kan KB 953297 beveil.update niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Start -> Uitvoeren -> cmd /k cd /d %windir%
net stop wuauserv
ren windowsupdate.log windowsupdate.oud
net start wuauserv
exit
Hierna via http://windowsupdate.microsoft.com weer proberen dezelfde update te installeren.

Werkt dit niet, dan even het bestand windowsupdate.log in de Windows map openen met Kladblok (=dubbelklikken), even opslaan onder een andere naam op je Bureaublad, die even inpakken naar .zip formaat en dat posten bij je volgende reactie.

[Helaas in dit geval niet uit te voeren om dat de update blijkbaar niet 'los' te downloaden is]: Evt. kun je ook proberen de update handmatig (solo) te installeren. Doe dan weer een hernoem actie zoals hierboven aangegeven, maar dan een andere naam geven, zoals windowsupdate.auw.

Verder heb je recht op ondersteuning van Microsoft als het gaat om update-problemen, dus je kunt je evt. voor stappen via deze link verder komen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
ik heb net hetzelfde probleem en heb je raad gevolgd - maar op windowsupdate.microsoft.com kreeg ik na het downloaden van update 953.297 opnieuw het bericht dat die niet geInstalleerd was
zoals gevraagd geef ik hier in bijlage de zip van windowsupdate.log

demeyer

Bijlagen

Hallo Allen,

Mijn vriend krijgt het ook niet geinstalleerd ook niet met bovenstaande oplossing kan Nod32 hier iets mee te maken hebben? Deze wordt namelijk oranje als er een update niet oke is geinstalleerd of als er updates zijn.

Hij krijgt ook de melding het proces heeft geen toegang tot het bestand omdat het bestand door een ander proces in gebruik is.
Auto updat kan wel worden stopgezet maar bij regel 2 gaat het mis ren windowsupdate.log windowsupdate.oud

Laatst bewerkt:
helaaa

Helaas ,dnties uitgeprobeerd maar kan nog niet installeren.
Toch bedankt hoor!:thumb:

Kijk even hier

De errorcode waar het over gaat in windowsupdate.log is

0x0000064c

Ik zal (als ik wat meer tijd heb) ook nog even kijken of ik wat gerichtere informatie/tips kan geven.

Tijs.

Even wat nieuwe zaken:
Jij zou (en Marianne45 ook) een .ISO bestand kunnen downloaden bij Microsoft waar de update in zit. link
Die kun je dan óf als schijfletter laden met virtuele dvd-programmatuur als Daemon Tools, Nero Imagedrive of Virtual Clonedrive óf naar CD branden met Nero (Recorder -> Burn Image...) of met ImgBurn (Write image file to disc).

Installeer het dan op die manier, want zoals eerder gemeld kan ik de update niet ergens gemakkelijk vinden om los te downloaden.
Via de Microsoft update-catalogus (zoeken op KB953297, en dan in het mandje toevoegen de versie die hoort bij jouw besturingssysteem) is de update wél los te downloaden. Probeer die 'losse' update dan te installeren. Vervelend is dat je de Microsoft update-catalogus alleen vanuit Internet Explorer kunt gebruiken, omdat er ActiveX componenten bij gebruikt worden.

Hopelijk levert dit bij (minstens) een van jullie beiden enig resultaat.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
@colgate: Jij staat niet genoteerd in deze discussiedraad.
duin1 is de starter van de vraag en demeyer heeft (eigenlijk niet correct) ook al vragen gesteld. Lees dus mee met wat er komt, en lost dat jouw vraag niet op, start dan een eigen vraag waarin je uitlegt wat je probleem is en wat je al geprobeerd hebt om het op te lossen.

Tijs.

nog niet gelukt

Hoi,Alvast bedankt voor de moeite.

Kan bestand downloaden,in mandje doen,maar installeren lukt niet...helaas;)

Je praat nu over Windows Update Catalog? Die maakt een aparte map waar de update in wordt gekopieerd (3 bestanden in dit specifieke geval).
De bestand(en) die in die nieuwe aparte map komen kun je niet installeren, schrijf je. Krijg je daar geen melding bij dan?

En natuurlijk kun je ook het .ISO bestand eens proberen.

Tijs.

melding hierbij

Kan downloaden. In map "windwows" opgeslagen.

Ga daarna akkoord.

En... krijg dan de volgende melding. ZIE BIJLAGE

Bijlagen

Maak even duidelijk of je de Windows Update Catalog hebt gebruikt.
Als ik de melding zo bekijk heb je het .ISO bestand gedownload, die geopend met 7-zip of Winrar of vergelijkbaar programma, en vandaaruit geprobeerd om te installeren.

Als ik dat goed gezien heb, doe het anders, namelijk precies zoals ik had aangegeven: Gebruik een .ISO 'mount' programma als Virtual Clonedrive of brand het naar een CD-rom en draai het van daaruit.

Tijs.

Windows Update Catalog

Hen de Windows Update Catalog gebruikt.

Dat is vreemd dat er dan om een bestand wordt gevraagd dat zich in de temp map bevindt, tenzij het installatieprogramma zich eerst 'uitpakt' in de temp map.

Ok, ik heb het zojuist op een XP machine geïnstalleerd (had het vanuit de Windows Update Catalog op mijn Bureaublad gedownload).
In de gecreerde map all-ndp1.1sp1-kb953297-x86_dbf23e456103c38626e03720df75c780d9bc48af.msi aangeroepen, en het resultaat staat in de bijlage: Geen probleem.

Misschien moet je het gewoon in een 'normale' map downloaden vanuit de Windows Update Catalog ipv. in de Windows map zoals jij gedaan had.

Tijs.

Bijlagen

• update_geinstalleerd.jpg
    update_geinstalleerd.jpg
    91,7 KB · Weergaven: 66
Laatst bewerkt:
niet gelukt

Via de Microsoft update-catalogus (zoeken op KB953297, en dan in het mandje toevoegen de versie die hoort bij jouw besturingssysteem) is de update wél los te downloaden. Probeer die 'losse' update dan te installeren

Bovenstaande geprobeerd. Ipv in windows nu op buroblad geinstalleerd.

Krijg foutmelding. Zie bijlage

Alvast erg bedankt!:thumb:

Bijlagen

Ik heb 'm uit elkaar gehaald, die update, en netfx.msi zit niet in die update zelf.
Blijkbaar moet je netfx.msi al op de een of andere manier op je pc zelf hebben staan.

netfx.msi is wél onderdeel van deze download.

Doe het even zo: Download dat bestand naar de hoofdmap van c:
Maak daarna een snelkoppeling naar het volgende: C:\dotnetfx.exe /c /t:c:\uitgepakt
Indien XP: Dubbelklik op de snelkoppeling
Indien W7, Vista of W2008: Rechtsklik op de koppeling, en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

Probeer dan weer de update te installeren, waarbij zodra gevraagd wordt waar netfx.msi staat je bladert naar de C:\uitgepakt map.

Succes,

Tijs.

ik heb de raad van dnties uitgevoerd - heb netfx.msi geïnstalleerd -dubbelklik op de aangegeven snelkoppeling ....uitgepakt -opnieuw update 953297 geprobeerd- er werd niet gevraagd naar netfx.msi en ik kreeg op het einde weer het bericht dat 953297 niet geïnstallerd was

ik heb de raad van dnties uitgevoerd - heb netfx.msi geïnstalleerd -dubbelklik op de aangegeven snelkoppeling ....uitgepakt -opnieuw update 953297 geprobeerd- er werd niet gevraagd naar netfx.msi en ik kreeg op het einde weer het bericht dat 953297 niet geïnstallerd was

@demeyer: Het probleem met netfx.msi was bij duin1 van toepassing. Post nog een keer jouw huidige windowsupdate.log (ingepakt).

Tijs.

mijn windowsupdate.log wordt hier geweigerd omdat te groot (290Kb): 100Kb is maximum
ik geef hier om te beginnen het laatste stuk - of kan ik iets anders doen?

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan