• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuzelijst Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

keeskees

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2000
Hallo,
Ik heb in Excel een keuzelijst gemaakt via Formulieren – Besturingselement opmaken. Het lijkt mooi. Maar als ik een cel sta en een waarde uitkies uit de lijst, zet hij in die cel een volgnummer ipv tekst.
Verder snap ik niet, hoe ik de instelling van de bewerkte cel naar de volgende cellen in de kolom kan overzetten. Ik heb geprobeerd met Bewerken - Doorvoeren maar er gebeurt niets.
Wie kan helpen?

Kees

Ps. Ik had deze vraag per ongeluk in het verkeerde forum geplaatst, daarom nu opnieuw.

Een eenvoudige manier om keuze lijsten te maken is met Data-Valideren. Je kunt dan onder "Toestaan" kiezen voor Lijst en een lijst selecteren in je werkblad.

Bovenstaande is een celeigenschap en geen besturingselement, waardoor je deze wel kunt doorvoeren.
Als extra optie (tab 2&3) kun je ook zelf een boodschap kiezen als mensen het vedl selecteren, of iets invoeren wat niet in de lijst voorkomt.

Succes

John

Hallo John,
Bedankt voor je snelle reactie. Ik had die optie ook gezien en inderdaad lukt dat doorvoeren hier wel. Wat bedoel je met “lijst selecteren in je werkblad”?
Ik wil in de keuzelijst c. 200 namen invullen. Ze staan in een kolom op een ander werkblad, maar hoe moet ik dat dan aangeven in Bron zonder alles over te hoeven typen?

Kees

Je selecteert het bereik en geeft het een naam.

Bij data>valideren>lijst zet je =naam

In de bijlage een voorbeeldje.

Valideren zit onder Data
Een reeks een naam geven doe je onder invoegen-naam-definieren

Succes
John

Bijlagen

Gelukt!! Het zat erop vast dat ik niet wist dat je met definieren etc. een naam moest geven. Nu ik dat weet gaat het heel gemakkelijk. Hartelijk bedankt iedereen!

Kees

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan