kan pas pagina bezoeken na de vernieuwen knop in gedrukt te hebben

Status
Niet open voor verdere reacties.
geen andere firewall/virusscanner
de standaart versie die je bij vista krijgt staat uit
en sp1 is ook al binnen

add ons uitschakelen nog geprobeerd?
Dat kan makkelijk in de veilige modus van FF
Uitgaande van FF in Programfiles op de c schijf plak je dit in start > uitvoeren

"C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe" -safe-mode
De aanhalingstekens moeten op deze plaats staan.

mvg leo

Doe eens het volgende:
1. Geef ons een nieuwe overzicht van ipconfig /all zoals je die eerder hebt gegeven (nu je Hamachi hebt gedeïnstalleerd).
2. Doe eens het volgende: [Windows-toets]R toetscombinatie -> cmd /k route print > c:\routes.txt en post C:\routes.txt eens op het forum (of citeer 'm).
3. Geef ons een schermafdruk van hoe je verbindingen staan ingesteld, vooral m.b.t. mogelijke 'proxies': [Windows-toets]R toetscombinatie -> inetcpl.cpl -> tabblad Verbindingen. Geef ons schermafdrukken wat daar staat, en zeker ook wat er staat bij evt. knopjes op dat tabblad (in XP heet die LAN-instellingen, maar heb even Vista niet in de buurt hoe dat bij Vista zou kunnen heten).

We horen/zien het wel.

Tijs.

Probeer eens te interwebben met een Linux LiveCD'tje (Ubuntu bijvoorbeeld), als de problemen zich dan niet voordoen, dan kan je tenminste uitsluiten dat het een probleem met je netwerkhardware is.

Doe eens het volgende:
1. Geef ons een nieuwe overzicht van ipconfig /all zoals je die eerder hebt gegeven (nu je Hamachi hebt gedeïnstalleerd).
2. Doe eens het volgende: [Windows-toets]R toetscombinatie -> cmd /k route print > c:\routes.txt en post C:\routes.txt eens op het forum (of citeer 'm).
3. Geef ons een schermafdruk van hoe je verbindingen staan ingesteld, vooral m.b.t. mogelijke 'proxies': [Windows-toets]R toetscombinatie -> inetcpl.cpl -> tabblad Verbindingen. Geef ons schermafdrukken wat daar staat, en zeker ook wat er staat bij evt. knopjes op dat tabblad (in XP heet die LAN-instellingen, maar heb even Vista niet in de buurt hoe dat bij Vista zou kunnen heten).

We horen/zien het wel.

Tijs.

ik kreeg in die periode geen mail meer van helpmij was geblokt:S
maar ik ga dit morgen avond doen als ik uit school komt

[OFF-TOPIC]

die provider lui van hem, ik denk dat zij er wel wat meer van weten dan wij :P

@in my life: Ik zal je eerlijk zeggen dat je postings in deze discussiedraad me niet echt bevallen. Als je een tip hebt, laat dan uitdrukkingen als OMG etc. achterwege.

Daarnaast: Als Internet op die PC het helemaal niet werkte zou ik je misschien gelijk gegeven hebben met je tip, maar het is maar bij een deel van zijn Internet-gebruik waar problemen mee zijn, en dan nog juist met software ook nog (webbrowser), en daar dan nog eens 'soms wel, soms niet'.
Dit kan bij de gemiddelde provider-helpdesk bijna altijd niet opgelost worden: Onvoldoende tijd, hun kennis is op Windows-gebied niet diep en omdat de oorzaak van dit specifieke probleem op veel plaatsen kan liggen.
Advies van hun kant zal dan vaak neerkomen op "herinstalleer Windows" etc.

Tijs.
[/OFF-TOPIC]

Lijkt in orde, maar heb 1 vraag en 2 mogelijke oorzaak:

1. Wat is die Breedbandverbinding die ik zie in het tabblad Verbindingen (2de plaatje)? Hier ben ik ook bedraad aangesloten, en heb in dat vakje helemaal niets staan...
Ik zie er ook niets over gemeld in plaatje 1. Kijk even het volgende na, om mogelijk te achterhalen wat die Breedbandverbinding is:
a. In dat tabblad Verbindingen, klik op Breedbandverbinding, en kies Eigenschappen.
b. [Windows-toets]R toetscombinatie -> ncpa.cpl. Kijk na wat je daar over die Breedbandverbinding kunt vinden.

2. Waar ik verder nog aan denk is dat mogelijk je router 'te traag is' met het oplossen van een website-naam naar een ip-adres. Om uit te zoeken of dat mogelijk het geval is, doe het volgende:
1. Bezoek die website een dag niet.
2. Hierna: [Windows-toets]R -> cmd.exe /k ping websitenaam
(of een ping terugkomt of niet is niet belang hier; het gaat om het omzetten naar ip-adres).
Start daarna je browser, en kijk of je dan niet op vernieuwen hoeft te drukken bij het bezoek aan de website.

We horen het wel.

Tijs.

ik vind het niet slim.... ga gewoon naar iemand die er verstand van heeft, computer zaak of bel gewoon UPC of wie jij ook als profider hebt. zo kan het misschien iets heel makkelijks zijn. niet geschoten is altijd mis

waarschijnlijk ligt het niet aan de provider weet het wel zeker
en wil je aub niet mee bemoeien als je niet zinnings te melden hebt

tja, als je die lui gewoon belt dan weet je het zeker dat het niet aan je internet ligt. zo kan je dingen ook uitsluiten...

tja, als je die lui gewoon belt dan weet je het zeker dat het niet aan je internet ligt. zo kan je dingen ook uitsluiten...

ook een vorm van behulpzaamheid:D

@gangkill
In de ipconfig zie ik een heleboel tunnel adapters.

Het is geen gek idee je netwerkadapter te deinstalleren en alle adapters die verder nog bij netwerkverbindingen staan (behalve 1394 firewire en eventuele bluetooth)
en dan de (nieuwste) netwerkkaart drivers weer installeren om opnieuw de verbinding op bouwen.

Verder zie ik dat ipv6 is geinstalleerd en daar kunnen (nog) niet alle routers evengoed mee overweg. Je kunt proberen of het helpt als je dat deinstalleert.

ook dus de netwerkadapter deinstalleren en dan eerst even de drivers van internet af halen wat wel verstandig is:P

@ in my life en aan mijn internetprovider ligt het niet want ik kan perfect internetten beneden op de dell pc, wat ik ook eerder aangaf. Dus niet blijven door drammen dat ik moet bellen en dat ik lui ben(zit een vorm van waarheid in):rolleyes:

mijn laptop doet op het moment heel weinig meer :P :confused:
Maar hopelijk word dat deze week gefixt....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan