kan windows 8 niet op deze schijf installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ImJustACowLol

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2014
Berichten
15
Hoi mensen,
Ik ben bezig Windows 8 te herinstalleren, ik heb mijn hardeschijf al geformatteerd en ik krijg deze error als ik op diezelfde schijf windows wil installeren:

'Kan Windows niet op deze schijf installeren. De geselecteerde schijf bevat een MBR-partitietabel. Op EFI-systemen kune u Windows alleen op GPT-schijven installeren.'

Ik heb al ruimte op de hardeschijf toegewezen voor windows, maar alsnog is de knop 'volgende' niet beschikbaar om windows te installeren. Weet iemand wat ik fout doe?

ps,
Doordat ik de hardeschijf al geformatteerd heb kan ik windows (van voor de poging tot herinstallatie) niet meer starten.
 
Na het herstarten van mn pc naar de installatie-disk wat ik net deed, kon ik nogsteeds niet windows erop installeren. Ik drukte op verwijderen zodat hij alle partities/bestanden verwijderd, en drukte op 'nieuw' om een nieuwe partitie te maken (geavanceerde instellingen). Ik kreeg nu deze error (kan dus geen partitie meer maken):

'We kunnen geen nieuwe partitie maken. [Fout: 0xdfbdbbe0]
 
Het converteren naar gpt heeft gewerkt. Je kan gewoon simpelweg niet naar MBR installeren om een of andere rede...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan