Kan register niet bewerken ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

HenkyBoy

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2009
Berichten
94
Volgende probleem op de PC:
Wil ik in het register iets aanpassen, wil niet.
Krijg de volgende melding :Het bewerken van het register is uitgeschakeld door systeembeheerder.
Terwijl ik zelf de administrator ben, heb maar 1 account op de PC.
Doe ik het volgende:net user administrator /active:yes, in opdrachtpromp, dan heb ik ineens 2 accounts bij het opstarten.
De administrator en mijn eigen account, en dat wil ik niet.
HELP, henk
 
a. Je kunt administrator ook weer dichtzetten met
net user administrator /active:no
b. Probeer het volgende:
Maak 2 snelkoppelingen, resp. naar:
reg add "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System" /t Reg_dword /v DisableRegistryTools /f /d 0
en
reg add "HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System" /t Reg_dword /v DisableRegistryTools /f /d 0

Start beide snelkoppelingen "Als Administrator". Ze 'flitsen voorbij' en sluiten dan weer.
Probeer daarna opnieuw regedit.exe te starten.

PS: Het feit dat het uitgeschakeld staat zou best aan malware kunnen liggen op je computer...

Tijs.
 
Ik ben nu eerst de PC aan het scannen met , malwarebytes.
Deze heeft nu al 3 infectie gevonden.
Maar wat jij bedoelt, hoe kan ik dat doen wanneer je zo geen toegang krijgt tot register?
Dan bedoel ik die 2 snelkoppeling,
Trouwens wat vinden jullie de beste programma om malware enz te scannen,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom doe je niet gewoon wat ik vraag? Het gaat niet over toegang tot het register, want dat zul je wel hebben, maar om het gebruik van register-tools (zoals regedit.exe, die ik nog expliciet noem ook nog).

En ja, MalwareBytes AntiMalware is goed en je zou evt. daarna kunnen gaan testen met SuperAntiSpyware.

Tijs.
 
Nou ik heb het gedaan.
Ik heb de beide links gekopierd in uitvoeren, daarna gekopierd naar bureaublad.
Wat jij zei klopt, zie ik dat het even knipperd, uitgevoerd als administrator, maar kan regedit,exe nog niet starten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt lange pier, het is gelukt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan