Kan niet uit stand by

Status
Niet open voor verdere reacties.
2 oplossingen:

1. zet je laptop opnieuw aan en klik dan gewoon op afsluiten
2. zet je laptop niet meer op stand-by
 
Ik wil gewoon dat hij op stand-by KAN. Bij het dichtklappen gaat hij automatisch in stand-by
 
Er bestaat een artikel over dit soort problemen. Het lijkt me daarom verstandig deze eens te doorlopen om te zien of deze adviezen ook bij jou het probleem verhelpen. Indien het niet helpt raad ik je wel aan om gedetailleerde feedback te geven.

http://support.microsoft.com/kb/907477
 
Aan dat artikel heb ik niet veel. Ik heb een IBM Thinkpad laptop met een Intel Centrino processor. Als ik hem op stand-by zet gaat dat gewoon goed. Als ik hem er uit wil halen krijg ik een blauw scherm. Wat moet ik doen!!!!!!!
 
Is dat blauwe scherm iets in de richting van dit? >>> http://2.bp.blogspot.com/_bvM4eNQ244E/TEbnzumvvMI/AAAAAAAAAMc/I03xptvfJv8/s1600/Reactos_bsod.png

Indien je zo'n blauw scherm krijgt is het belangrijk om de gegevens te noteren die op dit scherm staan. Of nog beter, een foto van het scherm. Ik heb het dan over de technische informatie. Met andere woorden de codes, bestanden en korte omschrijving. Met deze 3 gegevens kunnen we vaak achterhalen welk onderdeel het probleem geeft.

Problemen bij het 'ontwaken' na stand-by kunnen bijvoorbeeld liggen aan de stuurprogramma's van de hardware. Die kunnen we, indien we weten welk onderdeel, updaten mits de fabrikant van deze hardware deze uiteraard heeft. In veel gevallen hebben we het dan overigens over de acpi en videokaart drivers.
 
Het is inderdaad de bovenstaande. Als i hem weer op stand-by zet noteer ik alles
 
Je zou de dumpfile, die indien de opties het hebben toegelaten, ook ergens kunnen uploaden. De dumpfile moet normaal gesproken na een blue screen worden opgeslagen in C:\Windows\Minidump. Hier staan alle benodigde gegevens in. Die kan ik voor je uitlezen om zo in de meeste gevallen te weten waar het probleem vandaan komt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan