• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

KEUZELIJST die gegevens laad uit ander blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

eliebaele

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2011
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-HNUKJSL3Y37L.xlsb

Beste,
Bij deze ben ik bezig met iets nieuw om via pc programmas voor machines voor te bereiden.
Het probleem stelt zich hier op blad 1 zie je de hoofd ingeve waarna cyclussen van blad 2 worden gelade binnen verschillende cyclussen zou er nog eens een keuze moeten kunnen worden gemaakt uit patronen... hoe kan ik dit doen?

volgend probleem
in rij I zullen alleen maar cijfers komen te staan als Ik zij rij I dan willen exporteren naar een textbestand en dit word dan het programme. enig probleem is dat er nog allerhande tekens zoals ? en * moeten tussen komen en weet niet goed hoe ik die er tussen krijg op standaard manier....

dus bij een cyslus moet vb:: 10.?*5**8++ zijn de cijfer zullen worden ingevuld naast diameter, depth en Ht enzo maar de -*/ tekens zouden vanzelf er moeten tussen komen.

Sorry wil je graag helpen, maar het is te technisch en is niet duidelijk voor mij, wat je wil bereiken.

bedankt voor de reactie

Zal met t eerste beginnen... das gewoon zoals bovenstaand bestand door een keuzelijs op blad 1 bepaalde gegevens laden uit blad 2 die dan worden ingevuld... hierin kan dan nog eens zelfde probleem voorkomen zie voorbeeld dus op blad 1 in de gele cel moet je bv kunnen kiezen voor "boren" dan moeten de gegevens ernaast komen (geladen uit blad2) en moet je die invullen vb diameter 10, depth 50, H0 HT20 en bij patroon moet terug een keuze worden geladen(voorlopig in blad3 omdat ik niet wist heo anders) en dan kies je vb voor gaten boren op lijnpatroon. dan laad hij weer de gegevens die je moet invullen (nu van blad 3) maar je blijft werken op blad1 he. na het ingeven van de waarden.zou ik als uitgave moeten een tekstbestand bekomen waar alle gegevens die zijn ingegeven naast elkaar staan dus uit blad1 in dit geval 10 50 0 20 hier zullen dan bepaalde tekens en spaties moeten worden tussen geplaatst(dit is de programmatiecode) vb 10.*50.*0.*20.* maar die extra tekens mogen dan liefst niet zichtbaar zijn in blad 1 anders is het niet overzichtelijk.. het is zeer moeilijk uit te leggen ik hoop dat je het wat snapt en alvast bedankt

Zal met t eerste beginnen...
Het eerste begin is meestal een voorbeeld bestand.

Een duidelijke opzet van het werkelijke bestand, zonder gevoelige en/of privé gegevens.
Bergeet ook niet om aan te geven waar wat moet komen en waar het vandaan te halen valt.

Succes,

Beste, bedankt voor uw reactie,
Het bestand zal zodanig groot worden dat ik het graag stap voor stap opbouw het is ook niet mijn bedoeling om alles te laten doen hier ik had graag 1macro gehad met uitleg hoe het precies werkt zodat ik de volgende mss kan zelf aanmaken. dan kan ik eerst het eenvoudige voor boren eens uitwerken, testen of het werkelijk werkt en dan verder opbouwen zodat niet alles voor niets is mocht het niet werken .

alvast bedankt

Zoals Martin al aangaf, post eens een volledig uitgewerkt voorbeeldbestand zodat wij kunnen zien waar je welke gegevens haalt, en welk resultaat je uiteindelijk wil bereiken.

is het cnc-G-code volgens de fanuc-standaard ???
of is het
gerber code???

Laatst bewerkt:
voor welke machine?
volgens welke standaard?
is het een speciale standaard die niet wereldwijd wordt ondersteunt?
heb je zelf een handleiding die je kan uploaden of digitaliseren?
wat is koening? je baas? de fabrikant van de machine?
wat is een dialoogsturing?

dit is een openbaar forum waar allerlei helpers komen, je zal toch wat meer informatie moeten verschaffen zodat de helpers zich goed kunnen inleven en eventueel nog extra informatie op het internet kunnen opzoeken

voor g-code zijn er al veel tools om offline code mee te schrijven

en hier ben je ook al niet verder gekomen, zie http://www.helpmij.nl/forum/showthr...gebruiken-om-onderstaande-cellen-in-te-vullen

Laatst bewerkt:
het gaat over een brothersturing daar is niets over te vinden, het enige mogelijke is zelf volledig de code te ontcijferen (wat ik heb gedaan) nu wil ik gewoon gegevens uit een ander blad kunnen laden zoals in mijnvorige vraag waar je naar refereert (een van de 1ste macros die inn dit bestand zit) alleen word de cel waarin de keuze moet staan nu variabel en dit lukt me niet. indien iemand me dit aan de hand van 1voorbeeld kan uitleggen kan ik zelf verder.

dialoogsturing is princiepe van machine die vraagt en programmeur die antwoord. vb 1ste vraag, kies cyclus, kan je kiezen, boren, frezen, tappen ...
als je kiest voor boren vraagt die welke ø...en zo verder, vraagt hij welk patroon kan je kiezen punt (1boring) lijn (meerdere boringen op x of y lijn met bepaalde tussenafstand) cirkel..vraagt hij x-y centercoordinaat, aantal boringen radius van cirkel... snap je.? ik kan het echt moeilijker beter uitleggen het is echt nogal technisch. wat ik kan doen is een simpeler voorbeeld maken met bv fruitsoorten ofzo om het princiepe duidelijk te maken

dit is een openbaar forum waar allerlei helpers komen
technische en in mindere mate a-technische helpers

als het bestandje uit bericht#15 goed werkt dan is daar veel extra informatie uit te halen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan