Kan XP naast bestaande Win7?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MootjeT63

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2013
Berichten
26
Ik heb een pc met Windows 7. Helaas kan ik mijn printer/scanner niet meer gebruiken want die kan niet op 7 maar wel op XP. Nou weet ik wel dat je 2 OS kan draaien op 1 pc, maar ik weet niet of het mogelijk is om XP te installeren NAAST een bestaande Win7. En al helemaal niet hoe :confused:

(de makkelijkste manier, een printer/scanner kopen die wèl op Win7 kan, is helaas om financiële redenen niet mogelijk) :(

Graag advies!

Alvast bedankt,


Mootje
 
Van welk merk/type is die printer/snanner?
Wat eventueel ook een mogelijkheid is is XP Mode gebruiken.
 
Je kunt ook xp IN je win7 draaien via een virtual machine. Dat werkt vaak zolang de printer via netwerk of USB is aangesloten.

Ik gebruikte dat regelmatig om via linux oude HP scanners aan te sturen in windows 7. De ondersteuning van HP in linux is namelijk vaak vele jaren langer dan in windows, met nog apparaten van rond 2000 ondersteund.

Indien het een HP is kun je dus ook kijken linux in een virtual machine. via CUPS kan je dan zelfs de printer aansturen als netwerkprinter binnen je eigen computer. Dat is misschien wat geavanceerd voor jouw probleem, maar er zijn dus mogelijk meerdere oplossingen
 
Je moet eigenlijk altijd een oude systeem (XP) eerst instaleren en dan pas Win7... anders lukt het niet of je moet de tip boven (virtual machine) gebruiken.
 
Idd normaal gesproken moet eerst de oudste OS geinstalleerd worden, daarna de nieuwste.
Maar het is mogelijk met een beetje geduld en oplettendheid het andersom te doen zonder de eerder genoemde virtual machine.
Handleiding.
 
Dank jullie wel voor de reacties! Ik weet dat normaal gesproken de oudste OS eerst geïnstalleerd zou moeten worden, maar mijn XP pc is kapot en die ik nu heb gekocht heeft Win7 erop staan. Zodoende.

De printer is een Canon Smartbase MPC200, dat was ik helemaal vergeten te vermelden, sorry! :confused: en de printer is met USB aangesloten.

Virtual machine had ik nog nooit van gehoord, geen idee hoe dat zou moeten.

jackall bedankt voor je tip van die handleiding, heb de link opgeslagen en ga hem eens rustig bekijken.
 
virtual machine is niet veel moeilijker dan extra programmaatje installeren zoals virtualbox. grote voordeel is simpelweg (als je computer het aankan) dat je niet iets permanents met je harde schijf moet gaan doen voor alleen een printer. Je hele virtuele besturingssysteem wordt gewoon opgeslagen op de harde schijf binnen windows 7 als een normaal bestand.

Overigens is jouw specifieke printer niet ondersteund in linux, dus je zit vast aan xp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan