keuze processor?

• Onderwerp starter Onderwerp starter kwast
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kwast

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 sep 2007
Hallo deskundigen;),

Ik sta op het punt een laptop aan te schaffen, maar ik ben er nog nét niet helemaal uit. Het geval wil dat ik de keuze heb uit 3 processoren en ik weet niet welke nou de beste is. Wie helpt mij?:confused:

Het gaat om de Mobile Amd Sempron (2.0 Ghz), de Intel Celeron M (1,6 Ghz) en de Mobile Amd Turion 64 (2,2). Ik heb een beetje geresearched en ik kwam eruit dat de celeron en sempron minder zijn dan de turion, maar de kloksnelheden wisselen nogal per processor in verschillende laptops en ook onderling tussen de processoren. De ene keer is de turion namelijk ook 1,6 Ghz. Dus wat is nou belangrijker; de processor of de kloksnelheid?? Zal misschien iets totaal verschillend zijn, maar ja, ik weet het ook niet meer.:shocked:

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groetjes Kwast.

dus de kloksnelheid kan ik voortaan negeren?

nee dat nu ook weer niet.
de kloksnelheid is een van de dingen die de snelheid van een processor bepalen, maar ook l1&2cache, aantal kernen, de frontsidebus en de interne verwerking telt.
Bijna niet meer uit te komen:).
Ik was trouwens iets te snel met mijn antwoord.
Het blad chips publiceert maandelijks een lijst met processor vergelijking.
Daar heb ik het volgende uit
De sempron 2 ghz zou dan de 3600+ kunnen zijn, iets sneller dan de turion MT-34, alle hogere turions zijn sneller, vooral de x2 wat staat voor dualcore.
de celeron (m 420 of 380?) zit daar een stuk onder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan