kan wachwoord van outlook email adres niet achterhalen

HarriePloegstra

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2024
Voor een kennis heb ik zijn gegevens op een andere laptop gezet. (windows 10). Hij heeft drie outlook emailadressen. Met twee emailadressen ging dit goed. Bij de derde (dit is zijn meest gebruikte) geeft hij aan dat het wachtwoord niet juist is. Bij de optie om via de telefoon een verificatiecode toe te laten zetten krijg ik de onderstaande melding. Weet iemand hoe ik het wachtwoord kan achterhalen of een nieuw wachtwoord kan maken
1765529457126.png

Outlook is een programma waarmee je e-mails kan ontvangen. Meer niet. Welke Provider je daarbij gebruikt doet in essentie níet terzake. Ik heb bijvoorbeeld in Outlook zowel een Microsoft account, als een Gmail account staan. Beiden werken prima. Ben je een wachtwoord kwijt van een account, dan moet je op zijn minst vermelden van welke provider dat is.
Je laat een plaatje zien van het Microsoft proces, maar dat kun je natuurlijk alleen gebruiken voor een Microsoft account. Dat kun je wellicht hier regelen. Maar gaat het om GMail, dan moet je natuurlijk bij GMail zijn.

Is dat derde Outlook-adres nog wel actief? Heb je er een mail naar gestuurd? Als je niks terug krijgt, dan werkt deze nog wel, en anders kan het e-maialdres misschien wel opgeruimd zijn na een poosje van inactiviteit.

Het gaat om een microsoft account waar dat derde emailadres aan is gekoppeld. Om een emailaccount toe te voegen bij de outlook app 1765549545865.png om de mail te bekijken wordt eerst gevraagd naar een emailadres. Daarna moet ik kiezen voor een wachtwoord die niet juist schijnt te zijn. Ik kan aangeven dat ik mijn wachtwoord ben vergeten en kan een code aanvragen via de sms. Je moet dan de laatste 4 cijfers van je telefoonnummer invullen inclusief de laatste 2 cijfers die al zijn aangegeven. Deze laatste 2 cijfers komen overeen met mijn telefoonnummer. Als ik de code opvraag krijg ik de melding dat deze verificatiemethode momenteel niet werkt. (zie printscreen bij de eerste vraag). Op de vraag van Aar antwoord ik een mail naar dit emailadres heb gestuurd en hij niet retour komt. Het probleem zou dus in het wachtwoord moeten zitten.

Heb je al op 'meer informatie' geklikt?
En wat gebeurt er als je via de website inlogt?

Terug
Bovenaan Onderaan