kan niet meer aanmelden in XP na inactiviteit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lara Soft

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2007
Berichten
11
Hallo,

Ik heb sinds een tijdje een vreemd probleem met mijn XP home versie:
Als ik een tijdje inactief ben komt hij in het aanmeldscherm, tot zover niets vreemds maar als ik me dan wil aanmelden herkent hij (9 van de 10 keer) mijn wachtwoord niet meer. Bij de andere accounts welke helemaal geen wachtwoord hebben wordt ook plots om een wachtwoord gevraagd.
Ik heb al geprobeerd om de schermbeveiliging en engergiebeheer uit te schakelen maar hij blijft toch na inactiviteit in het aanmeldscherm terugkomen en voorheen was dit ook geen enkel probleem.
Ik heb al gezocht in dit forum en op Google maar kom dit probleem nergens tegen. Microsoft zelf helpt me ook niet zonder betaling.
Weet iemand van jullie een oplossing of herkent iemand dit probleem?

mvg
Lara
 
Je zou via het Configuratiescherm>>Energiebeheer>>geavanceerd, het vinkje weg kunnen halen bij:Wachtwoord vragen als……….
 
Uhh probeer eens te checken bij `start` config-> gebruikers accounts..
Als je hier niet verder komt zijn er mensen achter je pc geweest waar je niet bij was?
Dan gewoon xp erop nieuw opzetten....
Energie beheer heeft niks met wachtwoorden te maken...Er zal nog een wijsneus reageren in je diep in je syteembeheer gooien en keyregs laten nakijken veel trabbellant ....
 
Laatst bewerkt:
Gebeurd dit als je je PC uit schermbeveiliging/standby haalt?
Er is namelijk een optie om dit te beveiligen met een wachtwoord. Dit is te vinden als je rechtermuisknop op een leeg stuk op je bureaublad doet, vervolgens "Eigenschappen", tabblad "Schermbeveiliging" dan staat onder instellingen "Met wachtwoord beveiligen". Als je die uitvinkt zal de pc niet meer om een wachtwoord vragen als je em uit schermbeveiliging haalt.

Energie beheer heeft niks met wachtwoorden te maken...

Zeker wel. Er is daar een optie te vinden om de gebruiker om een wachtwoord te vragen als een systeem uit standby komt. Dit kan/kon het dus wel degelijk zijn.
 
Laatst bewerkt:
Nee ik heb geen wachtwoord ingesteld bij "schermbeveiliging" maar wel staat "welkomsvenster weergeven" aangevinkt.

Misschien heeft energiebeheer niks met wachtwoord te maken maar er staat wel een bij het tabblad geavanceerd een vinkje "om wachtwoord vragen als computer uit stand-by wordt gehaald" Dit wilde ik graag zo houden of in ieder geval moet niet iemand onder mijn account kunnen werken als is bijv. een half uurtje van mijn plek af ben.

Aan mijn wachtwoord heeft nietmand iets gewijzigd want als ik de pc herstart dan kom ik met mijn wachtwoord er nog in.
 
Laatst bewerkt:
:eek: Lara je had toch geen wachtwoord ingesteld om erin te komen alleen na inactiviteit???:eek:
 
Sorry ik was op vakantie.

Nee ik heb geen wachtwoord ingesteld staan om er in te komen na inactiviteit!
Ik heb alleen bij mijn screensaver (sterren) staan dat hij het welkomstvenster moet weergeven (vinkje).
Bij het welkomstvenster hoeft geen enkele account zich aan te melden met een wachtwoord behalve mijn account! (Het welkomstvenster wat ook verschijnt als je de pc opstart)
Maar hij vraagt dan ineens bij elk account een wachtwoord en mijn wachtwoord werkt niet meer. Pc uit/aan dan werkt mijn wachtwoord weer wel.
 
Ik heb dit wel vaker gehoord,... wat vaak helpt is voordat je ook maar een toets aanraakt even de muis bewegen..

Bij men vorige werk zeiden we dit tegen iedereen omdat windows op de 1 of andere manier soms randapparatuur niet helemaal goed aanzet na inactief te zijn geweest.

Dus, beweeg die muis,.. wacht tot het beeld weer te zien is,.. dus de screensaver weg is,.. en probeer het dan nog eens.

Hopelijk werkt dit voor jou.
 
Ik heb de tip van Moomin uitgeprobeerd maar dit heeft helaas niet geholpen.
Ik dacht eerst ook dat misschien mijn toetstenbord instellingen niet herkend werden oid maar het lijkt toch ergens in de windows beveiliging mis te gaan want hij vraagt ineens bij alle accounts om een wachtwoord terwijl er maar 1 beveiligd is met een wachtwoord.
 
Ik ben hier ook eens weeeeeekeen mee bezig geweest en uiteindelijk maar windows opnieuw erop gezet. Ik denk dat dat het beste is was je kan doen ook, want dat werkt beter dan weken bezig te zijn :(
 
Ik heb dit ook ooit gehad, ik dact toen dat de toetsenbordindeling telkens versprong naar querty, (ben belg dus ik gebruik azerty). Voor een a moest ik dus de q gebruiken.
 
Ik heb dit ook ooit gehad, ik dact toen dat de toetsenbordindeling telkens versprong naar querty, (ben belg dus ik gebruik azerty). Voor een a moest ik dus de q gebruiken.

Maar hij/zei heeft het ook met accounts waar geen wachtwoord opstaat ;)
 
ja Hjthelper zoals je aan de aanmaakdatum van mijn call kan zien ben ik er ook al weken mee bezig...nou ja niet constant bezig maar wel steeds aan het zoeken en van alles uittesten. Het is denk ik inderdaad iets in Windows...
ik denk dat jouw advies, windows opnieuw installeren, wellicht toch het beste is. Moet me daar ook wel eerst weer even in verdiepen hoe ik dat aan moet pakken.
Hopelijk komt het daarna niet weer terug, ik heb geen idee waardoor/wanneer precies het is ontstaan.

gr,
Lara
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan