KB898461 weigert pertinent te installeren...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb nog wel een flauwe voor je, hopelijk werkt het:

1. Eerst herstelpunt maken.
2. Sla het citaat hieronder op als KB898461.reg, dubbelklik erop, en zeg Ja tegen de vraag of je het importeren wil.
3. Herstart de pc, en kijk of de update weer verschijnt bij Windowsupdate.

Succes,

Tijs.

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\HotFix\KB898461]
"Installed"=dword:00000001
"Comments"="Update voor Windows XP (KB898461)"
"Backup Dir"=""
"Fix Description"="Update voor Windows XP (KB898461)"
"Installed By"=""
"Installed On"=""
"Service Pack"=dword:00000003
"Valid"=dword:00000001

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\HotFix\KB898461\File 1]
"Flags"=""
"New File"=""
"New Link Date"=""
"Old Link Date"=""
 
@Tijs
Die waarden stonden al zo in het register... maar toch even jouw aanwijzing gevolgd en jouw editor gebruikt....


Verder:
Eerst met [legitieme, officiële] XP CD in het laatje een SFC /scannow gedaan....
Dit bracht geen verandering...
Toen een "Repair" gedaan....

Daarna vertelde "Belarc" dat KB902400 en KB914440 opnieuw geinstalleerd moesten worden [had ik vanmiddag ook al een keer gedaan]....

En verder bleef alles bij hetzelfde.... Windows Update roept nog steeds dat KB898461 geinstalleerd moet worden... en de installatie mislukt dan keer op keer.... [Firewall uitgeschakeld, antivirus uit, antispyware uit... je gaat nu alles verdenken...]

Normaal zou ik van deze situatie geen seconde wakker liggen.... maar ik krijg geen enkele update meer binnen... dus waarschijnlijk straks ook SP3 niet......

Er resten nog twee opties..... daar ga ik dan nog even over nadenken..
1. complete reinstall van scratch [complete ramp, gezien alle "speciale" programma's op deze doos en de enorme tijd die dit gaat kosten om alles er weer fatsoenlijk functionerend op te krijgen....
2. € 72 excl. btw aan Bill betalen [stuit me tegen de borst dat je moet betalen om een blunder die door zijn troep gemaakt wordt te laten herstellen]

Ik denk dat ik mij nu maar even gewonnen geef.....

Microsoft 1 - Team Helpmij/ErpCity 0

Ik dank iedereen voor de tips, het zoekwerk, het tikwerk, de morele steun, de ideëen, etc.
Leve Helpmij!
 
Laatst bewerkt:
Wat je ook nog kunt proberen (maar probeer eerst de tip van mrmusic, want die is specifiek voor het KB nummer waar jij problemen mee hebt):

1. Hernoem de map %windir%\system32\CatRoot2 naar een andere naam.
2. Start -> Uitvoeren -> cmd /k cd /d %windir% & attrib -r *.* /s /d
Probeer het dan opnieuw.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
De tip van mrmusic stond in mijn openingsbericht [# 1]... dat was het eerste wat ik geprobeerd heb....

Ik ga nu die cat even slopen.......
 
Ik heb mijn commando-regel (tweede tip uit mijn vorige posting) wat aangepast. Graag even goed naar kijken (wat er origineel stond doet niet veel) ;)

Tijs.
 
Inderdaad...helaas

attachment.php


Een plaatje zegt meer dan duizend woorden........


Ik ga even in de "herkansing" met de nieuwe string.....
 

Bijlagen

  • mislukt.jpg
    mislukt.jpg
    23,7 KB · Weergaven: 74
Hmm... Da's niet zo fijn...

Als je er een lekker nachtproject van wil maken: Je kunt natuurlijk ook proberen om je Windows naar het niveau van SP2 terug te zetten met een 'reparatie-installatie' met een SP2 geïntegreerde XP Cd. Hou wel je CD-key bij de hand (Belarc Advisor kan je vertellen welke dat is), en kopieer ook %windir%\system32\wpa.dbl even naar bijv. memorystick (schijnt te helpen dat je dan niet opnieuw bij MS hoeft te activeren als je het originele wpa.dbl bestand terugzet).

Sterker nog: Je zou ook direct die KB898461 in zo'n cd kunnen integreren alvast (slipstreamen)!

Frisian heeft over het slipstreamen van SP2 en patches een handleiding geschreven.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
@Tijs

Ook een tweede poging [opnieuw catroot2 eruit, opnieuw "uitvoeren" gedaan, ditmaal alles in "veilige modus"].... helaas.

Ik heb geen zin om er nachtwerk van te maken.... alhoewel de adrenaline m'n oren uitkomt, dus slapen zal niet gemakkelijk worden....

Ik zal proberen een CD te maken waarin het hele circus geslipstreamed zit.......

In ieder geval nogmaals dank Tijs! We knokken nog even door "in blessuretijd".......
 
Hallo ,
ErpCity Ik zou gewoon voor een herstel gaan je hoeft alleen een key te hebben en je behoud al je progamma;s meschien lukt dat ?
ik heb het vandaag ook helaas moeten doen omdat me pc naar z;n grootje was alleen nu heb ik weer WMP 9 en IE 6 maar je kan altijd de nieuwste downloaden !
 
Ok, we zijn in blessuretijd, maar kijk voor de zekerheid ook nog even hier

Wellicht kun je het probleem verhelpen met methode 1 of methode 2. Voor methode 2 zou ik wel, veiligheidshalve, een volledige image vooraf maken.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan