kernell32.dll-probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Berichten
719
Bij het openen van de lettertypemap in het configuratiescherm verschijnt steeds de foutmelding "explorer.exe moet worden afgesloten". Het logboek verwijst naar vastgelopen toepassing kernel32.dll. Kun je deze kernell zonder risico opnieuw downloaden en de oude overschrijven in Windows\system32 ? Of loop je de kans nog verder van huis te zijn?
Ik heb er al clean/herstel-programma's en schijfcontrole op losgelaten. Helpt niet.
Luc
 
Jawel, die site heb ik bezocht. Maar ik durf gewoon niet zomaar de oude kernel32.dll te overschrijven met een nieuwe omdat ik niet kan vinden of daar risico's aan vast zitten. En ik ben teveel digibeet om alles te overzien. Nu is of lijkt het nog een klein probleempje, ik heb niet graag dat het groter wordt! Dus als iemand ervaring heeft met zoiets hoor ik het graag.
Luc
 
Haal hem van je XP cd, met sfc /scannow, in uitvoeren, met de XP cd in de drive, worden de systeembestanden gecontroleerd, en hopelijk deze ook overschreven, indien je hem eerst verplaatst, gebeurd dat sowieso.
 
Haal hem van je XP cd, met sfc /scannow, in uitvoeren, met de XP cd in de drive, worden de systeembestanden gecontroleerd, en hopelijk deze ook overschreven, indien je hem eerst verplaatst, gebeurd dat sowieso.

Scannow heb ik ook uitgevoerd. Heeft niet geholpen (maar ik had de oude kernell32 wel laten staan). Ik ben tijdens het scannen wel weggelopen, Toen ik terugkwam was hij klaar maar ik zag geen enkel schermpje met een scanrapport ofzo. Is dat normaal of is het scannen dan niet goed gegaan?
En die link uit 1999, is die nooit geupdated en moet ik daar dus niet aan beginnnen?
 
Je kunt hem van de XP cd halen, dan heb je de goede, alleen staat die gecomprimeerd daar op, dan kun je eventueel met TotalCommander extraheren.

Maare, het kan ook een heel andere oorzaak hebben, kijk hier maar eens.
 
Je kunt hem van de XP cd halen, dan heb je de goede, alleen staat die gecomprimeerd daar op, dan kun je eventueel met TotalCommander extraheren.

Maare, het kan ook een heel andere oorzaak hebben, kijk hier maar eens.

Leuk hoor die link, dat kost me een jaartje studeren! waarom zit een pc niet wat simpeler in elkaar? Overigens, het vastlopen gebeurt maar bij dat éne programma Lettertypes. Dat zou betekenen dat het aan het programmaatje ligt en niet aan kernell?
 
Laatst bewerkt:
Wat je zou kunnen proberen is om een checkdisk te draaien op de partititie waar je virtual memory staat. Het kan zijn dat je harde schijf een paar fouten heeft en dat net uit het gedeelte waar kernel32 naar toe schrijft en leest.

Met een checkdisk kun je deze fouten verbeteren en los je mogelijk je probleem op.
 
Sorry hoor ,kom ik maar tot 1 conclusie ...uithuilen en overnieuw beginnen.

http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=22548
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=279656
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=279811
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=279652


Dit bij elkaar optellen en aftrekken,lijkt me dat de beste oplossing

En wie moet gaan uithuilen en hoe overnieuw beginnen? Nieuwe pc kopen terwijl hij pas anderhalf jaar oud is ?? En in optellen-aftrekken ben ik ook nooit een kei geweest, ..........Een paar in wezen kleine beperkte vastloopprobleempjes (ware het niet dat ik Photoshop intensief nodig heb, juist met die paar bewuste gereedschapjes, anders zou ik vrijwel nooit iets gemerkt hebben van vastlopen) en een voor iedereen wat lastiger CDbrand-probleem moet toch oplosbaar zijn?
Is het trouwens een optie om de complete XP maar te deinstalleren en opnieuw te installeren?
 
>>>>Is het trouwens een optie om de complete XP maar te deinstalleren en opnieuw te installeren?<<<<

Dat bedoel ik met optellen en aftrekken...Ja
 
En is er ergens een handleiding hoe dat het veiligste en beste kan/moet zonder straks vanalles en nogwat kwijt te zijn? Durf ik niet zonder dat iemand mijn handje vasthoudt....:confused:
 
Bedankt! Maar ik ga eerst maar weer eens een nachtje slapen. Maar waarom is herinstallatie eigenlijk niet verreweg de gemakkelijkste oplossing voor zowat de helft van alle problemen in het forum ? Als ik het zo zie zijn er een hoop mensen met veel grotere problemen dan ik..
 
Hoi !

Tja, als je na een complete installatie een image maakt, is een herinstallatie een fluitje van een cent.

Maar de meeste mensen denken vaak aan een image of back-up als er problemen zijn, en dan komt een herinstall pas in aanmerking als er back-ups gemaakt zijn.

Een nieuwe installatie zonder een geslipstreamde XP kost dan een hoop tijd, zeker als er allerlei driver- en programma-CD's opeens niet meer te vinden zijn.

Ook opnieuw aktiveren geeft vaak de nodige problemen, zeker bij een OEM-PC.


Maar.....succes ermee !

Greetz,

Harry.
 
Mijn oorspronkelijke probleem (foutmelding bij fonts aanpassen via Configuratie>lettertypen) schijnt ineens opgelost te zijn door een download bij Microsoft.com/downloads . In mijn zoektocht naar meerdere problemen kwam ik aldaar het volgende tegen (Niets verwees direct naar mijn probleem behalve dan dat Windows-kernel er mee te maken heeft, integendeel zelfs omdat ze daar aangeven dat er géén foutmelding wordt gegeven) maar ik heb de gok gewaagd en de update gedownload)
.
Programma's waarvoor een limiet van 2048 bytes voor de stackgrootte geldt, worden mogelijk niet uitgevoerd nadat u de beveiligingsupdate 917422 hebt geïnstalleerdKB924867: Update voor Windows XP
Snelle beschrijving
Installeer deze update om een probleem op te lossen waardoor na toepassing van de beveiligingsupdate KB917422 (MS06-051) programma's tijdens de initialisatie onverwacht en zonder foutbericht worden afgebroken.

Of ook mijn andere (en voor mij veel ernstiger) problemen nu ineens opgelost zijn moet ik nog ontdekken. Dat zal wel niet maar voordat ik mijn pc binnenstebuiten keer ga ik toch nog verder kijken. Ze zijn wel allemaal ongeveer tegelijkertijd ontstaan in dezelfde periode als het uitkomen van de beveiligingsupdate 917422 (voor zover ik nog kan nagaan). En volgens Bandit123 hebben al mijn problemen met elkaar te maken dus..........we houden de moed erin!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan