Keuzelijst in formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stijnemans

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 dec 2007
Berichten
4
Beste allemaal,

Ik ben al een tijd aan het stoeien met het volgende:

In mijn database staat een tabel met opleidingen en een tabel met persoonsgegevens. Dmv een subformulier, kan je opleidingen aan een persoon toeschrijven. In een aparte tabel worden persoonsID en opleidingsID met elkaar gekoppeld.

Ik wil nu graag een query draaien die alleen waarden laat zien uit een keuzelijst. Zoeken in dit forum heeft opgeleverd dat dat niet in een query kan maar alleen met een formulier.

Ik heb het volgende geprobeerd n.a.v. diverse forum posts:

*Een formulier maken op basis van een query waarin opleiding en persoonsgegevens staan en dan de opleiding als keuzelijst. Hij laat echter alle personen zien, ongeacht de keuze.

* Een formulier gemaakt met als basis de tabel met opleidingen en de query als subformulier. Echter hetzelfde resultaat. Ook als ik in de query bij het criterum de keuzelijst selecteer...

kan iemand mij helpen hoe ik door een opleiding uit de keuzlijst aan te klikken, alle personen weergeven met die opleiding?

Bedankt alvast!
 
Er kan heel veel, maar hoe je dat in jouw geval moet doen is erg afhankelijk van hoe je tabellen, queries en formulieren er precies uitzien.
Post je mdb even, dan heb je zo een oplossing.
 
gelukt

Bedankt Bartuls,

Het is inmiddels vanmorgen na lang "klooien" gelukt. Ik heb een query gemaakt met alle persoonsgegevens die ik wil zien en de opleiding.

Dan heb ik een formulier gemaakt in gegevensbladweergave met de persoonsgegevens. Een nieuw formulier (uitgevulde weergave) krijgt dat gegevensblad als subformulier. Daarna een keuzevak invoeren met als veldbron de opleidingtabel waaruit de query deze weer haalt. Dan komt Access zelf met een voorstel tot koppelen van de opleiding in de queryresultaten en de keuzelijst..!

mvg,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan