Ik heb al eerder aangegeven dat ik niet wens dat via een geschreven medium er zo met elkaar wordt omgegaan, daar doe ik niet (meer) aan mee. Jij vindt dat kennelijk normaal en blijft het doen, oké da's jouw keuze.
Wees dan eens niet zo ******eigenwijs als je weet dat een ander er meer van weet.
Met andere dingen kan je best goed helpen, maar in deze dingen ben je gewoon niet zo sterk. Ken je sterke en zwakke punten...
Inhoudelijk denk ik dat je er naast zit. Het is een grappig verhaal dat je post, maar als mensen op deze aardbol een videokaart of voeding gaan kopen dan kijkt men primair naar het advies dat de fabrikant van het product adviseert, niet naar wat goedbedoelende amateurs ervan vinden en aspirant kopers gaan zeer zeker niet een cursus 'elektrotechniek' volgen alvorens zij een videokaart en / of voeding kopen.
Neen, maar daarom roepen ze ook de hulp in.
En dan willen ze gewoon een verantwoord antwoord. Die heeft trouwens nog niemand kunnen geven, want we hebben nauwelijks info.
De adviezen van die amateurs mogen naar mijn mening hooguit aanvullend zijn op de feiten die de fabrikanten van een product vemelden.
De producent zegt 450W.... Dus wat is het probleem....
Het probleem is dat de ene 450W de andere niet is. Er zijn 400W-voedingen die sterker zijn dan 700W voedingen van een ander merk.
En andersom geldt hetzelfde.
Amateurs moeten dus op een openbaar forum niet doen alsof de fabrikanten ernaast zitten, dan wel dat fabrikanten met hun lijstje wat anders bedoelen dan ze schrijven. Daar meerdere fabrikanten onomwonden in de productsheet aangeven wélke voeding zij als minimum adviseren, denk ik dat je niet moet doen wat jij deed; het advies overboord gooien en doen alsof jij het beter weet dan MSI of XFX zelf.
Ik weet het inderdaad beter, omdat ik individueel kan beoordelen. MSI / XFX moet rekening houden met alle voedingen die de consument in hun pc kan hebben.
Dus met de A-merken, maar ook de B en C-merken. Ik vind persoonlijk het advies van XFX te onvoorzichtig. Ik zou als fabrikant nooit zo laag gaan zitten. Anders krijg je mensen met een zwakkere b-voeding die de videokaart op een te zwakke 450W gaan aansluiten.
Dus: Videokaartbouwers meoten rekening houden met zwakke voedingen. Daarom zie je tegenwoordig ook dat de videokaartbouwers niet alleen een wattage noemen, maar ook een amperage op de +12V.
Nogmaals: ik wil je wel dingen leren, maar dan moet je je er wel voor open stellen. Ik heb notabene een heel draadje aan voedingen gewijd. Daar staat alles heel redelijk in uitgelegd.
Een 450W moet genoeg zijn, als het een a-merk betreft. (en dan hoeft het niet eens een a+-merk te zijn...
edit:
En nee: je moet niet zomaar gaan gokken. Eerst weten wat voor voeding je hebt. Misschin blijkt daaruit dat je het inderdaad moet gokken, omdat het twijfelachtig is. Maar misschien komt eruit dat het gewoon onverantwoord is.