Kan script niet testen in localhost

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrC67

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2011
Hallo Forum,

Ik heb het volgende fenomeen waar ik geen raad mee weet, als ik onderstaand script op localhost ( Xammp ) test dan laat hij dit deel van regel 41 zien op het scherm i.p.v. de gegevens die hij uit de database moet laten zien "

==>> '.$row['Voornaam'].' '.$row['Achternaam'].' '.$row['Straat'].' '.$row['nr'].' '.$row['pc'].' '.$row['woonplaats'].' '; }// einde while loop... // hier wordt de totale table samen gesteld $display = $head.$line.''; // display table op het scherm echo $display; mysql_close($con); ?> "

Als ik het scrip op een online test dat werkt het perfect ?? , dit is erg lastig als je regelmatig iets wilt testen.

Heeft iemand van jullie enig idee waar dit in kan zitten??, ik heb Xampp al enkele malen verwijderd en opnieuw ge-installeerd maar dat help ook niet.

Ik hoor graag jullie ideeën.

Alvast Thx.

C.

PHP:
<?
if($_SERVER["REQUEST_METHOD"] == "POST")

$zoeknaam=strip_tags($_POST["Achternaam"]);

//Haal je gegevens uit de database
 // wel nog verbinding maken
include_once('../connect_db.php');
echo '<center>Selecteer onder de kop <em>Keuze</em> uw gegevens.</center><br><br>';
$query = mysql_query("SELECT * FROM ledenlijst WHERE Achternaam LIKE '%" . $zoeknaam . "%'"); //Gegevens uit de database halen: met SELECT worden de velden gekozen die weergegeven moeten worden, FROM geeft de tabel van de database aan en met ORDER BY wordt de sorteervolgorde aangegeven. In dit geval is dat ASCending (oplopend) op id.
//Er zijn geen personen gevonden (je krijgt een foutmelding te zien)
$num_rows = mysql_num_rows($query);
if($num_rows == 0){ 
    echo '<center>Er zijn geen leden gevonden met deze achternaam!</center>';
	?><form><center><input type="button" value="Ga terug en probeer het opnieuw" onClick="history.go(-1)"></center>
</form>
<?
die();
}

// Setup de table 
$head = '<table width="" border="0" align="center">
<tr>

<th scope="col">Keuze&nbsp&nbsp&nbsp</th>
<th scope="col">Voornaam&nbsp&nbsp</th>
<th scope="col">Achternaam&nbsp&nbsp</th>
<th scope="col">Straat</th>
<th scope="col">nr.&nbsp&nbsp</th>
<th scope="col">Postcode&nbsp&nbsp</th>
<th scope="col">Woonplaats.&nbsp&nbsp</th>
</tr>';

// loop door je data uit de database
$line = NULL;
$sql = "SELECT * FROM ledenlijst WHERE Achternaam LIKE '%" . $zoeknaam . "%'";
$show = mysql_query($sql,$con);
while ($row = mysql_fetch_array($show)){
// voor de ? in de href niet het pad en filename staan waar de gevens worden weergegevn
$line .= '<tr>
<td><label><a href="hand_uitv_opg_vj.php?ID='.$row['ID'].'" class="cor" > ==>></a>
</td>
<td>'.$row['Voornaam'].'</td>
<td>'.$row['Achternaam'].'</td>
<td>'.$row['Straat'].'</td>
<td>'.$row['nr'].'</td>
<td>'.$row['pc'].'</td>
<td>'.$row['woonplaats'].'</td>
</tr>
';

}// einde while loop...

// hier wordt de totale table samen gesteld
$display = $head.$line.'<table>';
// display table op het scherm
echo $display;
mysql_close($con);
?>

Het zou wel handig zijn als je ook de foutmelding mee post.

Wat ik me zo kan bedenken is dat of de inlog gegevens voor de database niet kloppen of dat je een column naam verkeerd geschreven hebt.

PHP is goed geïnstalleerd?

Zet dit eens in een apart PHP bestandje en open dat in je browser:
PHP:
<?PHP phpinfo(); ?>
Als dat werkt zou PHP gewoon goed geïnstalleerd moeten zijn..

Succes!:thumb:

@ MartinJM

script uitgevoerd, er is niets zichtbaar op het scherm.

hoe heb je het bestand genoemd? .php of .html?
Want als het .php is dan ondersteund je sever php niet

@phobia, bestand is een .php , server ondersteund het wel want andere scripts werken wel, ik heb nu het vermoeden dat het aan de instalatie ligt, ik kan ook geen verbinding maken met mijn Xampp database, ik heb gisteren al een nieuwe install uitgevoerd maar zonder succes, ik zal een een oudere versie proberen daar heeft het in het verleden wel mee gewerkt. of hebben jullie nog andere suggesties??

O-ja phobia, als antwoord op je eerste reactie, ik krijg geen foutmelding, het script ( programmaregels ) worden ineens voor een deel zichtbaar op het scherm, en de gegevens die er eigelijk vanuit de database zichtbaar hadden moeten zijn staan er niet.

Wordt er in je gegevens die geparst worden toevallig een ' of " in de database?
Dat een achternaam bv Mc'Cloud is ofzo?
gooi de data eerst een door de htmlenteties() functie van php.

Opgelost !!, vraag me niet hoe maar het werkt weer ???, schijfopruiming van windows gedraaid, xammp opnieuw geinstalleerd, database opnieuw aangemaakt en nu werkt alles weer in localhost waar het gisteren nog niet werkt... met dezelfde scripts als gisteren, Raar maar waar.

Vermoedlijk toch iets niet lekker gezeten in de connectie naar de database denk ik , anders zou ik het niet weten.

Maar Jullie toch bedankt voor het meedenken en je hulp.

Topie !!

C.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan