AMD is inderdaad goedkoper, maar voor te gamen is Intel beter dan AMD, ik zou heb je nu een agp kaart dan? wat voor ene? en pentium Extreme is ook Core 2 Duo
Een Geforce 6800 (Fxf exteme) 256mb.. bevalt goed..:thumb:
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
AMD is inderdaad goedkoper, maar voor te gamen is Intel beter dan AMD, ik zou heb je nu een agp kaart dan? wat voor ene? en pentium Extreme is ook Core 2 Duo
Een Geforce 6800 (Fxf exteme) 256mb.. bevalt goed..:thumb:
die bussnelheid is zeker belangrijk, jouw moederbord ondersteund max. 1066mhz bussnelheid, en als die 533 mhz is dan is de fsb 533/4=133mhz, en dan kun je hem overklokken tot max: 3:0.133=22 , 266x22=5,8Ghz , maar of dat gaat lukken is een 2e, als je geen verstand van overklokken hebt dan snap je dit niet, dan kun je beter een paar tutorials doornemen ( Als je wilt overklokken!
) maar die 2x2,6 is beter D 805, maar 2x wil dus zeggen 2 kernen, dus ook een core 2 duo .
Even wachten hoor.. Mijn moederbord ondersteund toch Pentium D's.. Dus deze pentium D 805 zou toch gewoon moeten passen!?
En pentium D is toch geen core 2duo, maar een dualcore.. core2duo zijn de nieuwere versies van dualcore.. maar komen na Pentium D.. Dit heb ik gelezen of forums..
Of heb ik het nou niet begrepen??
ik hoor t graag..
die bussnelheid is zeker belangrijk, jouw moederbord ondersteund max. 1066mhz bussnelheid, en als die 533 mhz is dan is de fsb 533/4=133mhz, en dan kun je hem overklokken tot max: 3:0.133=22 , 266x22=5,8Ghz , maar of dat gaat lukken is een 2e, als je geen verstand van overklokken hebt dan snap je dit niet, dan kun je beter een paar tutorials doornemen ( Als je wilt overklokken!
) maar die 2x2,6 is beter D 805, maar 2x wil dus zeggen 2 kernen, dus ook een core 2 duo .
Ja en nee. De dualcore is een cpu met 2 cores, maar nog niet met de vernieuwde C2D technologie, om het even simpel uit te leggen. Wat je dan krijgt is een nog wat oudere cpu die het niet onderdoet voor een redelijk geprijsde amd. Dus dat is een overweging die je zelf moet maken.
De betere van die 2 cpu's is m.i. diegene met 2 cores. Zodra er meerdere software uit gaat komen die gebruik kan maken van meerdere cores ga je daar veel meer plezier van hebben. Verwacht geen C2D prestaties maar wel enige verbetering. Niet echt spectaculair helaas.
Begrepen!
Maar ik heb een nieuw moederbord en die heeft een intel aansluiting, dus het is het handigst als ik hier op blijf draaien. (niet 200% noodzaak, maar wel handig)
Stel dat ik 1 applicatie draai die boven het vermogen van de ene core uitkomt, dan springt de andere core bij?? Of is dit afhankelijk van de software? Bij nieuwe games (bv the Witcher) kan dit wel? En hoe zit dit bij c2d?
Was trouwens ook niet van plan om over te gaan clocken, maar wil nu niet geld (en tijd) steken in een upgrade die bijna niks uithaalt.. des noods verkoop ik de spullen die ik nu heb en begin opnieuw.. maar heb net een agp videokaart.. daar baal ik van..
achteraf praten he..
Maar ik heb een nieuw moederbord en die heeft een intel aansluiting, dus het is het handigst als ik hier op blijf draaien. (niet 200% noodzaak, maar wel handig)
Stel dat ik 1 applicatie draai die boven het vermogen van de ene core uitkomt, dan springt de andere core bij?? Of is dit afhankelijk van de software? Bij nieuwe games (bv the Witcher) kan dit wel? En hoe zit dit bij c2d?
Was trouwens ook niet van plan om over te gaan clocken, maar wil nu niet geld (en tijd) steken in een upgrade die bijna niks uithaalt.. des noods verkoop ik de spullen die ik nu heb en begin opnieuw.. maar heb net een agp videokaart.. daar baal ik van..
achteraf praten he..
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.