Hallo,
mijn computer deed al een tijd raar, maar nu maakte hij een kermend lawaai en kwam er een verschrikkelijke geur van verbrand materiaal uit.
Ik heb hem toen proberen af te sluiten, maar hij was volledig vastgelopen, en om het lawaai en de stank te stoppen, heb ik hem dan maar manueel stil gelegd. De computer doet het nu gelukkig nog.
Wel is het zo dat hij, als hij langer dan 15 minuten opstaat, hij elke minuut wel 10 seconden volledig "bevroren" is (dit deed hij voordien ook al, maar minder). Hij doet dan echt niets, en blijft hangen en ondertussen produceert hij meer lawaai. Van zodra het lawaai vermindert, kan ik weer verder doen. Opmerkelijk is dat wat ik typ gedurende de tijd dat hij bevroren is, niet direct op het scherm komt maar wel direct alles verschijnt wat ik getypt heb, wanneer hij stopt met bevroren te zijn.
Omdat ik niet veel kennis heb van de binnenkant van mijn computer, zoek ik bij jullie hulp. Ik heb al wat opzoekwerk gedaan hier, en denk dus dat het misschien aan de koeling (ventilators), of de temperatuur(sensoren) ligt. Wat denken jullie?
Alvast heel erg bedankt!
Bart
Mijn specificaties:
P4, 1,5 Ghz
Windows XP, SP2
Bouwjaar: 2001
Moederbord: ECS P4VMM2 / P4VXA / P4VXM Series
Temperaturen met Speedfan:
Temp1: 35-44 °C (Moederbord?)
Temp2: 30-35°C (CPU?)
Temp3: min 55 °C (misschien een echte noob-vraag, maar zou het kunnen dat deze
temperatuurssensor kapot is, en ik hierdoor deze problemen heb?)
HD0: 37 °C
Alle temperaturen hebben blauwe pijltjes naar beneden naast zich)
Fan speed (met Speedfan):
Fan1: gemiddeld 5189, max 5315 RPM
Fan2: 0
Fan3: constant op 4787 RPM
Spanningswaarde (met Everest):
CPU Core 1.68 V
+2.5 V 2.50 V
+3.3 V 3.23 V
+5 V 4.87 V
+12 V [ TRIAL VERSION ]
+5 V Standby 2.04 V
VBAT Batterij 2.03 V
Debug Info F 81 FF FF
Debug Info T 35 30 201
Debug Info V 69 9C CA B5 C3 3A 43 (F7)
mijn computer deed al een tijd raar, maar nu maakte hij een kermend lawaai en kwam er een verschrikkelijke geur van verbrand materiaal uit.
Ik heb hem toen proberen af te sluiten, maar hij was volledig vastgelopen, en om het lawaai en de stank te stoppen, heb ik hem dan maar manueel stil gelegd. De computer doet het nu gelukkig nog.
Wel is het zo dat hij, als hij langer dan 15 minuten opstaat, hij elke minuut wel 10 seconden volledig "bevroren" is (dit deed hij voordien ook al, maar minder). Hij doet dan echt niets, en blijft hangen en ondertussen produceert hij meer lawaai. Van zodra het lawaai vermindert, kan ik weer verder doen. Opmerkelijk is dat wat ik typ gedurende de tijd dat hij bevroren is, niet direct op het scherm komt maar wel direct alles verschijnt wat ik getypt heb, wanneer hij stopt met bevroren te zijn.
Omdat ik niet veel kennis heb van de binnenkant van mijn computer, zoek ik bij jullie hulp. Ik heb al wat opzoekwerk gedaan hier, en denk dus dat het misschien aan de koeling (ventilators), of de temperatuur(sensoren) ligt. Wat denken jullie?
Alvast heel erg bedankt!
Bart
Mijn specificaties:
P4, 1,5 Ghz
Windows XP, SP2
Bouwjaar: 2001
Moederbord: ECS P4VMM2 / P4VXA / P4VXM Series
Temperaturen met Speedfan:
Temp1: 35-44 °C (Moederbord?)
Temp2: 30-35°C (CPU?)
Temp3: min 55 °C (misschien een echte noob-vraag, maar zou het kunnen dat deze
temperatuurssensor kapot is, en ik hierdoor deze problemen heb?)
HD0: 37 °C
Alle temperaturen hebben blauwe pijltjes naar beneden naast zich)
Fan speed (met Speedfan):
Fan1: gemiddeld 5189, max 5315 RPM
Fan2: 0
Fan3: constant op 4787 RPM
Spanningswaarde (met Everest):
CPU Core 1.68 V
+2.5 V 2.50 V
+3.3 V 3.23 V
+5 V 4.87 V
+12 V [ TRIAL VERSION ]
+5 V Standby 2.04 V
VBAT Batterij 2.03 V