Kan ik een dv-camcorder gebruiken

• Onderwerp starter Onderwerp starter KFK
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

KFK

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2004
:confused: Mede helpmij-gebruikers,
Is het mogelijk in MSN Messenger een DV-camcorder te gebruiken in plaats van een Webcam.
Ik bezit een camera met DV in/out aansluiting, welke ik heb aangesloten via de Firewire-poort, echter als ik in Messenger 6.2 in menu: Extra/Wizard beeld en geluid afstemmen, mijn camera selecteer (die wel aangegeven word) doet Messenger niets meer.
Wie weet raad?

Bij voorbaat dank,

Of het zo op deze manier kan weet ik niet, maar ik heb een tvkaart, daar kan ik via de video in evt ook mn dv camcorder op aansluiten. Dan moet ik wel via software van mn tvkaart hem op capture zetten en dan werkt het, dan kies ik in msn voor de tvkaart als webcam en dan werkt het uitstekend.

RE op Robert

Beste Robbert,
Ik heb je idee uitgeprobeerd. Zelf heb ik een TV-kaart van Medion (het is een Aldi computer) met software van 'Cyberlink - PowerCinema', de camera aangesloten op S-video, TV-kaart op AV en inderdaad zie ik dan mezelf op de monitor (doch de camera gaat steeds uit), maar de camera wordt niet herkend in MSN.
Als ik de TV-kaart opgeef als inkomende camera dan krijg ik de melding 'problemen met de camera, wordt waarschijnlijk gebruikt in ander programma' en dat klopt.

Nog een idee? Bedankt voor de moeite.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan