kan ik deze harddisk plaatsen ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronspeld

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2001
Ik wil deze harde schijf graag bijplaatsen in mijn huidige pc.:

120 gb. Harde Schijf DiamondMax Plus 9, 7200 rpm + 8MB Cache
6Y120P0, 8mb buffer

Robuuste en snelle harde schijf met ATA-133 ondersteuning. Standaard met Liquid Bearing. Betere prestaties door de 8 mb buffer.
€ 154,50

Kan dit op mijn moederbord??
****Asus CUSL2-C Pentium III FCGPA I815EP ATX ****

Ik heb er nu maxtor ATA100 in zitten en deze wil ik vervangen door bovenstaande hd.

Ik heb allerlei verhalen gelezen over BIOS update e.d. en vraag me tevens af of die ATA 133 wel kan op mijn moederbord.

Graag hulp, en als bovenstaande niet mogelijk is, graag tips wat wel een goede HD is voor mijn systeem. Ik wil er eentje van 120 GB bijplaatsen.

Dus eigenlijk is mijn vraag dan: Wat is de beste harde schijf voor mijn systeem ?

Of ata 133 kan, zou je even in het boekje van je moederbord moeten lezen ( ik denk van niet)?

Je kunt hem altijd flashen zodat ie die 120 gig wel kan zien natuurlijk.

Haal op de site van de fabrikant even een flashflop op, maar weet wel goed wat je doet/moet doen, anders zijn de problemen niet van de lucht.

Je kunt het altijd proberen, en kijken of ie hem ten vollen ziet, zou leuk zijn als het niet zo is,dat je hem mag terug brengen.

http://www.blackviper.com/MyStuff/MyComp/computer.htm

Ja hij kan erop mits je in ieder geval de nieuwste bios erop hebt zitten. De schijf draait niet op ata133 vanwege het moederbord, maar wel op ata100, hij kan er gewoon mee omgaan, een andere ata.

succes

nieuwste bios ???

nieuwste bios volgens ASUS is van 2001, toen heb ik mijn pc gekocht. Dus zal ik nog steeds deze nieuwste hebben denk ik ?

Waar kan ik dat zien, welke mijn huidige bios is?

nog steeds geen bevredigend antwoord

Kan niemand me echt helpen??

zie bijlage voor bios info

zie bijlage voor bios informatie.

Wat nu ?

groetjes

Geen bijlage.

2e poging voor bijlage weer mislukt

nog maar een poging gewaagd voor de bijlage, maar weer niet gelukt.

Probeer vanavond nog eens

b.t.w. die schijf past wel op je moederbord. Zal alleen niet op ATA 133 draaien, maar dat lijkt me nauwelijks een probleem.

Verder kan het, zoals boven al aangehaald, nodig zijn je BIOS te updaten.

eindelijk de bijlage erbij

eindelijk de bijlage erbij

Bijlagen

• bios.jpg
    bios.jpg
    49,8 KB · Weergaven: 52
bijlage geplaatst; wat nu

Hebben jullie de bijlage gezien?

Wat doe ik nu?

Aan je bijlage te zien is je Bios niet zo oud.
(Award version 6.0)

Kijk eens of je mischien van iemand ff een grote schijf mag uitproberen op je pc.

je hebt nu de 1006 versie, de 1009 versie is ook uit en die ondersteund in ieder geval zo'n grote harddisk, je kan die schijf kopen zonder te flashen als hij niet werkt, dan flashen naar verise 1009.

succes

hoe gaat dat "flashen" precies ?

Ik wil eigenlijk niet op de feiten vooruitlopen, maar hoe gaat dat "flashen" op een veilige manier.

Ik ben niet zo'n prof in het wijzigen van mijn bios. Ik heb hier nog nooit ingekeken. Ik weet net zo'n beetje hoe ik erin moet komen.

Maar flashen weet ik helemaal niet hoe te doen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan