Kan je met andere servergegevens op nieuwsgroepen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin1984

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2009
Hallo allemaal,

Misschien een domme vraag maar goed ;

Mijn provider is Caiway, zoals velen weten bieden deze ook de service nieuwsgroepen aan, nu rekenen ze hier 5 euro voor uiteraard wil ik er best voor gaan betalen maar ik lees ook dat er gratis servers zouden zijn ? Ik heb een beetje zitten zoeken en de gegevens ingevoerd echter krijg ik geen verbinding met de betreffende server. Kan ik dan echt alleen maar via Caiway gebruik maken van nieuwsgroepen ? Of kan ik met andere gegevens hier ook gebruik van maken ?

Bedankt alvast voor alle reacties !
Gr, Martin:thumb:

Je kunt niet gebruik maken van servers van andere providers. Welke had je gevonden?

Ik heb de volgende gegevens gevonden;

Eweka
Adres: news.ipv6.eweka.nl
Port: 119
Connecties: 4
Speed: 20mbit
username: geen
Pass: geen
retentie: 107 dagen

newszilla
Adres: newszilla6.xs4all.nl
Connecties: 3
Speed: 150 kb/s
username: geen
Pass: geen
retentie: 18 dagen

XS news
Adres: reader.ipv6.xsnews.nl
Username: http://www.xsnews.com/ipv6/
Pass: http://www.xsnews.com/ipv6/
Retentie en compleetheid: 107 dagen

De gegeven heb ik ingevoerd ik grabit, en als ik dan een bestand wil downloaden krijg ik te zien dat de server niet bereikbaar is.

Gr, Martin

Maar dat zijn geen gratis nieuwsgroepen. Daar dien je per maand een X bedrag voor te betalen.

Ok, dus het komt er op neer; Ik kan via andere servers van nieuwsgroepen gebruik maken alleen ook daar moet ik voor betalen.
Dus kan ik me net zo goed aanmelden bij mijn provider Caiway. Als ik dit heb gedaan kan ik dan wel alle bestanden van alle servers downloaden ?

Dat durf ik niet te zeggen. Het kan best zo zijn dat jouw provider bepaalde nieuwsgroepen niet doorgeeft.

Als ik dit heb gedaan kan ik dan wel alle bestanden van alle servers downloaden ?
Als je hiermee bedoeld dat je dan ook van eweka en newszilla etc etc kan downloaden is het antwoord nee. Je kan dan alleen van caiwai downloaden

Wat ik inderdaad bedoelde is van stel dat ik via caiway gebruik ga maken van nieuwsgroepen kan ik dan bestanden van andere servers downloaden. Ik heb zitten zoeken en heb een goede forum kan via nzb de "link" downloaden echter staan deze bestanden niet op de server van caiway. dus als ik het goed begrijp zijn deze servers niet bereikbaar voor mij echter kan ik er niet uithalen dat deze bestanden alleen maar bereikbaar zijn voor bepaalde providers. Maar wat bedoelen ze dan met de zogeheten payservers ?
als ik hiervoor zou betalen kan ik dan die bestanden bereiken en downloaden ?

Als jij bijvoorbeeld een account neemt bij Eweka kun jij bij elke groep (dus niet servers) downloaden met een hele lange retentie (hoe oud de bestanden zijn)

Kost 7,50 (2,50 meer dan bij caiway maar je hebt alle groepen tot beschikking)

Ok in ieder geval bedankt voor de info, ik wil er graag gebruik van maken , ik zal die Eweka onthouden !
Gr, Martin :thumb:

Er zijn inderdaad wel gratis newsservers, maar daar is de datalimiet en je download snelheid flink beperkt. Vaak is de retentietijd ook vaak laag.
Je schiet daar niets mee op(mijn idee).
kijk hier eens rond: www.binaries4all.nl
Daar vind je alle info die je nodig hebt om met nieuwsgroepen te kunnen werken.
Eweka is inderdaad een aanrader.
Af en toe zie ik nog wel eens een reclamebanner dat je bij xlned een weekje gratis kan uitproberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan