Karakters uit verschillende velden naar een nieuw veld

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een voorbeeldje gemaakt zoals ik het zou doen. Kijk maar eens of je er wat mee kunt.
 

Bijlagen

  • Get Inked and Bie pierced.zip
    437,2 KB · Weergaven: 12
Octafish,

Super :thumb::thumb:

Ik heb kunnen analyseren en begrepen hoe je het formulier hebt opgebouwd.

Het komt er op neer dat je de verkoop via een nieuw formulier regelt, klant opzoeken, aangekocht Item selecteren, done.

Ik heb 1 foutje ontdekt en rechtgezet, niet dat ik jou op fouten zou moeten wijzen... :rolleyes:

In de qOpdrachten heb je voor "Benaming" gekozen uit de tabel Piercings en niet uit de originele tabel Benaming. Met als gevolg dat in het formulier de BenamingID stond vermeld en niet de benaming.

Ik heb dus de tabel Benaming bijgevoegd en de juiste tabel geselecteerd voor Benaming :shocked: Zo zie je maar dat ik echt wel begrijp en vooral leer met wat je gemaakt hebt.


Nogmaals bedankt.

Groetjes

Pascal
 
OctaFish,

Ik probeer nu in de originele DB een one-to-many relatie te maken met PiercingID (uit Piercings) en PiercingID (uit Opdrachten) en het lukt niet... :rolleyes:

De Klanten ID's koppelen was geen probleem.

Deze error krijg ik :


Groetjes

Pascal
 

Bijlagen

  • error.jpg
    error.jpg
    59,4 KB · Weergaven: 22
Niet zozeer een foutje, alswel de tabel nog niet toegevoegd aan de query :). Maar dat is inderdaad simpel te verhelpen. Wat iets meer werk is, maar wel noodzakelijk (in mijn ogen): je gebruikt dezelfde naamgeving voor verschillende velden. En dat is dus érg vervelend. Het veld [Benaming] bijvoorbeeld is in de tabel [Benaming] een tekstveld met de omschrijving, maar in de tabel [Piercings] een getalveld dat je koppelt aan het veld [BenamingID]. In mijn optiek moet het veld in de tabel [Piercings] dus óók [BenamingID] heten, zodat je ze correct kan koppelen. Nu zou je geneigd zijn om de velden [Benaming] uit de twee tabellen aan elkaar te koppelen, en dat gaat dus echt niet werken! Kortom: als je een verwijsveld in een tabel zet, zorg er dan voor dat de naamgeving van dat veld overeenkomt met het gekoppelde sleutelveld.

Wat je eigenlijke laatste vraag betreft: de foutmelding zegt het eigenlijk al: vermoedelijk heb je waarden in de gekoppelde tabel staan die niet bestaan in de brontabel. En dat mag niet. Controleer dus beide tabellen, en haal eventueel het foute record weg, of pas de gegevens aan.
 
Octafish,

Ik heb ondertussen alle benamingen in de verschillenede tabellen aangepast naar uw voorbeeld met BenamingID. :p

En inderdaad, ik heb de tabel Piercings leeggemaakt en het probleem is opgelost.


Bedankt

Stay safe!!


Groetjes

Pascal
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan