Kan ik programmeren in Access 2010 professional

Status
Niet open voor verdere reacties.

Suzanne110

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2012
Ik overweeg MS Office Professional Plus 2010 (SL) aan te schaffen. Weet iemand of je dan ook kunt programmeren in Access of is daar iets extra's voor nodig?
Via Surfspot.nl kan ik deze versie voor ongeveer 60 euro aanschaffen. (website voor scholen,leerlingen en ouders van leerlingen).

Hoe kan ik zien of je met een access versie wel of niet kunt programmeren (aan de omschrijving dus voordat ik iets aanschaf).

ALvast dank!
Maaike

In alle Office onderdelen kun je in VBA programmeren;daar hoef je niks voor te doen, behalve natuurlijk de macro's etc. maken.

Er staat mij iets bij dat er dan een apart iets geïnstalleerd moet worden. In het verleden heb ik ergens gewerkt, waar je wel access had, maar er niet in kon programmeren, was niet volledig geïnstalleerd dan misschien?

Access is niet in alle Office distributies een onderdeel. Mensen met een versie zonder Access kunnen nog wel Access databases draaien als ze de gratis Runtime versie downloaden. Daar kun je niet in ontwikkelen. Ik denk dat je daarmee in de war bent. Heb je een Office gekocht met Access (en zelf draai ik ook op een Surfnet licentie waar Access bij zit), dan is er geen probleem.

Er staat mij iets bij dat er dan een apart iets geïnstalleerd moet worden. In het verleden heb ik ergens gewerkt, waar je wel access had, maar er niet in kon programmeren, was niet volledig geïnstalleerd dan misschien?
Dat zal de runtime versie van Access geweest zijn.

Had ik al vermeld :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan