Kan XP niet herinstalleren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sata drivers worden 9 van de 10 keer vanzelf geinstalleerd

Sorry hoor, maar met een XP installatie 9 van de 10 keer NIET!

Hangt er vanaf in hoeverre je satadrivers 'afwijkend' zijn van de doorsnee satadriver en welke windowscd je gebruikt, sommige cd's hebben reeds satadrivers (vanaf SP2) anderen niet.

En ik moet lokoloko gelijk geven want ik heb inderdaad al meerdere malen een xp installatie succesvol op een sataschijf gekregen zonder drivers te laden. Alleen 1 keer dus niet:rolleyes:

Anyway, lokoloko, het is net als je de illegale neemt dat je updateproblemen krijgt en de legale oplossingen mag je hier net wel geven;)

Als je dus telkens een key neemt voor dezelfde windowsversie ja dan ga je om den duur inderdaad in de waan verkeren dat er 'genoeg keys' zijn die voor alle windowscd's werken, wat dus absoluut niet het geval is. Wat je dan doet is gewoon dezelfde windowslicentie 2 keer installeren en daar houdt het legaal gedoe reeds op.

Hangt er vanaf in hoeverre je satadrivers 'afwijkend' zijn van de doorsnee satadriver en welke windowscd je gebruikt, sommige cd's hebben reeds satadrivers (vanaf SP2) anderen niet.

Sorry hoor, maar dat klopt gewoon niet!!!!

Ook Windows XP met SP2 HEEFT GEEN SATA DRIVERS INCLUSIEF!!!!!!!!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Toch heb ik al verschillende keren een xp-installatie op een sataharddisk gedaan zonder extra drivers. cd was service pack 2. Dus de standaardsatadrivers van 9 van de 10 harddisks staan gewoon op XP SP2

Mod edit// mooi dat dat gelukt is.....TS heeft deze cd niet probeer niet je gelijk hier te halen maar kom met een oplossing voor TS.

Laatst bewerkt door een moderator:
ik zie door de bomen het bos niet meer......
maar de TS heeft met het gekonkel hier nog steeds geen oplossing.

bij een XP installatie op een sata schijf heb je sata drivers nodig...waarom worden die dingen anders bij een moederbord cd meegeleverd.
Laat TS de link van mrmusic maar eens volgen en uitproberen......
hier wordt namelijk veel getypt maar bijna niemand komt met een oplossing...

Gertini volg de link in het bericht van mrmusic en doe wat daar staat.

Nee, zo is het niet....

Bepaalde chipsets van moederborden kunnen de SATA schijf als IDE benaderen, even simpel gesteld,,,
Dat heeft NIETS met de XP versie te maken!

Om terug on topic te komen wat betreft het probleem,

ik geloof toch echt dat TS gezegd heeft dat niet meer in het BIOS te komen valt dus zou ik toch eerst het BIOS resetten. Anders zal opstarten van een CD normaal gezien ook niet mogelijk zijn, als er geneens in een BIOSbootmenu te komen valt om de CD te selecteren. (ik neem aan dat in het bios boot menu (als dit al niet ge-enabled moet worden in het bios) niet te benaderen valt als de bios setup ook niet lukt en dat de cd na de harddisk staat in de bootlijst, dat is het meest logische).

Anders zal opstarten van een CD normaal gezien ook niet mogelijk zijn, als er geneens in een BIOSbootmenu te komen valt om de CD te selecteren. (ik neem aan dat in het bios boot menu (als dit al niet ge-enabled moet worden in het bios) niet te benaderen valt als de bios setup ook niet lukt en dat de cd na de harddisk staat in de bootlijst, dat is het meest logische).

Dat is het probleem niet, want TS start elke keer al vanaf CD op, dus dat staat wel goed...

Beste mensen, allen hartelijk dank voor jullie suggesties en tips (het zelfde?).
Ik denk dat ik een groter probleem heb, want ik kan niet meer in de BIOS komen.
Gertini

Hier schrijft gertini dat ze niet meer in de bios kan komen.....waarom wil ze daar eigenlijk bij.

Dat is het probleem niet, want TS start elke keer al vanaf CD op, dus dat staat wel goed...

Je hebt gelijk in die zin dat het boot menu enabled zou moeten zijn om dit te kunnen en anders de cd meteen opstart. Even niet aan gedacht.

Maar het kan dus nog steeds zijn dat het bootmenu niet beschikbaar is omdat het BIOS niet werkt. En als het BIOS niet werkt is het ook goed mogelijk dat de computer gewoon niet opstart, dus ook niet vanop cd. Dat is waarschijnlijk de reden waarom TS geprobeerd heeft in het BIOS te komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan