Kan in webmail (Hotmail ) geen spam van McAfee blokkeren

route99

Meubilair
Lid geworden
5 aug 2017
Berichten
7.876
Besturingssysteem
Windows & Linux
Kan dus in webmail (Hotmail ) geen spam van o.a. McAfee blokkeren
Voor deze mails zijn de "Blokkeer" en de "Regels maken" opties zijn greyed out. Zie plaatje onder.
Beide mails zijn onder een fake Makro account verstuurd
Een deel van de mailheader en een plaatje hoe dat greyed out eruit ziet, zie onder.
Ik heb het met 2 browsers getest, exact het zelfde resultaat.

Echter: Neem ik een gewenste email dan kan ik de afzender eventueel wel blokkeren, die is dus niet greyed out. Dus werkt in principe maar niet voor deze spam!

Iemand een idee? Ik wil geen enkele third party tool clean of wat so ever programma, geen lokaal ander mail client, die in mijn mail account zit te rommelen, behalve mijn mail programma waarmee ik op afstand wel die spammail kan verwijderen, maar ik heb liever dat direct bij binnenkomst in mijn online mail die ongewenste mail uit de Inbox verwijderd wordt. Dat is voor mij het handigste.

Tnx.

From: McAfee⢠- Antivirus, McAfee⢠- Antivirus <info@nieuws.makro.nl>
Subject: Re: Uw account is tijdelijk opgeschort vanwege het verlopen van de licentie
Date: Thu, 01 Feb 2024 12:27:52 +0000
Message-ID: <rJOVzbICzGViMYKTKKJ81m@nostrumctzif.scoolebox.xyz>

From: Sanne de Wit, Sanne de Wit <info@nieuws.makro.nl>
Subject: Profiteer van subsidie - Kunststof kozijnen verhogen huiswaarde!
Message-Id: <825043603051233064215198911877@sedbvsdx.e.nmoplww.com>
1706791544874.png
Voor
 
Laatst bewerkt:
En bij Regels beheren? Kan je daar niks aanmaken?
 
Bij regels aanmaken blokkeert het direct zodra dat spam mailadres ingevuld wordt, ik kan de regel dus niet opslaan.
ik dacht een goed link te hebben, maar die gebruiker kon de regels nog opslaan. Dus ik heb die link net weer weggehaald.
 
Geinspireerd door dit bericht
https://answers.microsoft.com/nl-nl.../a6e00cef-0b16-4492-91d0-e57e5ab8ec01?page=33
het anders aangepakt. Immers zodra ik het probleembericht open heb valt er bij zulke spam bericht geen blokkering gedaan te worden (greyed out), terwijl dat met de normale berichten wel kan.
Ben nu wel naar Regels beheren gegaan en niet meer dat wat ik eerder deed maar een nieuwe regels aan gemaakt op subject en inhoud woorden en als laatste het kale male adres en dat kan wel opgeslagen worden. Beetje vreemd, heb het eerst wel 3-4 x geprobeerd. wat eerder greyed out is dat nu nog steeds.
Zo dus met die regels, die altijd nog aan te vullen zijn. Ben benieuwd hoe ffectief dit werkt.
1706800954378.png
 
Update: De eerste spam is afgevangen... wat in nog mis in de filters is minimaal en AND/OR (nog mooier met NOT) Boolean aanpak.
Nu wordt een 2e trefwoord een OR optie.

1706872983947.png
De Outlook client schijnt de AND/OR optie wel te hebben, de webmail van Hotmail/Outlook mail accounts dus niet. Gisteravond vond ik nog terug dat anderen dit al eerder vaststelden:

Voorlopig werkt het beperkte online type filter redelijk. Even de spam box in de gaten houden of "opgeschort" in de niet-spam mails voor gaat komen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan