KB898461 weigert pertinent te installeren...

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErpCity

Hoofdredacteur
Lid geworden
10 nov 2005
Berichten
6.760
Ik ben ondertussen zover dat ik met dingen wil gaan gooien... :evil:

Sinds enige weken slingert er onder in de systemtray een icoon om te vertellen dat updates gereed staan om te installeren... Aanklikken leert dat het om KB898461 gaat uit 2005[!]*

*geintje van Bill om eind 2007 nog met een update uit 2005 te komen?

Installeren mislukt keer op keer... Helpmij omgeploegd, alle beschikbare tips geprobeerd. Google overhoop gehaald.... alles wat plausibel leek uit geprobeerd, alle tips op de site van Bill geprobeerd.... het kreng blijft terugkomen... :(

Reeds gedaan:
Uninstall Windows installer 3.1 [idem voor v2]
Rename system32/spupdscv.exe naar old en .old
Directe download van KB898461 en zelf installeren [aan het eind wordt aangegeven dat de installatie gelukt is!!! Maar bij opnieuw opstarten staat die update icoon er opnieuw].

Misschien gaat het niet in de juiste volgorde?


Ik sta wijdwijdwijd open voor alle suggesties [behalve:koop een Apple!] die mij van dit ergerlijke gele icoon af kunnen helpen.....

Vast mijn dank!
 
Laatst bewerkt:
Gewoon verbergen? Bij Microsoft Update op "deze update niet meer weergeven" klikken.
Ik heb zelf ook een niet-werkende update gehad. Maanden geprobeerd... toen maar verborgen.

Succes
 
Gewoon verbergen? Bij Microsoft Update op "deze update niet meer weergeven" klikken.
Ik heb zelf ook een niet-werkende update gehad. Maanden geprobeerd... toen maar verborgen.

Succes


Dit is "iets" te simpel, m'n beste! Zoiets als het rode lampje van de oliedruk losdraaien, dan heb je er geen last meer van...... Ik kan geen Windows Updates meer binnenhalen zolang dat stomme ding niet geinstalleerd is.....!

Ondertussen nog het volgende gedaan: Batchbestand gemaakt om alle noodzakelijke dll's opnieuw te registreren, SoftwareDistribution gerenamed, Preinstall leeggemaakt, KB898461 opnieuw binnengehaald, handmatig geinstalleerd... krijg GEEN foutmelding, integendeel, keurig "voltooid".... ga weer naar Windows Update...... en je raad het al..... KB989461 moet geinstalleerd worden... en mislukt opnieuw.... Wat kan die Bill er een kl*te bende van maken.....

HELP a.u.b.
 
@Huijb
Dank! Die had ik nog niet gevonden...
Het hele verhaal afgewerkt [inclusief het deel in de command shell], klonk zeer hoopvol [er werd stevig in de schijf gezaagd].... Het verhaal meldde zich ook keurig foutloos af.... vervolgens opgestart... HOERA, geen geel icoon in de tray....
Vlug naar Windows Update.....

Een update gevonden... KB898461..... installatie mislukt wederom....... :evil:
Even een potje valium achterover slaan....:cool:
Straks komen de mannen met de witte pakken in dat leuke busje..... ik ben er helemaal klaar voor....... :mad:

Misschien nog andere ideeen?
 
Nogmaals de hele verzameling aan tips doorgewerkt.... helaas nog steeds zonder resultaat...

Misschien heeft iemand nog een idee?
 
Probeer het volgende:

Maak Herstelpunt, en draai Dial-a-fix
Kies optie Empty temp folders, Fix Windows Installer, Fix Windows Update, Programming Core en ook Fix SSL/HTTPS/Cryptsvc en druk op Go.

Verhelpt dit je probleem niet, dan het volgende proberen, ook met Dial-a-Fix, maar dan graag wel éérst een volledig image maken van je Windows partitie op je pc:
Flush SoftwareDistribution

Succes,

Tijs.
 
@Tijs
Hartelijk dank voor de tool.... Ik heb het hele circus afgewerkt, inclusief "image" en SoftwareDistribution flush.... Het icoon verdween wederom.... echter na opstarten weer een poging tot updaten gedaan... en daar komt KB898461 weer.... en de installatie mislukt opnieuw......

Ik vond tijdens mijn zoektocht over Google een "lotgenoot" die voor deze fout Microsoft [voor € 72 excl. BTW] had ingeschakeld... en de MStechneut is, via Remote Desktop, 1 1/2 uur bezig geweest om het op te lossen.... Helaas stond de oplossing er niet bij....

Ik begin het ergste te vrezen....!
Maar ik sta [dankbaar] open voor alle ideeen!
 
Laatst bewerkt:
Al geprobeerd om de update handmatig te downloaden en installeren?

link

Overigens staat in je laatste posting een fout. Je maakt daar van de update KB898161, terwijl in je originele posting (en in het onderwerp) het KB898461 wordt genoemd. Mijn link hierboven verwijst naar KB898461.

Succes,

Tijs.
 
Sorry voor de typefout... het handelt nog steeds om 898461

Handmatig al een 10tal malen geprobeerd.....
Ook zojuist nog... nogmaals het complete dial-a-fix gedraaid en vervolgens 898461 handmatig geinstalleerd [vreemd genoeg geeft het scherm dan telkens aan dat het "voltooid" is zonder enige foutmelding.... ik start opnieuw op en draai Windows Updates.... en daar komt ie weer.....
 
We geven nog niet op :p

Probeer het volgende: Download de update handmatig naar C:\, en pak 'm uit:
Start -> Uitvoeren -> C:\WindowsXP-KB898461-x86-NLD.exe /X:C:\KB898461

Ga dan naar de C:\KB898461\Update map, en kopieer het bestand KB898461.CAT naar de volgende map: %windir%\system32\Catroot
Start -> Uitvoeren -> C:\KB898461\Update\Update.exe

UPDATE: Kijk ook in het bestand: %windir%\WindowsUpdate.log voor eventuele meldingen/fouten m.b.t. de update (onderaan het bestand, na uitvoering van de update).

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
@Tijs
Dank voor de morele en intellectuele steun!

Alle instructies uitgevoerd.... het ging eerst mis [zelfde fout als resultaat], maar vanavond weer vol goede moed begonnen...: Windows Installer 3.1.v2 verwijderd [met uninstall] daarna in veilige modus de hier bovenstaande truc opnieuw uitgevoerd.. en voila daarna kwamen er 7 updates in de KB94..... groep [dus recenter dan 898...] binnen.... ik werd al wat warmer van binnen..... alle installaties mislukten echter [ waarschijnlijk omdat de installer 3.1 miste], vervolgen de 3.1 handmatig opnieuw geinstalleerd en wederom geprobeerd de updates te installeren..... en waar komt het systeem mee:

attachment.php


Om gestoord van te worden.....

Laatste stuk van het WindowsUpdate.log is bijgevoegd... misschien levert dat nog enige nuttige info op.........
 

Bijlagen

  • Update error.jpg
    Update error.jpg
    30,3 KB · Weergaven: 217
  • Wupdatelog.txt
    97,7 KB · Weergaven: 30
Misschien is er (stiekum) een afhankelijkheid met andere patches?

Om dat enigszins te onderzoeken:
Download, installeer en start Belarc Advisor

Kijk in dat programma na welke essentiele updates je (verder) nog mist.

Misschien moet je (indien gevonden) eerst die andere 'ontbrekende' patches installeren voordat je succesvol de patch kunt installeren waar je nu zo'n 'last' mee hebt...

In de log-files niet direct een voor mij duidelijke reden/verklaring kunnen vinden. Probeer dus eerst dat Belarc Advisor verhaal, indien dat niet helpt dan kijk ik nog eens dieper in je log.

Succes,

Tijs.
 
Belarc geinstalleerd [handig programma!, geeft andere info dan Everest]... er waren inderdaad een aantal hotfixes welke weliswaar aanwezig waren maar herinstallatie behoefden.... deze zaten echter NA de KB898461 [902400, 914440, 927891] en er misten 7 critical updates... Alle onderdelen handmatig gedownload en succesvol geinstalleerd.

De nieuwste lijst van Belarc is helemaal "groen" [allemaal vinkjes, geen kruisjes] INCLUSIEF KB898461 !

En wat denk je..... WU start... en vindt een update.... KB898461..... en de installatie mislukt... [zelfde schermpje als boven] terwijl Belarc meldt dat deze update aanwezig en goed geinstalleerd is [in februari 2005!].....

Moet ik een EXORCIST gaan zoeken?

Dial-a-fix opnieuw gedraaid [helemaal, inclusief "flush"], spupdsvc.exe opnieuw verwijderd, preinstall geleegd...... Nogmaals Windows Update gedaan.... en weer gaat het fout...
KB898461 wil niet installeren.....

Waar worden die updates bijgehouden..? [waar [en/of, hoe] checked WU welke updates al op het systeem staan... Kun je daar iets "refreshen" of "flushen" zodat het opnieuw wordt ingelezen?
 
Wat kan zijn is dat KB898461 ook in een andere update zat geïntegreerd, maar dat MS vergeten is aan te geven dat KB898461 hiermee ook afgedekt is.

Ik ga er verder geen tijd aan spenderen meer, eerlijk gezegd: Als Belarc zegt dat de update erin zit, dan geloof ik dat. Ik schat die Belarc software als slim genoeg om, op basis van bestandsversies van essentiele bestanden etc., in te schatten welke updates niet meer gedaan hoeven te worden.

Tijs.
 
Ik ben een stuk minder thuis in deze Windows materie dan jullie, maar bij mij is een dergelijk probleem ooit eens verdwenen na een simpele herstel-installatie van Windows
 
Mischien heb je dit al geprobeerd maar toch....
Probeer dit eens:
Dynamic Link Libaries bevatten allerlei routines voor applicaties. Wanneer een benodigde DLL niet geladen is kan de routine niet worden uitgevoerd. Windows Update maakt gebruik van de volgende DLL´s die we opnieuw zullen registreren.
1. Klik op Start
2. Klik op Uitvoeren
3. Klik op CMD en klik op OK
4. In het DOS scherm wat nu staat geven we achtereenvolgens de volgende commando´s:
regsvr32 MSXML.DLL [Enter]
regsvr32 MSXML2.DLL [Enter]
regsvr32 MSXML3.DLL [Enter]
regsvr32 Wuaueng.DLL [Enter]
Bij elke [Enter] komt er een melding van RegSvr32 "DllRegisterServer van [naam].dll geslaagd.". De DLL is dan geladen. Wanneer een bestand niet bestaat krijgt u de melding "Het in het geheugen laden van de bibliotheek ([naam.dll]) is mislukt. -Kan opgegeven module niet vinden.". Dit is niet erg en u kunt dan gewoon de volgende DLL laden.

Herstellen van de Windows Update database
1. Klik op Start
2. Klik op Uitvoeren
3. Klik op CMD en klik op OK
4. Type: net stop wuauserv en geef [Enter]
Dit stopt de Automatische Windows Update Service die op dit moment de database in gebruik heeft.
5. In hetzelfde venster gaan we nu naar de Windows directory: Type CD \Windows [Enter]
Indien Windows in een andere map geinstalleerd is (Dit kunt u controleren door het commando SET [Enter] in het dos venster uit te voeren en naar de optie "windir" te kijken) dient u naar die map te gaan.
6. Type: Rename SoftwareDistribution SoftwareDistribution_OLD
Dit hernoemt de map met de database.
7. Type: net start wuauserv en geef [Enter]
8. Probeer nogmaals Windows Update uit te voeren. Dit kan enige tijd duren omdat de database opnieuw moet worden aangemaakt.
 
@Tijs
Dank voor alle ideëen en hulp... en voor de kennismaking met de handige tool "Belarc Advisor"! Ik zal verder moeten zoeken naar de oplossing aangezien Windows Update, doordat het "denkt" dat deze update niet geinstalleerd is, geen nieuwe updates wil installeren....

@MrMusic....
Dat zou ik nog kunnen proberen...

@Bluray
Dank je voor het zoekwerk, maar die had ik allemaal al gezien en geprobeerd...
Antivirus: AVG 7.5

@maikel9
Dat zijn de dingen die "dial-a-fix" automatisch doet, maar ik heb alles nu handmatig uitgevoerd.... Helaas... zelfde resultaat.... 1 update gevonden > KB898461.....
Maar dank voor de uitvoerige instructies!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan