Kan m'n socket niet vinden!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jelly
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jelly

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 dec 2005
Ik weet niet welke socket ik heb en ik wil daar achterkomen.

Ik heb Everest Home al geprobeert, maar ik niet uitvinden waar hij dan precies je socket weergeeft.
In een ander gesprek las ik dat iemand "ergens op klikte" en dat hij toen z'n socket zag staan. Ik heb overal op geklikt, maar hij kwam nergens tevoorschijn.

Weet iemand waar ik moet zoeken?????

Nee, een P3'tje met 450 mhz

sorry, ff in de war met iets anders

Laatst bewerkt:
slot1.jpg

Slot1 processor, met bijbehorend moederbord.

Daar ga je bijna zeker geen nieuwe voor processor vinden (als dat je bedoeling is) Er bestaan nog wel adapters om een socket 370 processor in een slot 1 moederbord te krijgen, maar dan blijft nog de vraag of je moederbord de hogere snelheid aankan. En ook die nieuw vinden zal nog een hele klus worden.

ADAPTATEUR.JPG

Laatst bewerkt:
Een jaar of drie geleden begaf mijn PC het en moest ik op zoek naar een nieuw moederbord met Slot 1. Na heeeeeeeeel lang zoeken en met inzet van de PC winkel hebben we er één op de kop kunnen tikken. Maar dat was drie jaar geleden dus nu is het vrijwel onmogelijk!

Op een pc beurs, zoals bijvoorbeeld de PC Dumpdag kun je nog wel slot 1 moederbord vinden.:)

Raymond Bos zei:
Ja okay, maar niet nieuw toch!

Veelal wel, maar het zijn dan wel oudere moederborden.(nieuw in doos) Een modern moederbord met slot 1 zul je inderdaad niet vinden.

Hoeveel mhz kan er dan ongeveer op zitten, als het je lukt er een vinden? (meer dan 450 toch wel hoop ik?)

Laatst bewerkt:
Dat ligt aan je merk en type moederbord, je hebt Everest, dus kan je dat ook terugvinden.
Plaats dat maar even hier (als je heel veel geluk hebt kun tot 1,2 ghz komen, zo even uit m'n hoofd)

maestro12 zei:
Dat ligt aan je merk en type moederbord, je hebt Everest, dus kan je dat ook terugvinden.
Plaats dat maar even hier (als je heel veel geluk hebt kun tot 1,2 ghz komen, zo even uit m'n hoofd)

Merk en type:

Bijlagen

Een Plll 450 mHz was/is er alleen maar in een slot1 uitvoering, met een slotket met een socket 370, fcpga, of fcpga2 kun je tot 1133 respectievelijk 1400 mHz gaan, maar vind die dingen nog maar.

En op de fcpga past geen cpu voor een fcpga2, andersom zijn ze soms wel backwards compatible met voltagejumpers.

Jelly zei:
Merk en type:

Niet helemaal, dat is van je processor.
Klik eens op het plusje voor moederbord en kijk eens onder het item moederbord, daar staan de juiste gegegevens.

Laatst bewerkt:
Lange Pier zei:
CPU Technische Informatie:
Verpakkingstype 242 Contact SEC Cartridge
Verpakkingsformaat 12.82 cm x 6.28 cm x 1.64 cm

Slot 1 dus.

Dat het een Slot1 was, wist ik al, daar heb ik dat report niet voor nodig.

Ik heb het dan ook niet tegen jou. Ik vroeg om het merk en type moederbord aan TS daar kan ik helemaal niets van terugvinden. Dat is toch wel belangrijk om te weten als je een andere processor wilt plaatsen.

internet lag er even uit, maar ik ben er weer

dit is wat je bedoeld, onder moederbord

Bijlagen

Tsja, dat bedoelde ik, maar nu doet zich gelijk het volgende probleem voor....het is een Compaq...en dan zegt Deskpro EN nog niet echt veel, er staat ook nog ergens een serie/typenummer op de kast, dat zegt meer.

Nou ben ik inmiddels al wel wat aan het zoeken geweest, waarbij ik er vanuit ga dat alles nog origineel is en dan heb ik een vervelende mededeling, het bord zou dan niet verder kunnen komen dan een PIII 600mhz (iets wat me niet verbaast van Compaq)

Kijk even of je het typenummer kunt vinden, dan zoek ik even verder voor je, maar ik geef je weinig kans op een 'grote sprong voorwaarts'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan