• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

keuzelijst en horizontaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

picotino

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2012
Zou graag iets maken in Excel 2007 dat mogelijk door gebruikers ook in Excel 2003 zou moeten werken...

De bedoeling is om dat document rond te sturen naar verschillende scholen om dan gegevens in te vullen
Men dient alleen een invulblad te gebruiken. Een school kiest welke school het betreft uit een keuzelijst.
Graag had ik dan de gegevens automatisch laten invullen die op het tabblad scholen lijst ingevuld zijn op voorhand.

Daarna zou ik de gegevens uit het tabblad gegevens verder moeten kunnen selecteren, waarschijnlijk ook uit keuzelijsten, met eventueel meerdere keuzes mogelijk.
Maar vooraleer ik daaraan begin zou ik willen weten of iemand me hiermee kan op weg helpen?

Dus concreet: een school kiest uit het keuzevak "school 1" en dan zouden de gegevens die nu op het tabblad [Invulblad] staan moeten aangevuld worden.

Alvast bedankt,

Bijlagen

Bekijk de wijzigingen die ik heb aangebracht , het is Vert.Zoeken , ook werken met benoemde bereiken en de keuzelijst eventueel via de cellen zelf doen .
Nu heb ik achter de vervolgkeuzelijst een koppeling met cel B4 moeten maken .

Bijlagen

Beste,
Dank je om me te helpen. Je schrijft dat dit samenvoegen problemen zal veroorzaken...
Dan niet mee werken?

Ik heb het over de cellen die je hebt samengevoegd , maak de kolommen breeder ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan