Kan win7 niet instaleren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikkeenjij36

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2011
Hallo allemaal en laten we beginnen met een heel goed 2014 gewenst.
Ik heb even een mega probleem hier,ouwe mobo kapot gegaan getest met een ou mobo van 8 jaar oud en die werkte wel.
Dus een nieuw mobo gekocht de 990fxa gd65 van msi.
Nu heb ik een vertex3 ssd erin en 6x2TB wd green hdd's
Nu mijn probleem,ik kan op geen enkele schijf win7 instaleren,als ik de install doorloop dan zegt ie op gegeven moment kan niet op deze schijf instaleren kijk in log bestand van setup voor blah blah blah.
Geprobeerd met alleen ssd aangesloten en dvd speler om te instaleren ook geen geluk.
Hoe krijg ik in godsnaam win7 geinstaleerd?
In bios alles geprobeerd ahci/ide maar niks wil werken een linux install is geen probleem en ja alle hdd's waren schoon gemaakt met gparted,na 24 uur draaien waren ze allemaal schoon.
Dus wie de oplossing heeft mag de eer hebben om mij met mijn eerste probleem in het nieuwe jaar te helpen?
Bedankt alvast voor jullie antwoorden tips.

Je zegt: een Linux install is geen probleem. Nu laat Linux zich installeren op een niet toegewezen partitie en Windows niet.
Mss halverwege niet de partitie geformatteerd?

Ik geef toe dat dit wel simpel gedacht is, maar belangrijker is dat jij geholpen wordt.

Hallo nou ben nog niet veel verder gekomen
Nu kom ik het bios niet meer in.
Boot menu lukt nog wel maar als ik daar aanklik van cd booten start ie toch op van de ssd waar ik linux opgekregen heb.
Ik kan via bootmenu ook naar setup maar ook dan start van ssd.
Als ik herstart en ik druk op del loopt pc zn procedure af maar zodra het bios tevoorschijn moet komen gaat het beeld op zwart.
Ik kan dus niks meer aanpassen.
Kan niet onboard uitgang nemen geen vga of hdmi alleen via graka dus uitgang.
Wie helpt me verder?

Probeer eens het CMOS te resetten. Hiermee gaat de BIOS terug naar de standaardinstellingen en zou dus weer moeten werken.
Vaak zit er een knopje op het moederbord, zo niet dan moet je een jumper gebruiken.
Ik had hetzelfde probleem met een SSD, ik heb het uiteindelijk aan de praat gekregen door een SATA controller te gebruiken. Er was een probleem met de ondersteuning van SATA. Misschien heb jij wel hetzelfde probleem.

Laatst bewerkt:
Stop je windows 7 dvd in je pc. Boot daarvan.

Ga naar de repair afdeling. Tik fixboot, fixmbr in. Kies maar volgorde. restart.

Je bent nu weer terug in je oude niet werkende situatie. Zou UEFI hier een probleen van kunnen zijn?
Dit zit op moderne moederborden. Ik weet alleen van ouderwetse dingen.

Laatst bewerkt:
Nou bedankt voor al jullie tips,ben weer terug gegaan naar gparted alles gewist en van ocz ntfs gemaakt en jawel instal win7 is gelukt.
Ook in het bios komen lukt weer,het blijkt dat als je de del knop indrukt dat het dan een paar minuten duurt voor dat je in het bios zit,dus voor anderen die ook denken dat het bios niet te bereiken is met dit mobo dan de tip geduld hebben.
Overigens een geweldig mobo kom ik nu achter met veel instel mogelijk heden en ook een automatische overklokl voor cpu ram enz.
bedankt voor jullie tips.

Mooi dat het is gelukt. Kan je even de status op opgelost zetten?

Thanks na wat rond kijken in het nieuwe uefi is het erg uitgebreid met wat ik gewend was.
Ik ben met een phenom 2 4 quore x465 van 3,2ghz via de oneclick optie zo naar 3,9ghz gegaan zonder moeite en mijn geheugen draai ook mooi stabiel op 1600 mhz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan