwerk niet meer kan benaderen maar wel vanuit een andere PC in het netwerk. Is dit een ander probleem of is er een relatie?
 
Wat belangrijk is om je probleem op te lossen (ik zeg dus niet dat ik het kan oplossen) is om te weten of jij wel of niet verbindig hebt met het internet als die situatie zich weer voordoet, m.a.w. als je bijv. Microsoft Outlook op je machine hebt staan, kun je dan wel of niet nog mailen als het zich weer voordoet?
 
Laatst bewerkt:
Ik kan dan wel verbinding maken met mijn router (Fritzbox 7490) en daar kan ik zien de de internetverbinding OK is. In het configuratie scherm van de PC wordt ook aangegeven dat er internet verbinding is en geen foutmelding.
 
Dan denk ik dat je om te beginnen maar eens moet proberen om je browserinstellingen te resetten naar de standaardwaardes.
 
Mijn standaard browser is Firefox. Hier stond bij netwerk instellingen dat ik een proxy gebruik. Lijkt me niet goed en heb ik terug gezet. Gaat nog steeds goed.
 
Ik heb helaas niet genoeg verstand van de instellingen van Routers om je daar een fatsoenlijk advies voor te geven.
Wel vraag ik mij een paar dingen af:

- het probleem was er niet en toen op een dag wel....
- wat is er direct voorafgaande aan de eerste keer dat het gebeurde (door jou, of door een update van 'iets') aan je systeem (beveiligings / instellingen) veranderd? Mocht jijzelf niets aan je systeem veranderd hebben, dan kun je bij Windows update wel zien of er rond de datum van het ontstaan van het probleem, een belangrijke update binnen is gekomen. Zo ja, dan zou die eens moeten verwijderen,
- heb je de router al een keer gereset?
- heb je een andere virus en / of malwarescanner in gebruik genomen toen het probleem zich voor het eerst manifesteerde?

Kortom, je voelt wel aan waar ik naartoe wil met deze vragen?
- WAT is veranderd aan het systeem kort voor het moment dat het probleem zich voor het eerst voordeed? Als je hier het antwoord op weet te vinden dan ben je m.i. ook erg dicht bij de oplossing.


***********************************************************************************************************************************************


Wat je ook even mag doen is controleren of Windows nog wel helemaal 'zuiver' is. Een bepaalde Windows update kan de integriteit van Windows hebben aangetast.

Dat doe je als volgt :

klik op de Windows knop links onder, typ CMD, klik rechts op het woord Opdrachtprompt en kies ervoor om deze als Administrator uit te voeren.

In het zwarte schermpje met witte letters dat nu verschijnt typ je :

sfc /scannow

(let op de spatie na de C en voor de /).

Windows gaat nu Windows 'onderzoeken' (voortgang wordt in procenten weergeven) en na ongeveer 10 tot 25 minuten verschijnt het resultaat in 1 of 2 regels tekst.

Hoe luidt het resultaat?
 
Laatst bewerkt:
Hij geeft aan (in het Duits want ik heb een Duitse versie) dat er dan geen integriteitsbeschadigingen gevonden zijn
 
Dan ga ik terug naar mijn vragen / opmerkingen in het vorige bericht van boven de *********
 
Het probleem deed zich vrij plotseling voor zonder dat ik iets veranderd heb (voor zover ik me herinne) Wel heb ik toen een backup gemaakt. Die maak ik 1x per week.
De laatste windows update is van ongeveer een week eerder. Router update zal ik proberen maar de andere PC in het netwerk doet het wel.
Ik kan ook nog een systeem herstel proberen.
 
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik a.d.h van je antwoorden niet de vinger op, om het even wat voor een zere plek kan leggen.

Dat herstelpunt zou je idd. kunnen proberen. Misschien dat 'meelezers' nog een optie weten?
 
Ik heb er een anti virus programma uitgegooid (Mc.Afee) en ik denk dat dat het probleeem veroorzaakte. Blijft nu voorlopig stabiel.
Bedankt
 
:thumb: maar..................

voorheen draaide dit antivirusje progje toch ook al en toen had je het probleem niet...........?
 
Dat ben ik wel met je eens maar feit is dat het tot nu toe wel goed gaat. Ook het netwerk is weer toegankelijk. Geen idee waarom het voorheen wel gewerkt heeft maar kennelijk is er toch iets veranderd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan