kan map niet meer verwijderen na robocopy command

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jors
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jors

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2006
Hallo,

nog een vraag waar ik hulp bij nodig heb. Ik heb vandaag geprobeerd mijn \users map te kopieren met een robocopy command. Dat is niet helemaal goed gegaan, omdat hij toch niet alles kon kopieren. Nu wil ik de doelmap verwijderen, maar ik krijg een foutmelding dat het bronpad van een aantal bestanden te lang is.. Als ik echter de map open zie ik helemaal geen bestanden staan. Ik heb het programma "Unlocker" al geprobeerd, echter zonder effect.

Wie kan mij helpen de map toch verwijderd te krijgen?

Hiervoor kunnen we zoek.exe eens inzetten

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, zoek.exe wordt tijdens het downloaden of tijdens gebruik soms als trojan aangezien.
(Hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download daarna zoek.exe naar het bureaublad.

Start de tool middels rechtsklik op "zoek.exe" en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren
Vervolgens zal er na een tijdje een venster geopend worden.

Typ in het venster:
Code:
users;z

• Sluit nu eerst alle nog openstaande programmavensters!
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent(dit kan na een herstart zijn)
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post nu de inhoud van het geopende logje in het volgende bericht.

Bedankt voor julle reacties! Ik heb het na een aantal nachtelijke uurtjes op kunnen lossen. Dit heb ik uiteindelijk gedaan door met het programma "Windirstat" de map te openen en daardoor kon ik alle mapjes "Application Data" zien die in de map Users zat. Uiteindelijk lukte het me om de naam van al deze mapjes te veranderen in "Ap". Doordat de naam nu minder lang was geworden kon ik de map verwijderen. Uiteindelijk een redelijk simpele oplossing, maar het kostte met behoorlijk wat tijd voor ik uitgevogeld had hoe ik dit kon oplossen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan