Kan Windows niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Midia

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2013
Hallo,

Ik heb weer eens een probleempje met mijn laptop.
Ik heb een HP Pavilion dv7 en die startte telkens opnieuw op, dus dacht ik dat de harde schijf moest vervangen worden.
Dus ik heb een nieuwe harde schijf gekocht voor de laptop, ik heb die geplaatst en toen zei de laptop dat ik een installatie cd erin moest zetten.
Dus ik heb een Windows 7 installatie cd erin gezet, ik heb de taal geselecteerd, ik heb gekozen voor Windows 7 Home Premium, maar dan krijg ik 2 opties: een upgrade uitvoeren of een aangepaste installatie. Ik wou een aangepaste installatie doen, maar dan kreeg ik de volgende foutmelding :
''Er kan geen nieuwe systeempartitie worden gemaakt en geen bestaande systeempartitie worden gevonden.Zie de logboekbestanden van Setup voor meer informatie.''

Kan iemand me aub verderhelpen?

Alvast bedankt!

Heb je wel 'normale' Windows DVD gebruikt?
Zit er meer dan 1 hdd in die laptop?

Er zit 1 hdd in mijn laptop, ik heb een normale W7 cd gebruikt, die werkte ook op mijn vorige laptop.
Het vreemde is dat ik bij stationopties geen nieuwe partitie kan aanmaken, want 'nieuw' is grijs gekleurd en ik kan er niet op klikken.

Ik wil het heel graag zo snel mogelijk oplossen...

Windows 8 machine met UEFI ??

Met de oude Bios kun je dit soort meldingen niet krijgen zover ik weet.

Een ander optie is dat jij zegt dat het een nieuwe HDD is maar dat je bedoeld tweedehands.
Dan zul je hem eerst een hard format moeten geven of leeg maken met een tool van de fabrikant.

Je kunt ook je toevlucht nemen tot gparted.

Het is een nieuwe hdd, want er staat geen systeem op en ook geen drivers ofzo, hij is helemaal leeg.
Dus wat moet ik nu juist doen? Ik heb bij stationopties al op formatteren gedrukt, maar ik kom nog steeds niet verder.

Dat is niet de juiste formulering. Ik zeg niet dat er een systeem op staat of drivers. dat heeft niets met nieuw te maken.
Er bestaat zoiets als hidden partities. Je ziet ze niet maar ze zijn er wel.
Een volledig lege schijf zul je eerst moeten formatteren.
Jij zegt dat je niet voor nieuw kunt kiezen, dus Windows ziet partities.
Daarom zei ik gebruik Gparted, die laat ook verborgen partities je zien.
Daar alles verwijderen en een nieuwe MBR aan maken.
Of de tooltjes van de HDD fabrikant.

Ik zie wel 1 partitie en dat is gewoon de grootte van de harde schijf 160GB, maar ik kan niet verder, want ik krijg die foutmelding van in het eerste bericht.
Ik kan wel deze partitie verwijderen, moet ik dat doen of niet? Kan ik daarna wel een nieuwe aanmaken?

Ja, als je een bestaande partitie verwijdert dan laat Windows je daarna door een keuze voor te houden de grootte van de nieuw in te richten partitie kiezen. (Kies simpelweg voor het maximum getal dat Windows je laat zien of, als de schijfgrootte het toelaat en jij zou het leuk vinden, kies dan voor de helft of zo. Later kun je dan binnen Windows desgewenst nog een tweede aanmaken die de grootte krijgt van de resterende ruimte op de hdd. Kies je daar echter maar voor de helft van de beschikbare capaciteit, dan kun je zelfs een 3e aanmaken)

Dat je in de huidige situatie niet voor 'nieuwe' kunt kiezen is niet zo vreemd als jij denkt. Je hebt maar 1 hdd en als daar een partitie op staat kun je idd. in het basis installatie menu van Windows geen 'nieuwe' aanmaken.

Laatst bewerkt:
Je hoeft helemaal geen partitie te hebben: Windows installatie regelt dan alles.
Dus (ik neem aan dat de schijf nog helemaal leeg is) zou ik tijdens de installatie die partitie verwijderen en dan de Niet-toegekende ruimte (= dan die 160 GB) aangeven om op te installeren. Windows maakt dan zelf zo'n 100 MB opstartpartitie en de rest als C:.

EDIT: gast0225 schrijft iets vergelijkbaars, zojuist.

Tijs.

Maar linksom of rechtsom is en blijft het vreemd dat Windows zich niet op een splinternieuwe schijf wil laten installeren (zonder eerst een kennelijk aanwezige partitie te willen laten verwijderen (want deze is er namelijk wel, zie bericht 8). Daarom vraag ik mij af óf de schijf wel 'echt' splinternieuw is.)

[edit] Midia, ik las je startbericht nog eens een keer aandachtig door. Ik denk dat jouw oorspronkelijke probleem mogelijk eerder aan een corrupte Windows en / of een corrupte driver van een ander programma lag, dan aan een defecte harddisk, maar goed, je hebt nu inmiddels al een nieuwe gekocht en geplaatst. [end edit]

Laatst bewerkt:
Ik ben het met gast0225 eens dat het vreemd is dat er al een partitie op staat. Standaard worden harde schijven geleverd zonder partitie er op.

Tijs.

Idd. een FAT partitie is wellicht een verklaring voor het feit dat Windows zich niet wil laten installeren en ja, dan is er geen andere mogelijkheid dan om die eerst te verwijderen alvorens de NTFS partitie aan te maken en Windows te installeren.

Wat leuk dat de heren met elkaar in discussie gaan. Mag ik ook een duid in het zakje doen ?
Schijven van WD zijn vaak (vooral de grotere) in extended format geformatteerd, je weet wel met grotere clusters.
Dat is hier niet van toepassing.
@ TS,
Ja hoor je mag die partitie weg gooien en daarna inrichten zoals jij wilt.
Ik onderschrijf het genoemde Darik's boot and Nuke. Hij is ook los te krijgen, branden op CD en daarna booten van CD. Let op dat je niet de verkeerde wist!
Maar let op:
Ik adviseer je om je systeem partitie niet kleiner te maken dan 60 Gig.
Je moet dan nog wel alle mappen onder
Code:
C:\gebruikers\gebruiker
verplaatsen naar een andere partitie anders loopt C vol.
Succes.:thumb:

Ehh....... oppassen dat íe niet de verkeerde wist en de mappen verplaatsen? De schijf is splinternieuw, er zit maar 1 schijf in zijn machine (met maar 1 partitie daarop) én er staat nog niks van hemzelf op omdat de schijf nieuw gekocht en geplaatst is.

Laatst bewerkt:
Je hebt gelijk gast0225 wat die waarschuwing betreft. In de laptop zit maar een schijf.
Mappen verplaatsen is wel to the point.
Jij stelt voor om Windows op 80 Gig te installeren, (post#9) (als je dat leuk vind).
Mocht de man/vrouw foto's en filmpjes op zijn PC zetten dan is hij snel vol.
Dus vandaar verplaatsen.
Ik doe het altijd standaard, want wil mijn bestanden niet op C hebben.
Dan kan ik altijd uithuilen en opnieuw beginnen als het nodig is.

Ik ben wel al een stapje verder gekomen, ik heb bij de Windows installatie de bestaande partitie verwijderd en een nieuwe toegevoegd en nu lukt het wel om Windows 7 te installeren, maar de installatie blijft bij 0% hangen bij 'Windows bestanden kopiëren'.

Wat is het probleem?

Haha, oke en als het niet lukt zal ik het via usb installeren

Dat maakt meestal geen verschil.
Als hij de schijf niet kan lezen komt hij na veel proberen, vanzelf met een melding.
Maar een drie kwartier is denk ik wel het langste dat ik ooit heb moeten wachten.
Je hebt hem toch wel aan bedraad internet hangen hè.
Anders kan hij zijn drivers niet vinden hoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan